יבול שיא
הרפת והחלב
af391428 79d0 42fe aa26 1f67d61d28b8 צילום אורית בהט

האם בניית המחנה הפוליטי החדש תמומן מכיסי החברים?

3 דק' קריאה

שיתוף:

חברי קיבוצים שמתנגדים להקמת מפלגת שמאל חדשה זעמו לראות מודעה להתפקדות למפלגת העבודה במימון התנועה הקיבוצית

הודעה שהופיעה בתחילת השבוע בחשבון הפייסבוק של התנועה הקיבוצית, עוררה ביקורת מצד חברי קיבוצים לצד תגובות תמיכה.  

בהודעה נכתב:  

"היום יותר מתמיד: קיבוצניקים מתפקדים ומשפיעים! כדי להוביל מתוך מפלגת העבודה את בניית בית העתיד שיאחד את מחנה השמאל–מרכז, ויילחם על הדמוקרטיה, הציונות והערכים שאנחנו מאמינים בהם, דווקא עכשיו, בנקודת הזמן הקריטית הזו – מתפקדים, משפיעים ומובילים את ישראל קדימה. זה בידיים שלנו! להתפקדות >> https://democracy-camp.co.il" 

בהמשך נכתב תחת כוכבית *"התנועה מעודדת להצטרף ולהשפיע מתוך מפלגות שבזיקה אלינו מבחינת הערכים וסדר היום. הסנונית הראשונה היא מפלגת העבודה".  

התגובות הביקורתיות התייחסו לכיתוב מטעם פייסבוק לפיו מדובר במודעה ממומנת ששולמה על ידי התנועה הקיבוצית. חברי קיבוצים התומכים במפלגת יש עתיד בראשות יאיר לפיד ובכחול לבן בראשות בני גנץ, ומתנגדים להקמת מפלגת שמאל חדשה, תהו מדוע מודעה התומכת בהתפקדות למפלגת העבודה ממומנת מכספי המיסים שהם משלמים לתנועה. לביקורת הצטרפו גם חברי מרצ התומכים בהקמת מפלגת שמאל חדשה עם מרצ, העבודה ותנועות המחאה, אך אינם מוכנים להתפקד למפלגת העבודה כדי לתמוך ביאיר גולן בפריימריז לראשות העבודה. גם הם לא הבינו מדוע קריאת התנועה הקיבוצית צריכה להיות ממומנת על ידם.

מחויבים להחזרת החטופים ולקריאה לבחירות  

תגובת ליאור שמחה, מזכ"ל התנועה הקיבוצית, למכתב הדורש מהתנועה הקיבוצית השתתפות אקטיבית במחאהנגד הממשלה ולמען החזרת החטופים

בשבת האחרונה שלח ליאור שמחה, מזכ"ל התנועה הקיבוצית, מסרון לחברי הקיבוצים שבו נכתב כי הגענו לרגע האמת, חייבים להחזיר את החטופים, והקיבוצים לוקחים את ההובלה במאבק הציבורי להחזרת החטופים שמתקיים בכל רחבי הארץ והתנועה הקיבוצית אף הקימה מתחם מיוחד בשטח ההפגנה "עד שכולם חוזרים כולנו חטופים".

בתגובה נשלח ביום ראשון מכתב לליאור שמחה ולחברי מזכירות התנועה הקיבוצית, על ידי הדס דניאלי ילין ו-53 תומכים נוספים הדורשים מהתנועה הקיבוצית השתתפות אקטיבית במחאה נגד הממשלה ולמען החזרת החטופים והקצאת סכום כולל של חמישה מיליון שקל למימון המאבק. 

במכתב נכתב כי: "בימים אלו מתעצמת המחאה נגד הממשלה והעומד בראשה, מחאה המתאחדת עם המחאה למען החזרת החטופים.  

אנו מברכים על הקריאה של התנועה הקיבוצית להשתתף בהפגנה הגדולה שמתקיימת בימים הקרובים מול הכנסת, אולם קריאה המפורסמת ברשתות של התנועה הקיבוצית אינה מספקת ואנו קוראים לתנועה הקיבוצית לעשות מעשה ולהוביל קו תקיף הרבה יותר.  

למותר לציין כי הקיבוצים בדרום ובצפון הם מהנפגעים העיקריים של מחדל ה-7 באוקטובר, חלק ניכר מהחטופים הינם מהקיבוצים, מאות נרצחים מהקיבוצים בעוטף, עשרות קיבוצים מפונים מבתיהם כבר חצי שנה – הקריאה של חברי וחברות הקיבוצים בכל הארץ היא לפעולה מיידית ונחושה להפלת הממשלה הנוכחית והעומד בראשה, שגם חצי שנה לאחר הטבח הנורא עדיין לא קיבל אחריות על המחדל.  

לאור זאת אנו דורשים ממזכירות התנועה הקיבוצית לקבל את ההחלטות הבאות באופן מיידי: 

1. קריאה לכל הקיבוצים ועסקיהם להשבתה מיידית של פעילות המשק ופעולה אקטיבית למול הקיבוצים על מנת לצרפם להשבתה 

2. הקמת מערך מחאה קיבוצי, שידאג להסעות, שילוט, פעולות מחאה יזומות, פרסומים ועוד.  

3. הקצאה מיידית של מיליון ש"ח לטובת פעילות המחאה, ובהמשך תרומה נוספת של ארבעה מיליון ש"ח לכל הפחות.  

התגייסות זו היא צו השעה ומהווה טיפה בים היכולות של התנועה הקיבוצית.  

אנו מצפים לא רק לדיבורים אלא גם למעשים, זוהי שעת חירום לתנועה הקיבוצית".

"התנועה מעודדת התפקדות למפלגות להן זיקה וערכים משותפים עימנו" 

תגובת התנועה הקיבוצית למודעה הממומנת הקוראת להתפקדות למפלגת העבודה 

"התנועה הקיבוצית פועלת להתפקדותם של כמה שיותר חברים למפלגות עימן יש לה ערכים ועקרונות משותפים, ובכדי להשפיע בחברה הישראלית ולהביא לתיקון השבר הנורא שנוצר בימי ממשלת המחדל, שהחל בניסיון להחליש את הדמוקרטיה הישראלית באמצעות מהפכה משטרית ונמשך בהתקפת חמאס וטבח 7 באוקטובר ותוצאותיו המחרידות, שחשפו מחדל מתמשך בלתי נתפס של ממשלת ישראל וזרועות הביטחון, עד כדי איום קיומי על המדינה. בהזמנה להתפקד צוין כי התנועה מעודדת התפקדות של חברי קיבוצים למפלגות להן זיקה וערכים משותפים עימנו.    

המפלגה הראשונה בה החל תהליך התפקדות לקראת בחירות פנימיות היא העבודה. בזמן הקרוב זה יקרה במפלגות נוספות. המידע על זהות המתפקדים ושליחת התכנים נעשה על ידי מתנדבי מחוז הקיבוצים.  

אגב, לפני שנתיים התקיים קמפיין דומה שקרא להתפקד למפלגות הקרובות למגזר הקיבוצים בזיקה ובערכים, ואף הוא היה ממומן, כמו פעילויות אחרות שהתנועה הקיבוצית רואה חשיבות בהגעה לכמה שיותר חברים, ובהצלחה לפקוד כמה שיותר ליצירת גוש דמוקרטי גדול, חזק ומשפיע לטובת התיקון שכל כך נחוץ למדינתנו האהובה". 

מחויבים להחזרת החטופים ולקריאה לבחירות

תגובת ליאור שמחה, מזכ"ל התנועה הקיבוצית, למכתב הדורש מהתנועה הקיבוצית השתתפות אקטיבית במחאה נגד הממשלה ולמען החזרת החטופים 

"מיום כניסתי לתפקיד, שמנו בראש סדר העדיפויות את שיקום יישובי הדרום והצפון והחזרת החטופים הביתה. כמו כן בוודאי ידוע לכם שלמרות חוסר הנחת של מספר חברים גם הנושא הפוליטי מטופל, ונעשה ככל שביכולתנו בכדי לבנות מחנה פוליטי חדש ואיחוד מפלגת העבודה ומרצ בראשות יאיר גולן.  

מרגע שהוכרז על קיום הפגנת המונים מתמשכת מול משכן הכנסת, הקמנו מטה פעולה שהחל לעבוד על הקמת מתחם התנועה הקיבוצית בשטח ההפגנה, וביקשנו מהקיבוצים וחבריה לקחת בה חלק משמעותי.  

אמש (שבת 30.3.24 נ.ג) התקיימה הפגנה מתואמת עם מטה החטופים שגם במסגרתה לקחנו חלק. היום (ראשון 31.3.24 נ.ג) נצא כולנו להפגנה בירושלים, ואנו מבקשים מכם להגיע ביחד עם עשרות אלפי קיבוצניקים ועשרות אוטובוסים מכל רחבי הארץ.  

אנחנו מחויבים מאי פעם להחזרת החטופים והקריאה לבחירות עכשיו, ומזמינים את חותמי המכתב להצטרף למאבק החשוב כל כך".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן