יבול שיא
הרפת והחלב
שחר ספיר

שחר ספיר, 19 , קיבוץ כפר גלעדי, הקימה את סניף הנוער העובד והלומד בקריית שמונה

< 1 דק' קריאה

שיתוף:

אלמוג גל, רכז פעילות הנוער העובד והלומד בגליל העליון

שחר צמחה כחניכה ב"קן" של תנועת הנוער העובד והלומד בקיבוצה כפר גלעדי ועם השנים הפכה למדריכה מובילה של עשרות חניכים בקבוצות שונות. בכיתה י"א ריכזה את פעילות השכבה הצעירה.

בשנת הלימודים האחרונה שלה, במקביל ללימודיה בכיתה י"ב, מתוך רצון לאתגר את עצמה ולהתפתח, ומתוך כוונה להיפתח לאוכלוסיות נוספות, לקחה על עצמה את חידוש פעילות התנועה בקריית שמונה. בנוסף, פיתחה פעילויות במועצה האזורית הגליל העליון. 

במהלך שנת הפעילות וההתמודדות עם אתגרי הקורונה ועם עצירת הפעילות הבלתי פורמלית, הובילה שחר במועצה התגייסות המונית של חניכי התנועה בעבודה חקלאית להתנדבות אצל חקלאי האזור.

בגיוסה הישיר הגיעו עשרות בנות ובני נוער לעבוד במטעים בגבולה הצפוני של המדינה. כל זה יצא לפועל רק משום האמונה החזקה של שחר בערכים של ההתיישבות והתנועה: עבודה, חינוך, התיישבות בגבולות. 

שחר ואני דיברנו על המשך המעורבות החברתית שלה ובכלל, ואין לי ספק כי היא רק בתחילת המפגש שלה עם החברה הישראלית. שחר היא אחת מדור של נערות מנהיגות, העתיד של החברה שלנו, מי שבוחרות לחיות את חייהן לאור השינוי אותו הן רוצות לשאת.

אני צופן לשחר עתיד מזהיר בתחום החינוך וההנהגה. שחר התחילה לאחרונה שנת שירות בדימונה בהדרכה וטיול ואני מקווה ומצפה שדרכנו עוד יצטלבו במסדרונות החינוך הבלתי פורמלי בקיבוצים ובתנועה. לכל מקום אליו תגיע וכל קבוצה בה תדריך, יזכו ובגדול. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן