יבול שיא
הרפת והחלב
צילום מסך 2023 08 29 094530

מי הייתה הנהגת שדרסה את רפאל אדנה?

3 דק' קריאה

שיתוף:

פרשת הדריסה של אדנה סיפקה הזדמנות נוספת לתקוף את הפרקליטות. היא לא הוחמצה * נטישה קשה בערוץ 13 

חוסר האמון העצום בפרקליטות 

על מותו בתאונת פגע וברח של הילד האתיופי בן ה-4, רפאל אדנה, אפשר לומר שזו פרשה טראגית, שהסתבכה שלא לצורך. אלא שעבור תומכיו של בנימין נתניהו יש בה גם צד חיובי – הזדמנות לתקוף את הפרקליטות ולערער את מה שעוד נותר מאמון הציבור בה. שועלי התקשורת המנוסים שמאיישים את ערוץ 14, לא יאפשרו להזדמנות פז שכזו לחמוק אל מחוץ לתחום מיקרופוניהם.  

וכה אמרה המגישה בערוץ 14 דנה ורון: "המדינה שפעם הייתה מנסה לטשטש, היום כבר לא טורחת להסתיר, ולא איכפת לה שנדע כולנו, אזרחים יקרים, שילד אתיופי בן ארבע, שנדרס על ידי רופאה שבורחת, לעולם לא יקבל את אותו יחס כמו ילד של רופאה, שנדרס על ידי אתיופי שברח". 

דנה ורון היא  אשת תקשורת חרדית, שפעם עבדה בערוץ 12 ומשם נדדה לערוץ 14. מה שמדהים בדברים שלה זו ההחלטיות. היא יודעת לומר בוודאות, ללא גרם אחד של ספק, שמי שדרסה את רפאל הייתה הרופאה, היידי פסלר. גם דרסה וגם ברחה. מנוולת פריבילגית. הפרקליטות כידוע טענה, והשבוע גם הוכיחה, שמי שדרסה הייתה האם, קרול פסלר, בת ה-80 ושהבת, היידי, כלל לא הייתה נוכחת במקום התאונה. הצגת האירוע על ידי ורון אכן משרתת את המטרה לפגוע באמינות הפרקליטות, אבל יש בה גם צד מסוכן. ד"ר פסלר קיבלה איומים על חייה ואלמונים חיבלו במרפאה שלה בניצני עוז. לא בהכרח בגלל מה שאמרה ורון, אבל אולי גם.  

לא רק היא. גם שמעון ריקלין. ציוץ שלו: "מה אנחנו לומדים מפרשת מותו המצער של הילד רפאל אדנה? את חוסר האמון העצום שיש בישראל לפרקליטות. לא מאמינים להם. ולכן לא ברור מה באמת קרה. ומי מגן על הפרקליטות הרקובה והמושחתת שלנו? המפגינים בקפלן, שלהם נוח הריקבון שמשרת רק אותם. ואני מאמין יותר להפגנות נגד הפרקליטות מאשר להפגנות בעדה". 

הפתעה הפתעה. שמעון ריקלין מאמין יותר לאלו שמפגינים נגד הפרקליטות מאשר לאלו שמפגינים בעדה. מי היה מאמין. ועוד הפתעה: בציבור הישראלי יש חוסר אמון עצום בפרקליטות. במשך שנים, ובעיקר מאז הוחלט להגיש נגד בנימין נתניהו כתבי אישום בנובמבר 2019, מנהלים תומכי ראש הממשלה ושליחיו מערכת הסתה מכוערת, שנועדה לקעקע את האמינות של הפרקליטות. הצטרפו אליהם חוגי ימין, שלהם מפריעה הפרקליטות בעיקר בכל הנוגע להחלטות לגבי ההתיישבות ביו"ש ודרכי הטיפול בטרוריסטים יהודיים. מאמצי הקיעקוע הממושכים עשו את שלהם והצליחו ליצור אצל חלק לא מבוטל של הציבור אי אמון בפרקליטות. עכשיו באים מחוללי ומשתתפי מסע הצלב הזה ואומרים: תראו תראו איזה חוסר אמון עצום יש בישראל כלפי הפרקליטות. לאן הגענו. ההסתה נגד הפרקליטות, מערכת המשפט והמשטרה, הגיעה עכשיו גם לצבא ולשב"כ. השבוע עשתה חברת הכנסת לימור סון הר-מלך מעוצמה יהודית, לייק לציוץ בטוויטר שבו נכתב: "יהודייה נרצחה על ידי  מחבלים ארורים, ובמחלקה האנטישמית נגד יהודים בשב"כ, רודפים יהודים בלי גבולות, בלי מעצורים".  

נסיים עם חברת הכנסת טלי גוטליב וההתייחסות שלה להפגנת המחאה בעניין מותו של הילד רפאל אדנה. "זה היה כ״כ צפוי!" צייצה גוטליב, "בהפגנת האתיופים תופעל מכת"זית, ייעצרו מפגינים, יזרקו רימון הלם. דין אחד למפגיני קפלן על כלום, ודין אחר לאתיופים שמפגינים על עקרון העל של צדק לכל! רק חבל שדקירת השוטר הזוועתית והנוראה פוגעת בעוצמת ההפגנה והטענה המובהקת ליחס מפלה לאתיופים שכועסים ובוערים בצדק". זה לא שגוטליב לא יודעת, שבהפגנות בקפלן ובמקומות אחרים בארץ, הפעילה המשטרה מכת"זיות ושמספר לא מבוטל של מפגינים נפצעו כתוצאה מכך. זה לא שהיא לא יודעת, שגם נזרקו בהפגנות הללו רימוני הלם (למשל על ידי רב פקד מאיר סוויסה), אבל אם אפשר להוסיף עוד קצת שמן למדורת ההסתה ולטעון שדין אחד למפגיני קפלן ודין אחר למפגינים האתיופים, ח"כ  גוטליב לא תחמיץ הזדמנות כזו. 

יואליש הודיע: לא עוד! 

השבוע קראתי ידיעה שהעציבה אותי. יואליש קרויס, איש מאה שערים, הודיע שהוא לא יתראיין יותר לערוץ 13. צעד המחאה הקיצוני הזה נעשה בתגובה לכיסוי שנתן הערוץ לטענה של הכתבת שלו בארה"ב נריה קראוס, שבטיסה מנתב"ג לניו יורק, ניסו חרדים להזיז אותה מהמושב שנקבע לה, בשל היותה אישה. תגובת הנגד הגיעה מצד עיתונאי הרשת העצמאי דניאל עמרם, שראיין את החרדי שביקש מקראוס לעבור מקום, וזה הסביר שבסך הכל רצה שקראוס תזוז כדי שבנו יוכל לשבת על יד חברו. העדות הזו הספיקה כדי להפוך את קראוס לשקרנית שונאת חרדים, ובערוץ 14 האשימו אותה הפטריוטים ביצירת "עלילת דם קלאסית". הפטריוט איתמר פליישמן אמר, שהוא לא חרדי אבל גם הוא לא היה רוצה לשבת ליד קראוס בטיסה במשך 12 שעות. איזה גבר! קראוס טענה שהגרסה שהציג הנוסע החרדי היא "שקרים נבזיים וחמורים והתרת דם", ואחר כך גם הציגה סרטון שמוכיח לטענתה שהיא דיברה אמת. אני מאמין לה.   

מה שמביא אותי לפסקה הפותחת – הידיעה שהעציבה אותי. הנהלת ערוץ 13 צריכה לשבת על המדוכה ולחשוב איך הם מתגברים על ההודעה הדרמטית של יואליש קרויס, שהוא מפסיק להתראיין אצלם עד להודעה חדשה. מה הטעם להמשיך ולצפות בערוץ 13, אם יואליש לא שם?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן