יבול שיא
הרפת והחלב
Screenshot 2023 10 31 104943

ועדת חקירה קום תקום

3 דק' קריאה

שיתוף:

ועדת החקירה תהפוך כל אבן בדרכה להגיע למסקנה המתבקשת * למחוק, להרוג, להרוס, להשמיד * מח"ט חדש לנח"ל 

הציבור יתבקש להמתין בסבלנות 

מיד לאחר קבלת ההודעה על חיסול החמאס או בסמוך לכך, תוקם ועדת חקירה ממשלתית, שתבדוק את הנסיבות שהובילו לפריצת מלחמת חרבות ברזל. בוועדה יכהנו אנשים שנבחרו בקפידה על ידי ראש הממשלה, והציבור יתבקש להמתין בסבלנות לפרסום מסקנותיה, בהן ייקבע באופן חד-משמעי, שלא דבק רבב בהתנהלותו של בנימין נתניהו בכל הנוגע לאירועים המצערים שהתרחשו בעוטף עזה ב-7 באוקטובר 2023 ובמהלכי המלחמה לאחר מכן. 

אין חפים מפשע בעזה 

יוכקה ליפשיץ דיברה אמת. היא דיברה אמת כשתיארה איך הסיעו אותה חוטפיה החמאסניקים לכיוון עזה, כשהיא שכובה על אופנוע, ראשה בצד אחד ורגליה בצד השני. היא דיברה אמת כשתיארה איך הצעידו את החטופים לאורך קילומטרים במנהרות שמתחת לעזה. והיא דיברה אמת כשסיפרה שהיחס אליהן במקום בו הוחזקו היה הוגן. הטענה ליחס הוגן הביאה מיד לכך שהריאיון שנתנה יוכקה בביה"ח איכילוב כונה "פיגוע הסברתי", והפרשנות הרווחת הייתה שיחס הוגן לא היה, אבל זה מה שאמרו לה בחמאס להגיד, ומכיוון שבעלה, עודד, מוחזק אצלם, היא שיתפה פעולה. אני מניח שאילו היו מראיינים את החטופה המשוחררת השנייה, נורית קופר, היא הייתה מאשרת את הדברים, אבל גם כלפיה אפשר היה להשמיע את אותו הטיעון – גם בעלה, עמירם, נמצא בעזה והיא חרדה, בצדק, לגורלו.  

מחבלי החמאס שחדרו לעוטף עזה ב-7 באוקטובר, ביצעו מעשי זוועה שהדעת מתקשה להכיל. רוע צרוף שקשה לדמיין. אין על כך מחילה, ומי שנטל חלק במעשים הללו הוא בן מוות. בלי רחמים. בשולי השוליים של התיאורים הנוראיים שהציפו אותנו בשלושת השבועות האחרונים, היו גם אירועים קצת יותר אנושיים. למשל הסיפור של רחל מאופקים, שהיא ובעלה הוחזקו בביתם במשך שעות על ידי מחבלי חמאס חמושים, והיא, ברוב תושייתה, הציעה להם קפה ועוגיות, משכה זמן עד שהימ"מ פרץ לבית וחילץ אותם. היה פה גם איזשהו שיתוף פעולה מצד מי שקיבלו את הקפה והעוגיות, זה יכול היה להיגמר לגמרי אחרת. או הסיפור של בת שבע מניר עוז, שמחבלים פרצו לביתם, בעלה ניהל איתם קרב יריות ונפצע, והמחבלים העלו אותה ואת שלושת ילדיה על אופנועים ונסעו לכיוון עזה. כשהגיעו לאזור טנקים של צה"ל החוטפים שחררו אותה ואת שתי בנותיה והן רצו לכיוון ישראל. הבן נחטף. "רצנו בשדות, יחפות. כשהבחנו בשיירת מחבלים גדולה, נשכבנו על האדמה ועשינו את עצמנו מתות. הגיעו אלינו שני מחבלים, לא יודעת איך הם קלטו אותנו. הם ניסו לשכנע אותנו לבוא איתם לעזה, אמרו לנו באנגלית שבניר עוז יורים, שהכול עולה באש, שעדיף לנו לבוא איתם לעזה. ראיתי שהם לא חמושים ולכן אמרתי להם לא ופשוט הלכנו מהם. הם לא רדפו אחרינו". 

ברצועת עזה ישנם למעלה משני מיליון פלסטינים. גברים, נשים וטף. ביניהם כאלה שמזדהים עם החמאס, כאלה שלא, וכאלה שעוד לא יודעים עם מי הם יזדהו כשיהיו גדולים. האירועים הזוועתיים שהתרחשו ב-7 באוקטובר מעוררים אצל חלק מאתנו חלומות שווא, שניתן להיפטר מהם, או באמצעות הגלייתם או באמצעות השמדתם. מותר להשמיד אותם עד האחרון שבהם, כי כל אוכלוסיית עזה היא החממה שמטפחת את מחבלי החמאס. איך כתב השבוע יהודה שלזינגר, הפרשן הפוליטי של "ישראל היום" ומשתתף קבוע בפאנלים של ערוץ 12 – "אין חפים מפשע בעזה. אין אזרחים רגילים בעזה. כל מבוגר חינך להרוג. כל אישה היא מפלצת. כל נער שואף להיות שהיד. כל תינוק יגדל להיות מחבל. למחוק, להרוג, להרוס, להשמיד". הוא יכול היה להוסיף – כל תינוקת תגדל להיות אישה שמרחמה יצוצו עוד מחבלים פוטנציאלים או נשים מפלצות כמוה. להרוג, להרוס, להשמיד. את כולם. ואחרי שלא יהיו פלסטינים ברצועת עזה, נכריז עליה חלק מישראל וניישב אותה לאורכה ולרוחבה. נלבישה שלמת בטון ומלט, ונפרוש בה מרבדי גנים. "חוזרים לגוש קטיף", שר בשבוע שעבר בהתלהבות חנן בן ארי מול עשרות חיילים מריעים.  

חלומות שווא. לא ניתן להיפטר מתושבי רצועת עזה. לא באמצעות הגלייתם לארצות אחרות, ובוודאי שלא בהשמדתם. להשמיד אפשר את היכולת הצבאית של חמאס, להרוס את המנהרות שבנה, ולהגיע בסופה של המלחמה להסדר שהחמאס לא ישלוט יותר ברצועה. כנראה שלא הרבה מעבר לכך. אם חנן בן ארי, הוא ומשפחתו, ירצו להצטרף לגרעין תורני שיהיה בין מקימי יישובי גוש קטיף מחדש, הוא ייאלץ להמתין. השיבה לגוש תידחה למועד שבו בצלאל סמוטריץ' או אורית סטרוק יהיו ראשי ממשלה אצלנו. כנראה לא בזמן הקרוב.  

אבל קודם כל שחרור החטופים.  

מינוי שאינו ראוי 

סטייה קצרה מהנושא המרכזי. אל"מ יאיר צוקרמן מונה בשבוע שעבר למפקד חטיבת הנח"ל. מח"ט הנח"ל שקדם לו, אל"מ יהונתן שטיינברג, נהרג בהיתקלות עם מחבלים בתחילת ספטמבר השנה. 

נגד אל"מ צוקרמן הוגשה לפני מספר שנים תלונה בגין עבירות מין חמורות שביצע בבת אחותו. המתלונן היה גיסו, שמעון אור, והתלונה הביאה לפתיחת תיק פלילי נגד צוקרמן. אור טוען, שהתיק נסגר לבסוף בלחץ ראש המשפחה, הרב יהושע צוקרמן, בנימוק של "שמירה על אחדות המשפחה" ובהבטחה שעם סגירת התיק ייקח צוקרמן אחריות על מעשיו. הוא לא. מאז מנסה הגיס למנוע את קידומו של צוקרמן בצמרת הפיקוד של צה"ל, ללא הצלחה.  

יכול להיות שאל"מ צוקרמן הוא מפקד מעולה. המינוי שלו למח"ט הנח"ל איננו ראוי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן