יבול שיא
הרפת והחלב
רז כהן עם עגבניות סופי

"Sophie" (סופי) זן חדש וייחודי של עגבניית RAF שפותח בישראל

3 דק' קריאה

שיתוף:

Sophie הינה העגבניה הראשונה מתוך סדרת זנים מיוחדים שמשיקה חברת "אדמה מכתשים", בעלת טעם עשיר, מראה ייחודי, צבעוניות ואיכות בלתי מתפשרת

מנהל מחלקת הזרעים של "אדמה-מכתשים" רון סלומון משתף: "אנחנו מרגישים שקלענו לטעם הישראלי. המגדלים והצרכנים חיכו שנים לשינוי בתחום העגבניות בארץ. Sophie פותחה בישראל ע"י חברתSEEDS  JUMARS הממוקמת בקיבוץ סעד בעוטף עזה ועוסקת בטיפוח ירקות מכלוא ומיוצגת בישראל ע"י חברת "אדמה מכתשים". אנחנו רוצה להחזיר לחקלאים ולצרכנים את ההנאה מגידול ואכילת עגבניות איכות שלא נראו כמותן כבר שנים בארץ. Sophie הינה עגבניה עם טעם של פעם ונבחרה ע"י השפים הטובים בארץ למסעדותיהם".

את שם הזן "Sophie" בחר השף אייל שני, על שמה של כוכבת הקולנוע האיטלקית האגדית סופיה לורן. זני עגבניות שונים של "אדמה מכתשים" מככבים במסעדותיו של אייל שני.

את  "Sophie" ניתן למצוא במסעדות  , בשווקים ובאתרי מכירה ברחבי המדינה. יותר ויותר מגדלים מתחילים לגדלה ובקרוב היא תככב ברשתות השיווק.

רון סלומון משתף שלרב תכונה של טעם וריח אינה הולכת יד ביד עם חיי מדף ארוכים ואולם הזן החדש מצטיין ביתרונות רבים, שהופכים אותו לאטרקטיבי למגדלים וגם לקהל הצרכנים הישראלי.

"לזן הזה יש צורה ייחודית אומר רון סלומון ומוסיף: "טעם ייחודי, ריח מיוחד והוא נהנה מחיי מדף ארוכים, בלי כל חשש להתרככות. הוא שונה לגמרי מעגבנייה רגילה שאנו נוהגים למצוא במרכול או בחנות הירקות השכונתית".

המפתחים הישראלים גאים שבנוסף לכל היתרונות שהוזכרו הוא גם בעל סבילות לוירוס ה"טובאמו".
סופי עמידה ל- Tomv F3 Ty ו-Tobrf  והזן בעל יבול גבוה וצימוח חזק.
במו"פ דרום מתעניינים מקרוב בסגמנט זה של עגבניה שיכול להוות פתרון לחקלאים בארץ.

Screenshot 2024 01 25 131116
רון סולמון

מדוע בכלל חשבתם על זן חדש, ייחודי?

"קצנו ברעיונות החוזרים ונשנים לייבא לארץ עגבניות מטורקיה, ירדן ואפילו מספרד. אנחנו שוק שמתפתח. זה לא זן לשבועיים בקירור. זה זן שכל מה שצריך לעשות זה לקטוף ולאכול. אנחנו מייצרים עגבניות עגולות, "תמר" או צ'רי וחובה שיהיה לנו זן ייחודי, כחול לבן, שימשוך את העין ויהיה ערב לחיך".

הפיתוח של הזן הזה עבר בארץ התאמה לאקלים המקומי, עוד תכונה שמייחדת אותו מכל זן אחר.

רוצו למרכול, לחנויות הירקות, רכשו את "Sophie" ותיהנו מכל נגיסה שלו.

החקלאי רז כהן ממושב בית הגדי נמנה עם מגדלי זן העגבנייה החדש "סופי". בקיץ שעבר קיבל את הזרעים החדשים ושתל לראשונה ב-28 בספטמבר את הזן החדש.

"שתלתי את הזן "סופי" על שטח של דונם אחד, לניסיון. בחודש שעבר דצמבר ראיתי את העגבנייה בתפארתה. בהדליה זהה ובהשקיה זהה לזני העגבניות המוכרים, צמח לי זן בצבע מרהיב, עגבניית נישה מרהיבה. הטעם מאד מיוחד, לא באשכול. פנימיותה מקבלת מהר גוון אדום. התחלתי לקטוף אחרי 90 יום ונהניתי לאחוז ביד את הזן החדש. מושך את העין, עמיד למחלות קרקע. זן טוב. הזן שווק לחנויות והתגובות טובות מאד. התאהבו ב"סופי". ומספרים שהיא נמכרת במחיר גבוה ממחיר עגבניה רגילה.

חנות ירקות בעיר נתיבות, הסמוכה לבית הגדי, מזמינה ולוקחת את הזן החדש ומדווחת שהקהל נהנה.

""סופי" טובה לכריכים, סלט וקודם לכן נראית יפה על המדף. לדעתי העגבנייה תיתן ערך מוסף ביבול".

לחקלאי רז כהן חממות במושב יושביה, על גדר המושב בית הגדי. "מעתה ואילך אפרוש את ה"סופי" על יותר שטח ואני משוכנע שאהנה מהגידול ומהמכירה לצרכנים".

עגבניות

החממות שלו במושב יושביה רז כהן בן 35. נשוי לאלינור, עובדת בחברת בנייה. מתגוררים במושב בית הגדי. לבני הזוג שלושה ילדים. רוי מיכאל, הבכור, בן 8;  ושתי בנות: נאור בת 7 ולרין בת שנתיים. רז חקלאי זה ארבע עשרה שנה ועל שטח של 150 דונם הוא מגדל עגבניות,  פלפל חריף, פלפל מתוק ועגבניית שרי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

"בדרך כלל אני כותבת על אחרים," אומרת עדינה בר-אל, כתבת העיתון, חברת מושב ניר-ישראל * "הפעם החלטתי לכתוב עלי, ויותר נכון – על כל בני הדור שלי, הדור שגדל עם המדינה החדשה, הדור שהוריו
8 דק' קריאה
בצל המלחמה, ובצל הביטולים במערכת החינוך לאור המצב הביטחוני והאיום האיראני, הצליחו בתנועה החדשה בשומר החדש לקיים את מפעלי פסח המסורתיים כשהשנה המסעות היו מרגשים במיוחד.החניכים והחניכות צעדו בעקבות הגיבורים והגיבורות, וערכו מפגן הזדהות
2 דק' קריאה
בעקבות ביקורו של המחנך הנודע יאנוש קורצ'אק באשדות יעקב הוא שלח לילדי בית הספר מיקרוסקופ, מפות וציוד לימודי יקר. הילדים החזירו בחוברת בה דמיינו כיצד יסתיים ספרו "המלך מתיא הראשון" בכתבה משולבים קטעים מכתבה
3 דק' קריאה
למה חשוב שהטילים האיראנים יהיו מדויקים ואיך זה קשור לסדרת המשטרה C.S.I לאס וגאס? הרפתקאות הדי בן עמר בלילה אביבי אחד שלא ישכח   בעשר בלילה ירדה חניה זוגתי-לחיים-ארוכים מחדרה וניצבה בפתח החדר שלי.  "עשרות
4 דק' קריאה
אנשי תנועות הנוער הציוניות, אשר רבים מהם הפכו לחברי קיבוצים, פעלו ב-1944 בבודפשט להצלת יהודים תוך סיכון חייהם. בני הדור השני, "שגרירי המחתרת", פועלים כדי שמפעלם של ההורים לא יישכח *תמונה ראשית: משה אלפן,
6 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן