יבול שיא
הרפת והחלב
shutterstock 2260341059

האירוע שבו נרמסו חסינותם וכבודם של חברי כנסת 

3 דק' קריאה

שיתוף:

בשביל מה ניתנה לחברי כנסת חסינות, אם לא בשביל לשכב תחת גלגלי דחפור שמבצע הוראה של בית משפט? * רעידת האדמה בתורכיה? לרב מרדכי אליהו יש הסבר * במקום לתת גב לחייל, שלחו אותו לכלא

ארבעה שוטרים הקיפוה 

חברת הכנסת לימור סון הר מלך מעוצמה יהודית, הגישה תלונה למח"ש נגד שוטרי מג"ב שהקיפו אותה במהלך עקירת העצים בכרם בן אליהו בעמק שילה. היא טוענת לפגיעה בחסינותה הפרלמנטרית וגם להטרדה מינית. את העקירה ביצע המנהל האזרחי בהתאם לפסיקת בית המשפט וח"כ סון הר מלך ניסתה למנוע אותה על ידי כך שהתייצבה מול הדחפור שעבד בשטח.  

חבר הכנסת אברהם בצלאל מש"ס ראה, נחרד, והגיש הצעה דחופה לסדר היום. "שוטרי מג"ב פעלו באופן לא חוקי כאשר כיתרו את ח"כ הר מלך והקיפו אותה באופן שבו נמנע ממנה ללכת", נימק את ההצעה. "במעשים אלו, נרמסו חסינותם וכבודם של חברי כנסת, כנבחרי ציבור ובכך נפגע גם כבוד הכנסת. אבקש להעלות את הנושא בדחיפות לסדר יומה של הכנסת". השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר גינה את השוטרים: "לצערי, אין זו הפעם הראשונה ששוטרי מג"ב איו"ש פוגעים בחסינותם של חברי כנסת, במהלך פעילות הריסה ביהודה ושומרון." 

בשביל מה ניתנה חסינות לחברי כנסת אם לא בשביל אירועים מסוג זה? גם אם למשל חברת כנסת ערבייה, מחד"ש או מרע"מ, תגיע לירושלים המזרחית, תתייצב מול דחפור שנשלח להרוס בית של פלסטינים, ושוטרים יקבלו פקודה להקיף אותה ולמנוע ממנה לשכב תחת גלגלי הדחפור, אין ספק שאירוע שכזה יעורר את אותה תגובת מחאה וזעזוע אצל ח"כ אברהם בצלאל, השר בן גביר ואחרים, והם יגנו בכל תוקף את הפגיעה בחסינותם של חברי הכנסת ובכבוד הכנסת.  

או שאולי לא.  

אלוקים עושה דין בכל העמים סביבנו 

לא רק פוליטיקאים קיצוניים ומסוכנים מובילים היום את הציונות הדתית, גם רבנים מהזן הזה. אחד מהם הוא הרב שמואל אליהו, רבה של צפת. לפני שבועיים הסביר הרב אליהו מדוע התרחשה בתורכיה וסוריה רעידת האדמה – כי כך בחר אלוהים להעניש את אויבי ישראל. בלשונו שלו: "אלוקים עושה דין בכל העמים סביבנו, שרצו כמה וכמה פעמים לפלוש לארצנו ולזרוק אותנו לים… אם אלוקים מגלה לנו שהוא הולך לעשות בהם שפטים בכל אויבינו, אנחנו רק צריכים להסתכל ולהבין מה קורה סביבנו". ועוד: "נדע שכל מה שמתרחש הוא כדי לנקות את העולם ולעשות אותו יותר טוב". עד כה נמנו במסגרת הניקיון שיזם אלוקים יותר מ-45 אלף נספים ברעידת האדמה הנוראה הזו, ועל כך אמר הרב אליהו: "זה לא שאנחנו אטומים לצער הבריות. ממש לא. אבל אם חלילה לא נאמר תודה לה' ששומר עלינו – זו כפיות טובה. אם נחשוב שזה מקרה – זו אטימות לב. אם נחשוב שאנחנו יותר רחמנים ממנו – זו רשעות וטיפשות".  

הדברים הרעים הללו עוררו אי נחת וביקורת גם במחנהו שלו, הרב נשאל האם אנחנו נגד העזרה לנפגעים, והשיב: "ודאי שאנחנו בעד החמלה ובעד העזרה לנפגעים. ליבנו עם כל אחד שנפגע. המטרה של המאמר היא להבין שאירועים כאלה לא מתרחשים בעולם במקרה. כמו שהשמש לא זורחת במקרה והגשם לא יורד במקרה. כך רעידות אדמה שלצערנו פוקדות את העולם, לא מתרחשות במקרה." 

מומחים חזרו ואמרו לנו, שרעידת אדמה רצינית בישראל זו לא שאלה של האם, אלא רק של מתי. אם רעידת אדמה כזו תתרחש עוד בימיו של הרב אליהו, ויהיו בה נפגעים רבים, הרב בוודאי יסביר, שזה כי אלוקים כועס עלינו:  בגלל השמאלנים, בגלל בג"ץ, בגלל נשות הכותל, בגלל שיהודים ממשיכים להשכיר דירות לערבים וסטודנטים ערבים ממשיכים ללמוד במכללה בצפת, למרות שהרב פסק שאסור שכך יהיה.  

השבוע הכריז הרב אליהו על בטלותו של אהרון ברק: "הוא כבר עבר ובטל מן העולם. אבל תלמידים שלו צריכים לדעת: צאו מהזחיחות". מה לגבי האפשרות שגם כבוד הרב ייצא קצת מזחיחותו? (אין שום כבוד לרב שאלו הן דעותיו. גם רשעות וגם טיפשות). 

10 ימי מחבוש. ביזיון 

עיסא עמרו הוא פעיל זכויות אדם תושב חברון, שבין היתר מוביל סיורי מבקרים בעיר ומסביר להם איך נראים הדברים מהצד הפלסטיני. הוא זה שתיעד בנובמבר האחרון את חייל גולני שאמר: "בן גביר הולך לעשות פה סדר. אכלתם אותה, נגמר הבית זונות שאתה עושה פה". החייל נשפט, נדון לעשרה ימי מחבוש שצומצמו לשישה.  

בשבוע שעבר נשלח עוד חייל גולני ל-10 ימי מחבוש אחרי היתקלות עם עמרו. הפעם הוביל עמרו סיור יחד עם אנשי צוות ה"ניו יורקר", החייל סירב לאפשר לו לעבור, התפתח עימות מילולי שבסיומו תועד החייל תוקף את עמרו, מפיל אותו למדרכה ובועט בו כשהוא שרוע על הקרקע. צה"ל תיחקר את האירוע ומסר את ההודעה הבאה: "מהתחקיר עולה כי התפתח חיכוך אלים בין פלסטיני לחייל צה"ל בחברון, במהלכו החייל הכה את הפלסטיני. צה"ל רואה בחומרה כל התנהגות אלימה ומגנה אותה". החייל נשלח כאמור ל-10 ימי מחבוש ונמסר כי בסיומם יוחלט על המשך שירותו כלוחם. עמרו רואיין אחר כך והסביר שהוא מקפיד לבצע בסיורים בחברון רק את מה שמתירות לו הוראות הצבא, וגם בפעם הזו לא הייתה שום סיבה לתקיפה האלימה שביצע נגדו החייל.  

ואיך דווח על האירוע באחדים מכלי התקשורת של הימין? בחדשות ערוץ 14 נכתב: "לוחם גולני הותקף על ידי ערבי בחברון, תקף אותו חזרה – ונשלח לכלא". באתר החדשות 0404: "לא ייאמן. לוחם גולני שהותקף על ידי ערבי בחברון, ותקף אותו בחזרה – נשלח לעשרה ימים בכלא". השר בן גביר התייצב כמובן לצד החייל: "אני מגבה בכל הכוח את החייל שלא שתק… חיילים צריכים לקבל גב, לא כלא".  

אכן לא ייאמן. גם על התחקירים שמבצע צה"ל השתלטו שמאלנים. במקום לשלוח את הפלסטיני לכלא, הם שולחים את החייל שהותקף על ידו. בושה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן