יבול שיא
הרפת והחלב
מחפשים חקלאים

"קונים חקלאות ישראלית"

2 דק' קריאה

שיתוף:

"קונים חקלאות ישראלית" הינו מיזם מתכלל שנועד לחבר בין חקלאים ישראלים ששדות הגידול שלהם נפגעו מהמלחמה ובין צרכנים פרטיים, מוסדיים וקהילתיים. מטרת המיזם היא הצלת הפרנסה של החקלאים, הצלת התוצרת הטרייה ומכירתה במחירים ראויים לכל הצרכנים במדינה. כל זאת בתפיסת קיימות של חיזוק חוסן מערכת המזון המקומית ולצד השגת סולידריות כחלק קריטי בציונות מודל 2023.

המיזם הוקם כשבועיים מפרוץ המלחמה, ועד כתיבת שורות אלה, ארבעים וארבעה ימים במערכה הצבאית, גויסו עשרות רבות של מתנדבים ומתנדבות במטרה לתת כתף למאמץ לאתר חקלאים מחד וצרכנים מאידך, תוך מתן פתרונות לשיווק, מכירה, פרסום, שינוע ואיתור נקודות מכירה בפועל.

המיזם הוקם על ידי ד"ר מיכל ביטרמן, מנכ"לית ומייסדת TNS ישראל(The Natural Step), ארגון הפועל באורח שוטף לקידום וחיזוק חוסן מערכת המזון המקומית.

דר מיכל ביטרמן
ד"ר מיכל ביטרמן. צילום: שחר תמיר

ד"ר ביטרמן אומרת בריאיון ל"יבול שיא" כי "כאשר פרצה מלחמת "חרבות ברזל" הוצפו נושאים רבים בהם TNS מטפל בשגרה למניעתם: בזבוז עודפי מזון מגופים כמו צה"ל, מפעלים ותרומות, לצד חקלאים שנתקעו עם תוצרת שעמידותה לרוב קצרת מועד ואינה בת שיווק או מכירה ולפיכך נמצאת בסכנת השלכה לאשפה".

לדברי יוזמת המיזם שיתופי פעולה רוחביים נעשו עם המרכז לשלטון אזורי, אחים למשק, צו 8 לחקלאות, עיריית תל-אביב-יפו – מרכז הקיימות, בונות אלטרנטיבה ועוד.

"המיזם פועל על טהרת ההתנדבות ואינו גובה תשלום מהצדדים השונים. לפיכך לא ננקטות פעולות גבייה או חשבונאות" קובעת ד"ר ביטרמן ומוסיפה: "השאיפה של 'קונים חקלאות ישראלית' היא להמשיך לעבוד ולהתקיים גם ביום שאחרי המלחמה, מתוך הבנה שבניית חוסן לאומי, המבוסס על חקלאות ישראלית -'מהשדה למקרר' – היא תהליך ארוך הדורש התמדה ולמידה".

במיזם שהוא למעשה מבצע מיוחד למען חקלאי ישראל, שישים מתנדבים צוותו לשישה צוותי עבודה: חקלאים, שת"פ וצרכנים, שינוע, מתנדבים, מידע ומדיה חברתית.

ד"ר ביטרמן ציינה כי למיזם הצטרפו כ-200 חקלאים מרחבי המדינה, דגש על חקלאי הצפון והדרום שפונו מבתיהם וחקלאים הזקוקים לסיוע מידי.

Screenshot 2023 12 03 132857
אירוע מכירה בנשר. צילום: שינשינים, תנועת החלוץ

"מאות טונות של פירות וירקות כבר הגיעו לצרכנים במקומות שונים בארץ, בלמעלה מ-30 נקודות מכירה. בהם רמת השרון, רמת גן (בהפעלת הצופים), סביון, געש, פתח תקווה, חדרה, תל אביב, ראשון לציון, ירושלים, אור יהודה, נשר (בהפעלת שינשינים של תנועת החלוץ) והיד עוד נטויה".

היוזמת והמקימה של המיזם הראוי להוקרה מבטיחה שבקרוב השערים ייפתחו גם למכירה של פרטיים וכן לעסקים קטנים מעסקי המזון הזקוקים לסיוע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

למה לא מגייסים מחדש את המילואים, מפנים את תושבי רפיח למחנה אוהלים הומניטרי ונכנסים במלוא העוצמה לרפיח, לדיר אל-בלאח, למחנות המרכז וגם למקומות שהיינו בהם וחמאס חוזר ומשתלט עליהם? במוצאי שמחת תורה 7 באוקטובר,
3 דק' קריאה
נתניהו שואף למשוך את הלחימה כמה שרק אפשר. איך יכול להיות שגנץ ואייזנקוט, חברי קבינט המלחמה, לא יוצאים נגדו? רבים ודאי ראו את סרטו המפורסם של הבמאי ג'ונתן דמי, "שתיקת הכבשים". בפרפרזה ישראלית מעט
3 דק' קריאה
עצרת הפתיחה לאירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה תתקיים ביד מרדכי, שחבריו לחמו על הגנתו בטבחהשבת השחורה. זהו האירוע הגדול הראשון שנערך בעוטף מאז 7 באוקטובר עצרת הפתיחה לאירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה תערך כבכל
3 דק' קריאה
ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן