יבול שיא
הרפת והחלב
אוהל חינוך למפוני ניר עוז

פניות בשבועיים אל מערך החירום של התנועה הקיבוצית

2 דק' קריאה

שיתוף:

40 אלף מפונים מתארחים ביותר מ-100 קיבוצים. 12 מיליון ש"ח נאספו בקרן לטיפול ושיקום קיבוצי הנגב המערבי 

מערך החירום של התנועה הקיבוצית ממשיך לספק את צורכי הקהילות המפונות מקיבוצי הנגב המערבי וגם של תושבים מערי הדרום, כמו גם תושבים מיישובי גבול הצפון. מנתוני פעילות מערך החירום של התנועה הקיבוצית עולה כי עד יום שני השבוע התקבלו כ-900 קריאות לטיפול במוקד החירום.

ביותר ממאה קיבוצים ברחבי הארץ מתארחים בימים אלה יותר מ-40 אלף מפונים מקיבוצי הנגב המערבי, ערים בדרום ותושבים מקיבוצי גבול הצפון.   

התנועה בהנהגת מחלקת החינוך ושותפיה הקימה בראשית השבוע 14 מתחמי חינוך במקומות שונים עבור ילדים ובני נוער מיישובים בנגב המערבי שהתפנו.  

יותר מ-20 נציגי התנועה הקיבוצית מלווים באופן צמוד את חברי הקהילות הקיבוציות שהתפנו. נציגים נוספים מטפלים בהלוויות וימי "שבעה", ובתוך כך הוקם מתחם "שבעה" מרכזי בשפיים.  

קרן כספית שהקימה התנועה אספה עד כה 12 מיליון ש"ח לצורכי טיפול ושיקום קיבוצי הנגב המערבי.  

מתגלות במלוא עוצמתן 

התנועה מנהלת מערך של מאות מתנדבים בכול תחומי החיים לעזרת המפונים. בתחום הקהילתי עוסק מערך החירום התנועתי בתהליכים של בינוי וחיזוק ההנהלות הפנימיות של הקהילות המפונות, וחיזוק חוסנן של קהילות אלו, המתגלות במלוא עוצמתן בשעה קשה זו. מענה קהילתי ניתן לקהילות בתחום החינוך, חיזוק מערכות תרבות, בריאות ורווחה ומתן מענים כלכליים ומקצועיים לביסוס מחדש של מנגנוני הקהילה.  

מערך האבלות של התנועה ממשיך להוביל את איסוף פרטי הנרצחים, מועדי הלוויות והשבעות ולהוות מעטפת אופרטיבית ולוגיסטית. בסיוע משרד הנגב והגליל הוקם בשפיים מתחם שבעה על מנת לתמוך בצרכים הרבים מהשטח. מתחם דומה מוקם בימים אלו בים המלח. בכל יום אנו מלווים בדרכם האחרונה עשרות מחברינו וחברותינו, והעצב אין לו סוף.  

באשר למפונים מקיבוצי הצפון – מכלול הקהילה ממשיך ללוות את הקהילות המפונות מצפון, תוך שמירה על קשר ישיר ותיאום מלא עם המועצות האזוריות בדגש על פתרונות רווחה וחינוך. אנו ממשיכים לעקוב אחר ההנחיות ולפעול בהתאם לצרכים אשר עולים מהשטח. 

איך אפשר לעזור?

בריאות: אנו זקוקים לעזרה במציאת פתרונות סיעודיים למפונים. אם יש בבית הסיעוד בקיבוצכם מיטות פנויות אנא פנו לטלפון 050-2034481 

חקלאות: מערך החקלאות ממשיך לרכז את המתנדבים ואת הצרכים העולים מהשטח ולבצע התאמות ותיאומים של מתנדבים לענפי החקלאות השונים ביישובים מדרום ומצפון. צריכים סיוע בתחום החקלאי? פנו אלינו 052-8991251  

מתנדבים וסיוע: מערך המתנדבים והסיוע נמצא כרגע בייצוב וסיווג התרומות לצרכים והעברתם לשטח. המרלו"ג מתמלא בימים אלו ובימים הקרובים יופץ הצורך במתנדבים נוספים להפעלתו.  

מוקד החירום: ממשיך לרכז את כלל הצרכים והפניות ומנתבים אותן אל מול הגורמים הרלוונטיים. אנחנו כאן לכל פניה ובקשה: moked@tkz.co.il  09-9755016 

שנת שירות- ממשיכים המיונים 

מחלקת שנת השירות מעדכנת כי לאחר שבועיים בהם הוקפאו המיונים, במהלך השבוע יחודשו המיונים באופן מקוון. שלב המיונים יתקיים עד סוף חודש נובמבר (בהמשך תיתכן הארכה של מועד סיום המיונים, כתלות במצב). נעדכן בכל שינוי בהתאם להתפתחויות. אנחנו כאן לכל שאלה והתייעצות. 

מחלקת שנת שירות בתנועה הקיבוצית 09-9755008 mesimot@tkz.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן