יבול שיא
הרפת והחלב
shutterstock 175274429

פרויקטים מסחריים לאגרו-וולטאי כמנוע צמיחה לשיקום העוטף והגליל ועוגן לביטחון מזון ואנרגיה בישראל

2 דק' קריאה

שיתוף:

לאור הסרת חסמים בשנה האחרונה בקידום אנרגיה מתחדשת מקיים מכון המחקר מיגל את הוועידה הבינלאומית השלישית  SunnySide APV 2024 בשיתוף: משרד החדשנות המדע והטכנולוגיה, משרד האנרגיה, משרד החקלאות, פורום האקלים של בית הנשיא, קק"ל, מו"פ צפון, innovalley, מרכז כנרת לחדשנות וחברות האנרגיה המובילות

3 באפריל 2024, אולם קימרון, עמק המעיינות

אל השפעת שינויי האקלים על החקלאות וייצור המזון, התווספו בשנה האחרונה אתגרי המלחמה והשפעתה על החקלאות הישראלית, בעיקר בקרב חקלאי העוטף והגליל. כך הופך הצורך בפתרון בר קיימא לברור ודחוף יותר בשני אתגרים קריטיים העומדים בפני האנושות בארץ ובעולם- החיפוש אחר מקורות אנרגיה מתחדשים והצורך להתאים את אופן גידול המזון, בתנאי אקלים קשים ובלתי צפויים.

בשנים האחרונות הצטברו בעולם המחקר נתונים על יתרונות הטכנולוגיה האגרו-וולטאית APV המשלבת: שימוש בקרקע חקלאית לגידולים והפקת אנרגיה סולארית בו-זמנית. היעד שהציבה ממשלת ישראל לשנת 2030, הינו הפקה של 30% מהחשמל באמצעות אנרגיה ירוקה, אך כיום רק 10% מהחשמל בישראל מבוסס על אנרגיות מתחדשות, לעומת מדינות מובילות באירופה כמו גרמניה, אנגליה וצרפת, שם כבר מדובר על 50% בממוצע.

בוועידה SunnySide APV 2024 ישתתפו עשרות גופים וחברות מהמובילות בתחום האנרגיה המתחדשת, ביניהם: דוראל, אנלייט, טריגו, שיכון ובינוי, EDF, סולארג'י, קבוצת לוצטו, KIC, סאן אגרי, גולן סולאר, איגוד התעשייה הקיבוצית, מרגלית סטארטאפ סיטי, החברה לפיתוח הגליל, אשכול גליל מזרחי, בנק הפועלים, ועוד.

כחלק מהוועידה יתקיים מושב מיוחד לקידום אגרו-וולטאי בענף החקלאות, כתורם קריטי לתוכנית חיזוק החקלאות והחקלאים בעוטף ובגליל.

בשולחנות עגולים – ייבחנו החסמים החברתיים-פוליטיים שנותרו, כמו היעדר תמריץ פיננסי ומדיניות מגבילה של שימוש בקרקע, על ידי קובעי מדיניות ואסטרטגיה ממשרדי הממשלה והרשויות הרלוונטיות, חברות אנרגיה, חוקרים, יזמים וחקלאים.

אורי בן הרצל סמנכ"ל פיתוח עסקי במכון המחקר מיגל אומר כי, ייצור אנרגיה חדשה הוא אחד האתגרים הגדולים של העולם, "לשמחתנו בשנה האחרונה חלה התקדמות משמעותית בתחום, עת הוסרו ונפתרו חלק מהחסמים הרבים שעמדו בפני יישום האגרו וולטאי ובכך הביאו לקידומם של תחילת פרויקטים לשילוב התחום בישראל. פרויקטים אלו עתידים לתרום לקידום בביטחון האנרגיה והבטחת הביטחון התזונתי של מדינת ישראל, ולשמש כמנוע צמיחה מוביל בשיקום וחיזוק החקלאות והפיתוח האזורי בעוטף ובגליל העליון שנפגעו קשות עקב המלחמה – במהלכה שטחי חקלאות רבים הוכרזו על ידי צה"ל כשטח צבאי סגור, והחקלאים לא מורשים (עד היום לסירוגין) להגיע לשטחים אלו וכן מתמודדים עם מחסור בכוח אדם, בשל עזיבתם של אלפי עובדים זרים". בן הרצל מוסיף: "הוועידה השלישית לאגרו-וולטאי תתרכז בקידום התחום במסגרת עולם המחקר וביישום השיטות השונות בשטח, במטרה לנצל את שטחי החקלאות הרבים בישראל וליצור בהן דו-שימוש, לגידולים חקלאיים כאשר במקביל על אותו שטח, לייצר גם חשמל נקי פוטו-וולטאי PV. אנו מאמינים כי בעתיד הלא רחוק, תהפוך האנרגיה הירוקה למצרך מבוקש, עקב מחיר הפקת החשמל שאמור לרדת עם הזמן, ואנו חייבים להיות ערוכים לכך בישראל".

מכון המחקר מיגל למחקר יישומי-מדעי בגליל-  MIGAL – Galilee Research Institute, המוביל את הוועידה, הקים את מרכז הידע בתחום ה-APV המהווה מוקד מחקרי וגיבוש הידע לטובת החקלאים, בעלי הקרקע, חברות האנרגיה והטכנולוגיה, היזמים והרשויות.

SunnySide APV 2024 יתקיים ב- 3.4.2024, באולם קמרון, עמק המעיינות. למידע והרשמה-

באתר: https://sunnyside-apv.com/

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן