יבול שיא
הרפת והחלב
Screenshot 2023 12 26 120632

כשהמוזות זוממות מזימה (א)

4 דק' קריאה

שיתוף:

למה הדי בן עמר צופה ביירוטי טילים ואיך אנשי הלטאה חדרו למוחו. הפתרונים לחובבי הקונספירציות 

"כשהתותחים רועמים – המוזות שותקות", אומר הביטוי המוכר, אבל ניסיוני בחודשיים האחרונים מלמד שכשהטילים נוחתים המוזות דווקא רצות לחפש מקלט ציבורי או ממ"ד, לפעמים אפילו בקריאות בהלה, והרחוב מתרוקן מיושביו ומהולכי-הרגל ומכל האנשים שהיו בו ונעשה שומם ומשעמם להחריד. כך קורה ברחוב שבו גרה נינה בתי, רחוב שהוא לב-ליבו של שוק הפשפשים, ושבעת ישיבה במרפסת דירתה של בתי התצפית ממנה בימים רגילים אל הרחוב מעניינת ומגוונת עד מאוד. 

בימים רגילים אנו נוהגים לשבת במרפסת דירתה של נינה בתי ביפו שוק הפשפשים ולהביט בעוברים ושבים, ערב רב ומגוון של אנשים, ולהעיר הערות בינינו לבין עצמנו וללגום קפה תוך כדי, וגם אם המוזות הולכות לישון החיים עצמם עדיין תיאטרון. 

כל זה חדל עם תחילת המלחמה – הרחובות התרוקנו מאדם והשקט שכן בהם. 

גם בתי הקפה היו סגורים במהלך החודש הראשון למלחמה, כך שירידה לרחוב לשבת בבית קפה כלשהו ולהתחבר עם אנשים לא הייתה אופציה. 

נשארו לנו אם כן שני אפיקי בידור ושעשוע עיקריים, ואלו הם: פתרון משותף של תשבצי היגיון, שגם נינה וגם אני אוהבים מאוד, ושמבין שנינו נינה הטובה יותר בפתרונם, וצפייה מהמרפסת בטילי כיפת הברזל כשהם מיירטים את הרקטות המגיעות מעזה. 

חתיכת צינור 

אני מניח שבשלב זה חלק מכם הקוראים יצקצקו בנימת נזיפה וכביטוי של אי שביעות רצון על קלות הדעת שבהתנהגות כזו, ישיבה במרפסת וצפיה ביירוטים בעת התקפת טילים, אבל לפי דעתי כל הנסיבות מצדיקות אותנו. 

ראשית, כידוע לכל קוראיו של טור זה, בתי נכת צה"ל מאה אחוז+, ומתקשה בניידות, ועל כן המחשבה לצאת את הדירה וללכת במסדרון הארוך אל המרחב המוגן הקומתי גובלת בגיחוך, לאור העובדה שעד שנגיע אליו המלחמה תיגמר. 

שנית, כל מי שלמד בתיכון כמה כללים בסיסיים של בליסטיקה בשיעורי הפיזיקה יודע, שאם הטילים באים מדרום, שם מצויה עזה ביחס ליפו, כשהללו יתחילו בירידה אלכסונית ויציירו את המסלול הפרבולי כלפי מטה, הם יפגעו בצד הדרומי של הבניין.  

מכיוון שהמרפסת של נינה נמצאת בצידו הצפוני של הבניין, ברור הוא שהטילים יפגעו בדירתה של אילנה, הפנסיונרית החיה בגפה, ולא במרפסת של נינה. על כן דאגתי לוודא שלאילנה יש גישה נוחה אל המרחב המוגן הקומתי, הממ"ק, מאחר שגם היא מתניידת בעזרת הליכון המשמש עזר לקשישים מעת לעת. אילנה הבטיחה לי שמכיוון שדלת הדירה שלה נמצאת ממש מול פתח הממ"ק, אין לה כל קושי להגיע אליו בתוך דקה וחצי ואף פחות, שזו דרישת פיקוד העורף לעניין התקפת טילים על דרום תל אביב. 

והיה והטיל יעצור לפתע את מעופו בשמיים, בניגוד לכל חוקי הפיזיקה, ויחליט ליפול בקו ישר דווקא, היישר אל הבניין של נינה, גם אז יש בין הדירה של נינה לבין הגג שתי קומות מאוכלסות שצפויות לבלום את הטיל טרם שיגיע לדירה של נינה עצמה. 

שעל כן ברגע שמתחילה אזעקה בדרום העיר וביפו, אנו מתיישבים אל השולחן העגול שבמרפסת וממתינים להצגה. 

למי שעדיין לא הזדמן לראות מופע כזה בסמארטפון או בטלוויזיה, הדבר נראה כך: קווי אור דקים מגיעים מכיוון דרום והם כנראה הטילים שבני דודינו שלחו אלינו עם כל אהבתם, ואז פתאום נראים פסי אור דקים המצטיירים ונמתחים במהירות עצומה מכיוון הקרקע אל קצות הקווים האנכיים-אליפטיים, ופוגעים בקצותיהם, ופתאום מופיע ענן עשן קטן ביום או הבזק בלילה, ומכיוון שמהירות הקול נמוכה משמעותית ממהירות האור, אחרי כחצי דקה או יותר נשמעים רעמי הפיצוצים המזעזעים את השכונה. 

פעמיים גם נפלו חלקי טילים בקרבת הבית של בתי – פעם אחת על מכונית ברחוב שליד, חתיכת צינור גדולה שגרמה למכונית נזק, ופעם אחרת על הגג של הבית הנמוך שממול – שאז הגיעו כוחות משטרה ופיקוד העורף ועלו על הגג ההוא והחלו לאסוף שברים ועדויות. 

כל כך חריג היה האירוע ביחס לשגרת היום-יום שאליה הורגלנו, עד שכתבתי עליו פוסט בפייסבוק, וכשעשיתי זאת, לא דמיינתי אפילו בחלומותיי הפרועים ביותר לאן הדבר יוביל.  

יוזמה של הרעים 

כשנרצח רבין התוודעתי לראשונה בחיי לאנשי הקונספירציה. אלו אנשים שהתמונה המצולמת מציאות על גבי פילם שבה רואים את יגאל עמיר יורה ממש באקדחו ביצחק רבין, כמו גם השחזור והווידוי שמסר, אינם מוכיחים כלום, והם יודעים ומשוכנעים שהסיפור הוא אחר לחלוטין – השב"כ רצח את רבין, שמעון פרס חיסל אותו, או אנשי הלטאה יזמו את זה. 

כשנפלו מגדלי התאומים, ושני מטוסים הנהוגים בידי חבורת מטורפים איסלמיים קיצוניים נכנסו בקירות המגדלים לעיני כל העולם, כבר היה זה רק צפוי למי שהתנסה בכך, שתוך זמן קצר יצוצו תיאוריות הקונספירציה לפיהן, למשל, הממשל האמריקאי יזם את הריסת המגדלים כדי לתת בידיו תירוץ לצאת למלחמה בצד השני של העולם ולשנות את המערך הגלובלי כולו. 

על כן, כשפרצה מגפת הקורונה, שזה משפט שחובבי הקונספירציות יתנגדו לכל מילה שלו, ברור היה שהקונספירציות תפרחנה, הגם שאיש לא יכול היה לנבא באיזו עוצמה. 

מסתבר שהמחלה נגרמה על ידי הרשת הסלולרית 5G, למרות שבישראל לא הייתה עדיין רשת כזו פעילה, והסתבר גם שהמחלה היא יוזמה של הרעים, המנסים להשתלט בעזרתה על העולם, והם כוללים את מסדר האילומינטי הוותיק, ואת מסדר הבונים החופשיים, ואת אנשי הלטאה, ואת קלאוס שוואבה נשיא הפורום הכלכלי העולמי, ואת ביל גייטס עצמו, כל אלו זממו לפתח מחלה שתביא לחסן את כל האנשים בעולם, כדי שתוך כדי החיסון יוזרק לכל אדם על פני תבל שבב סלולרי משוכלל שיאפשר מכאן והלאה לשלוט בכל אשר יעשה ויחשוב, ולהביא אותו להיות אזרח ממושמע וצרכן טוב שיוציא את כל כספו לרכוש את המוצרים של אנשי המזימה. 

וגם הסתבר שכל זה הינו חלק מאג'נדה 2030, שפעם נקראה אג'נדה 21, שהיא מזימה שחורש האו"ם כדי להחריב את החיים על פני האדמה, על פי חושפי המזימות למיניהם. 

מכל זה ברור לי עכשיו למה מאז שהוזרק לי החיסון והוזרק לתוכי גם שבב סלולרי, אני מקבל שיחות טלפון מאנשים ישר לראש, גם בלי שיש לי ביד טלפון סלולרי בכלל, וגם מנהל איתם שיחות שלמות בלי שסלקום יחייבו אותי בכלום.  

וגם את הטור הזה, אני מציין, אני מקליד לאחר שאנשי הלטאה ומסדר האילומינטי שלחו לי הנחיות סלולריות ישר אל תוך המוח, מבלי שאהיה מודע לכך, כדי להיות עוקצני כלפי אנשי הקונספירציות וללעוג להם – הכול חלק מתוכנית סדורה לשלוט בתודעה שלכם. 

אחד הדברים השנואים עלי, אציין כאן, היא הטיפשות האנושית, ועל כן אין לי הרבה סבלנות אליה ובין היתר לתיאוריות הקונספירציה הצצות חדשות לבקרים, ומבין חברי הפייסבוק שלי אני מעיף כל מי שמתחיל לבלבל את המוח, אבל השארתי פה ושם אחד או שניים כאלה, כדי להיות עם יד על הדופק ולשמור על עצמי מעודכן לגבי המזימות החדשות שמתגלות אחת לתקופה. 

וכך קרה שהתוודעתי לקונספירציה הבאה: כיפת הברזל כלל אינה פוגעת בטילים מעזה! הכול העמדת פנים ומצג שווא! 

או במילים אחרות – עובדים עלינו! 

ועל כך בחלק השני של טור זה, בשבוע הבא. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן