יבול שיא
הרפת והחלב
Screenshot 2024 04 02 121048

שלושה שקרים נבחרים

3 דק' קריאה

שיתוף:

כל שבוע והשקרים הממלכתיים שלו. והשבוע: ההפגנה בקיסריה, הווטו שארה"ב לא הטילה, בן גביר ואוהדי הפועל ת"א 

כבר הביאו חביות וצמיגים 

השקר הראשון – מפגיני שמאל תכננו לשרוף את בית משפחת נתניהו בקיסריה. הבסיס לטענה הזו הוא הדיווח שלאחר ההפגנה בקיסריה עצרה המשטרה שני תושבי האזור בחשד לקשירת קשר לשריפת בית ראש הממשלה. יחד עימם נעצרו גם נהג משאית ובעליה, בחשד שהובילו לקיסריה חביות וצמיגים שנועדו לשמש את המפגינים. 

הידיעה אומצה בחום רב על ידי תומכי נתניהו. הצל צייץ: "אשכרה פעילי 0מאל תכננו (כבר הביאו חביות וצמיגים) לשרוף את בית ראש הממשלה בקיסריה! שניים מה0מאלנים נעצרו בקשירת קשר (ושוחררו לאחר הפגנה) והיום השב"כ עצרו שניים נוספים. זה כבר רמה אחרת. ה0מאל הקיצוני הפך לשלוחה של איראן ומנסה להשמיד את ישראל מבפנים". ארז תדמור, בעבר ממייסדי "אם תרצו" ובהווה מתמודד לרשימת הליכוד לכנסת, צייץ אף הוא: "ידיעה שחלפה פה מתחת לרדאר והתפוגגה לתהום הנשייה. ככה, בקטנה. כולה תכננו לשרוף את בית משפחת נתניהו. אין פה מה לראות". והיו עוד. 

שקר. לא היה תכנון של המפגינים לשרוף את בית ראש הממשלה בקיסריה. איך יודעים? ראשית, משום ששני החשודים שוחררו תוך זמן קצר, וזה לא היה קורה אם היה חשד ממשי כלפיהם. על חשד לכתיבת גרפיטי מבקשת היום המשטרה הארכת מעצר, על זה לא?   המשטרה היא זו ששחררה, אי אפשר להאשים לא את הפרקליטות השמאלנית וגם לא איזה שופט בוגר קרן וקסנר.   

בנוסף, ג'וש בריינר ובר פלג פרסמו ב"הארץ", שמארגני המחאה בקיסריה נפגשו קודם לכן עם אנשי שב"כ ועדכנו אותם בפרטי ההפגנה הצפויה. החשודים, כך נכתב, "שוחררו בתוך זמן קצר בלא ראיות נגדם". 

הצהרה לא מדויקת 

השקר השני – יש קשר ישיר בין ההחלטה שקיבלה מועצת הביטחון על הפסקת אש מיידית ברמדאן, עליה לא הטילה ארה"ב וטו, ובין ההחלטה של חמאס לדחות את ההצעה הישראלית לעסקה לשחרור החטופים. לשכת ראש הממשלה פרסמה תגובה לפיה "עמדת חמאס מוכיחה באופן ברור, שחמאס אינו מעוניין בהמשך המשא ומתן לעסקה, ומהווה עדות מצערת לנזקים של החלטת מועצת הביטחון". נתניהו חיבר בין תשובת חמאס להחלטה באו"ם כשאמר: "חמאס סירב לכל פשרה אמריקנית, וגם בירך על החלטת מועצת הביטחון". הצטרף ח"כ שמחה רוטמן, מאדריכלי ההפיכה המשטרית, שכתב: "הם קיבלו רוח גבית מהעובדה שארה"ב לא הטילה וטו". 

דובר משרד החוץ האמריקני התייחס לדברי נתניהו, ובניסוח דיפלומטי טען שראש ממשלתנו לא אמר אמת. "הצהרתו לא מדויקת, תשובת חמאס הגיעה למתווכות עוד לפני ההחלטה". גם "בודקים" בדקו ומצאו, שההחלטה של חמאס התקבלה לפני הדיון במועצת הביטחון. יום לפני ההחלטה באו"ם פורסם ב"מעריב" שחמאס צפוי לדחות את המתווה הישראלי, ודיווח דומה מסר ג'קי חוגי בגל"צ.     

בהודעה של מחלקת המדינה האמריקנית שהתייחסה לדברי נתניהו נכתב גם: "לא נשחק פוליטיקה בנושא החשוב והקשה ביותר הזה, ונמשיך להתמקד בהסכם לשחרור החטופים הנותרים". האמריקאים אולי לא ישחקו פוליטיקה בנושא החשוב הזה, נתניהו ישחק גם ישחק, בנושא הזה ובשלל נושאים חשובים נוספים, כל עוד זה משרת אותו ואת צורכי ההישרדות שלו.  

חלאה, סמרטוט רצפה 

השקר השלישי להפעם, הוא של השר איתמר בן גביר. גם עבריין סדרתי, גם שקרן. בתום משחק הכדורסל בין הפועל תל אביב והפועל חיפה (ת"א הפסידה בנקודה), תקפו  אוהדים של ת"א אוהד של חיפה והיכו אותו קשות. קטין בן 17 נעצר כחשוד בהשתתפות בתקיפה, ולא איש כבן גביר יחמיץ הזדמנות לעשות כותרות מהאירוע. בין היתר פרסם בן גביר את תמונתו של הקטין, בניגוד לחוק. החוק אוסר פרסום תמונת קטין חשוד פלילים, ואוסר  פרסום תמונת חשוד בפלילים שלא הובא להארכת מעצר. העונש – עד שנת מאסר. אבל בן גביר יודע שהוא יכול לעבור על החוק פעם אחר פעם ושום רע לא יאונה לו (בפעם הקודמת הוא לא חגר חגורת בטיחות בשעת נסיעה וכשנשאל על כך אמר: "הייתה חגורה והיא נפלה לי". מי שרוצה להאמין, שיאמין). אחר כך החליטה המשטרה לסגור את היכל שלמה בפני הפועל ת"א ל-30 יום, וכשבן גביר רואיין בחדשות 13 הוא אמר על אוהדי הקבוצה: "נגמרו הימים שהם מקללים את צה"ל". 

אוהדי ת"א לא מקללים את חיילי צה"ל, והתגובות לא אחרו לבוא. בן כספית כתב: "איתמר בן-גביר הוא חלאה. אני מבלה כל חיי ביציעי הפועל תל-אביב. איש לא קילל שם את צה"ל. כולם משרתים בצה"ל. עשרות אוהדים של הקבוצה הזו נהרגו ב-7 באוקטובר ובמלחמה שאחריו. בן-גביר עצמו לא שירת בצה"ל. כל חייו ייצג חשודים שקיללו ותקפו את חיילי צה"ל. אין לו בושה. זה אות קלון שהטיפוס הנ"ל שייך לממשלת ישראל". השר לשעבר יזהר שי, שבנו ירון נהרג ב-7 באוקטובר בקרב מול מחבלים בכרם שלום, צייץ: "סמרטוט רצפה. זה מה שאתה השר לביטחון כלשהו. אתה איש עלוב, חצוף, מכפיש ומנסה לחפות על הכישלונות המהדהדים שלך על ידי שיסוי ושנאת אחים. תתפטר עוד הלילה אפס מאופס שכמוך. ואל תשכח להתנצל מכל עומק הלב בפני אוהדי הפועל הגיבורים שנהרגו במלחמה הזו בהגנה על המולדת". את שמות אוהדי הפועל שנהרגו במלחמה, קראה מעל בימת הכנסת ח"כ מירב בן ארי, שאמרה על בן גביר: "עבריין מורשע שכל חייו התעמת עם שוטרים וחיילים, מעז לדבר על אוהדי הפועל".   

כשיזהר שי קורא לבן גביר להתפטר, הוא לא באמת מצפה שקריאתו תיענה. למה שיתפטר? "למי רע פה?" שאל השר גולדקנופף, ולבן גביר ממש לא רע. הביטחון שהוא הבטיח איננו, אבל כותרות בעיתונים יש? ריאיון כל כמה ימים בערוץ טלוויזיה יש? איך נשיר עוד מעט בפסח? דיינו!  

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

למה לא מגייסים מחדש את המילואים, מפנים את תושבי רפיח למחנה אוהלים הומניטרי ונכנסים במלוא העוצמה לרפיח, לדיר אל-בלאח, למחנות המרכז וגם למקומות שהיינו בהם וחמאס חוזר ומשתלט עליהם? במוצאי שמחת תורה 7 באוקטובר,
3 דק' קריאה
נתניהו שואף למשוך את הלחימה כמה שרק אפשר. איך יכול להיות שגנץ ואייזנקוט, חברי קבינט המלחמה, לא יוצאים נגדו? רבים ודאי ראו את סרטו המפורסם של הבמאי ג'ונתן דמי, "שתיקת הכבשים". בפרפרזה ישראלית מעט
3 דק' קריאה
עצרת הפתיחה לאירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה תתקיים ביד מרדכי, שחבריו לחמו על הגנתו בטבחהשבת השחורה. זהו האירוע הגדול הראשון שנערך בעוטף מאז 7 באוקטובר עצרת הפתיחה לאירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה תערך כבכל
3 דק' קריאה
ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן