יבול שיא
הרפת והחלב
Screenshot 2023 12 19 102619

והיה והעתירה לבג"ץ תתקבל

3 דק' קריאה

שיתוף:

מה תשיב הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו לטענה, שהיא אמורה לאכוף את כללי השידור על ערוץ 14, ואיננה עושה זאת? 

אובייקטיביות? הצחקתם אותם 

בשבוע שעבר הוגשה לבג"ץ עתירה נגד הרשות השנייה לטלוויזיה ונגד החברה המפעילה את ערוץ 14, בדרישה שהרשות תאכוף על הערוץ לעמוד בתנאי הרישיון שהוענק לו. את העתירה הגישו מכון זולת ומפיקת הטלוויזיה ליאורה ניר, ומובאות בה דוגמאות רבות שלטענת המגישות מהוות הפרות של תנאי הרישיון.  

בסרטון שמתייחס להגשת העתירה, אומרת מנכ"לית זולת עינת עובדיה: "הערוץ הזה מלא מבוקר עד לילה בשקרים ובדיות. סיפורי אלף לילה ולילה, שמשודרים בצורה מופקרת. מלאים בדברי הסתה, מלאים בפייק ניוז, בחדשות כזב. אובייקטיביות? הצחקתם אותם. אלה שופרות על מלא מלא, והם גם מלאים בתוכן פרסומי. בטח שאלתם את עצמכם, איך זה במדינה דמוקרטית, גוף שיש לו רישיון לשדר חדשות, יכול להתייחס לאמת כאילו היא אוויר. אז זה באמת לא יכול להיות. ערוץ 14 משדר תחת רישיון של המדינה, וברישיון הזה יש תנאים מחייבים. קודם כל הם מחויבים לשדר אמת, והם צריכים להיות אובייקטיבים. ומי ושאמור לאכוף ולפקח שהם עומדים בתנאי הרישיון, זאת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו. היא הרגולטור. ויש לה כלים אמיתיים, ממש עם שיניים, לאכוף את תנאי הרישיון". עובדיה מפרטת את הסנקציות שיכולה הרשות השנייה להטיל על גוף שידור שמפר את תנאי הרישיון שהוענק לו ומסיימת: "הרשות מאפשרות לערוץ 14 לשדר שקרים על מלא, וכל הזמן, ולכן עתרנו לבג"ץ כדי לחייב את הרשות לעשות את העבודה שלשמה היא הוקמה. אל תתבלבלו ואל תקנו את השקרים של ערוץ 14. זה לא עניין של ימין ושמאל, של ביבי או לא ביבי, זו מלחמה אמיתית בין אמת לשקר. וכשאין הבדל בין אמת לשקר, אז גם הדמוקרטיה שלנו תיעלם". (מכון זולת, לשוויון וזכויות אדם, הוקם ב-2019 על ידי יו"ר מרצ זהבה גלאון, אילן ברוך שהיה שגריר ישראל בדרום אפריקה, וצלי רשף. גלאון היא נשיאת העמותה). 

בעתירה מובאות כאמור דוגמאות, שמעון ריקלין מככב. למשל ריאיון שלו עם הרב השקרן אמנון יצחק, בו טען יצחק, שעל הרכבות שהובילו את היהודים בשואה, "היה כתוב מפא"י". עוד אמר הרב, שהוא פוחד שאחד הטייסים הסרבנים יפציץ את הכנסת, ויהיה ה"יגאל עמיר" של השמאלנים. על פי "הארץ", "ריקלין לא הסתייג מהדברים אלא ליבה אותם לאורך הריאיון". (לאחר הפרסום ריקלין התנצל בטוויטר ואמר שהוא לא שמע את מה שיצחק אמר).  

דוגמה ריקלינית נוספת שמופיעה בעתירה: בספטמבר האחרון שידר ריקלין בתוכנית "הפטריוטים", סרטון עם נועה רוטמן, נכדתו של יצחק רבין, ובו נשמע כאילו רוטמן אומרת שיאסר ערפאת הוא "אדם מקסים". פייק, לא היה ולא נברא. את התיאור "אדם מקסים" העניקה רוטמן לביל קלינטון, הסרטון המקורי בושל באופן זדוני, קלינטון נמחק ובמקומו הושתל ערפאת. ריקלין מיהר לאמץ אל חיקו בלי לבדוק. עוד ריקלין בעתירה? בספטמבר, על רקע הדיון בבג"ץ בעתירות נגד חוק הנבצרות, הוא קרא בתוכנית "סופשבוע": "לא לציית לבית משפט של שודדים. הם גנבים, הם מושחתים, הם שקרנים".  

לא רק ריקלין. בנובמבר השנה, אמרה מגישת ערוץ 14 דנה ורון: "קראתי עכשיו שאסתר חיות הצילה את הנכד שלה מהתופת באמצעות אחד מגורמי הצבא שהיא מכירה, ושלחה אותו לחו"ל". פייק. לא היה ולא נברא. התיאור מתייחס לאירוע שבו "אחד מגורמי הצבא", האלוף (מיל') יאיר גולן, חילץ את בנו של עיתונאי "הארץ" ניר גונטז' מהמסיבה ברעים. לא היה לזה שום קשר לאסתר חיות, שבכלל אין לה נכד. ורון, במקום לבדוק, מיהרה לשדר. אין צורך לבדוק מה שמתאים לאג'נדה.  

מידע מוקדם על הפלישה 

דוגמה אקטואלית. סמדר הילה שמואלי הופיעה בתוכניתו של אראל סג"ל , וקידמה שם את תיאוריית הקונספירציה, לפיה שקמה ברסלר, מנהיגת המחאה נגד ההפיכה המשטרית, מחקה פוסטים שפרסמה לפני ה-7.10, כדי להסתיר שהיה לה מידע מוקדם על כוונת החמאס לפלוש לעוטף עזה. ברסלר לא מחקה פוסטים וכמובן לא היה לה מידע מוקדם על הפלישה.  

כוכב נוסף של "הפטריוטים" מוזכר בעתירה. איתמר פליישמן. פליישמן אמר, שאם בג"ץ יפסול את ראש הממשלה בנימין נתניהו, צריך לעלות על בית המשפט העליון עם D-9. בפועל, לא מטאפורית. "אף אחד לא ייקח את הבחירה הדמוקרטית שלנו. זה ביטול הדמוקרטיה במובן הכי טהור. ואנחנו נצא, לא מטאפורית, עם D-9 לבית המשפט העליון". אחר כך, בעקבות הביקורת, הגיעה התנצלות: "לחלוטין חוזר בי מעניין ה-D-9. חבל, בניין יפה וקצת הפרזתי ועל כך התנצלותי". 

השבוע הציע פליישמן ב"פטריוטים" פתרון, איך לסיים אחת ולתמיד את הבעיה שלנו עם הערבים. "הערבים שכחו את הנכבה. הגיע הזמן להתחיל להזכיר להם את הנכבה. להגיד להם, שאם הם לא יתעשתו בהקדם ואם הם ימשיכו לנסות לרצוח את הילדים שלנו, התחנה הבאה שלהם היא מעבר לירדן או במחנה אל ירמוכ בסוריה. הדבר הזה יקרה אם זה יימשך ככה. …האינסטינקט ההישרדותי שלנו טושטש לגמרי וימותו הרבה יהודים. אבל פשוט ניקח אותם במשאיות, נזרוק אותם מעבר לגבול וככה זה ייגמר". ינון מגל הגיב בציוץ: "פליישמן צודק. יש לנו מספיק משאיות?". 

עוד קטע הסתה של "הפטריוטים" מהשבוע. ינון מגל העביר את המיקרופון לאורח שאמר: "חשובה האחדות בתוך עם ישראל. האחים לנשק הם לא אחים לנשק, הם האחים המוסלמים". הקהל מחא כפיים. העיתונאי העצמאי דניאל עמרם חשף את זהותו של הדובר האורח – אלי כהן, פעיל ליכוד ותיק, מוכר ליינון מגל. עמרם גם טוען שהאירוע היה מתוכנן מראש.  

בעתירה של זולת לבג"ץ נאמר, שהעותרות אינן מבקשות למנוע מערוץ 14 לשדר או לשלול את רישיונו, "אלא רק לאכוף עליו את הדין והכללים הנוהגים והמחייבים את שאר חברות החדשות, כללים שאותם הערוץ מפר תכופות". 

והיה ובג"ץ יקבל את העתירה, יכול להיות שהרעיון לעלות עליו עם D-9, לא מטאפורית, יצוץ מחדש? 

(טרם הוגשה תשובה של הערוץ לעתירה).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

"בדרך כלל אני כותבת על אחרים," אומרת עדינה בר-אל, כתבת העיתון, חברת מושב ניר-ישראל * "הפעם החלטתי לכתוב עלי, ויותר נכון – על כל בני הדור שלי, הדור שגדל עם המדינה החדשה, הדור שהוריו
8 דק' קריאה
בצל המלחמה, ובצל הביטולים במערכת החינוך לאור המצב הביטחוני והאיום האיראני, הצליחו בתנועה החדשה בשומר החדש לקיים את מפעלי פסח המסורתיים כשהשנה המסעות היו מרגשים במיוחד.החניכים והחניכות צעדו בעקבות הגיבורים והגיבורות, וערכו מפגן הזדהות
2 דק' קריאה
בעקבות ביקורו של המחנך הנודע יאנוש קורצ'אק באשדות יעקב הוא שלח לילדי בית הספר מיקרוסקופ, מפות וציוד לימודי יקר. הילדים החזירו בחוברת בה דמיינו כיצד יסתיים ספרו "המלך מתיא הראשון" בכתבה משולבים קטעים מכתבה
3 דק' קריאה
למה חשוב שהטילים האיראנים יהיו מדויקים ואיך זה קשור לסדרת המשטרה C.S.I לאס וגאס? הרפתקאות הדי בן עמר בלילה אביבי אחד שלא ישכח   בעשר בלילה ירדה חניה זוגתי-לחיים-ארוכים מחדרה וניצבה בפתח החדר שלי.  "עשרות
4 דק' קריאה
אנשי תנועות הנוער הציוניות, אשר רבים מהם הפכו לחברי קיבוצים, פעלו ב-1944 בבודפשט להצלת יהודים תוך סיכון חייהם. בני הדור השני, "שגרירי המחתרת", פועלים כדי שמפעלם של ההורים לא יישכח *תמונה ראשית: משה אלפן,
6 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן