יבול שיא
הרפת והחלב
Screenshot 2024 01 28 142508

תמיר אדר ז"ל, חקלאי מקיבוץ ניר עוז

2 דק' קריאה

שיתוף:

ביום ה' 4 בינואר הגיעה הבשורה המרה. תמיר אדר בן 38, שנחטף מקיבוצו ניר עוז בשבת הארורה של השבעה באוקטובר, נרצח בשבי החמאס. "כל העת ידענו שקרה לו משהו, שהוא נחטף אבל לא יותר מזה. לא היה כל מידע מה אירע לו" מציין בצער רב איתי צרפתי, שהעסיק את תמיר במחלקת ההשקיה של גד"ש "אורה", מיזם חקלאי גדול המשותף לקיבוצים כיסופים ואורים, המשתרע על שטח של 26,000 דונם ומגדלים בו חיטה, תפוחי אדמה, גזר, בצל ובוטנים.

איתי מגלה כי הציע לפני כשנה לתמיר לבוא ולעבוד בגד"ש "אורה". "קודם תמיר הפעיל טרקטור בקיבוצו ניר עוז וידעתי שהוא ראוי ליותר, להרבה יותר ולכן הבאתי אותו ל"אורה".

"זה תפור עליך, אמרתי לו. אתה מאד מתאים לנו ושכנעתי את תמיר לבוא אלינו" דברי איתי צרפתי, מנהל מחלקת ההשקיה בגד"ש "אורה". וממשיך: "מה אומר לך שמעון, נהניתי מכל דקה לעבוד איתו. היה כמו אח בשבילי. אח יקר, חבר מדהים. איש שיחה, תמיד מחייך, מוכן לעזור לאחרים. הייתה בינינו חברות אמיתית. היה איש עבודה מדהים".

בשבחו של תמיר אדר ז"ל שמעתי גם מאחיקם שלף, מנהל הגד"ש ב"אורה". "תמיר אהב לעבוד, להשקיע. איש עבודה נאמן, מסור, מקצועי. בעל מוטיבציה גבוהה, תמיד חיוך על הפנים, חוש הומור בלתי נגמר. אחריות ומקצוענות היו המוטו שלו".

אחיקם שלף מציין כי "תמיר היה מנהל צוות והעסיק עשרה תאילנדים. מנהל ההשקיה (איתי צרפתי) הביא אותו אלינו, אחרי ששכנע אותנו שהוא מביא מקצוען לעבודת השטח".

איתי צרפתי שמתגורר בניר עוז, לשם עבר מקיבוץ אורים, סיפר לי כי קודם שצורף למיזם "אורה" עבד תמיר בגידולי שדה בניר עוז במה שנקרא "חקלאות בנגב". "עקבתי אחרי עבודתו. ראיתי חקלאי מקצוען והיה ברור לי שהוא חייב לעבוד אצלנו במחלקת ההשקיה של מיזם הקיבוצים "אורה".

אביו של תמיר, משה אדר מועסק בארגון מושבי הנגב ופעיל בגידול בוטנים.

תמיר אדר היה בן 38 במותו. היה נשוי להדס, אחות בניר עוז. להם שני ילדים: אסף בן 8 ונטע עוד מעט בת 4. סבתו, יפה אדר, בת 85, נחטפה אף היא לעזה ושוחררה באחת מעסקות החזרת החטופים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן