יבול שיא
הרפת והחלב
סיור תיירות בבאר טוביה

אזור תיירות חדש נולד – תתכוננו להיות מופתעים

3 דק' קריאה

שיתוף:

המועצה האזורית באר טוביה וצוות התיירות שלה, תיירות שפלת יהודה ו-י.ש.גת תעשיות, ערכו סיור לימודי לאנשי משרד התיירות, על הפוטנציאל העצום בפיתוח התיירות באזור באר טוביה וקריית גת

לאלה מכם שרגילים לנסוע לחו״ל ולגלות מקומות חדשים, תתכוננו להיות מופתעים. אין צורך להזמין טיסה או להחתים דרכון כי ממש כאן, במרכז הארץ התגלה אזור תיירות ישן-חדש שיש בו הכל ועוד יותר מכך. 

ביום שלישי האחרון (4/7) התכנסו ובאו מכל רחבי הארץ, נציגים בכירים ממשרד התיירות ומשרד החקלאות ליום סיור תיירותי במועצה האזורית באר טוביה והסביבה משעה 8.45 עד 15.30. המארחים אלכס גולדפרב מחזיק תיק התיירות במועצה אזורית באר טובייה וצוותו בברכת ראש מועצת באר טוביה קובי אביבי, , בשיתוף פעולה עם צוות תיירות השפלת יהודה ומנהלה דגן יהל (י.ש.גת תעשיות בע״מ) הכינו יום מלא וגדוש בתיירות לסוגיה, שהשאיר את המשתתפים שלא הכירו את האזור ואת ההיצע התיירותי שיש לו להציע, פעורי פה. 

היום נפתח ״במחלבה הישנה״ במושב באר טוביה, המשמשת כיום כמקום המציג תערוכות אמנות מתחלפות והרצאות שונות ומופעלת על ידי המושב. לצד המצגות שהוצגו על ידי צוות המארחים, על מנת ל היתרשם, מרוב מיזמי התיירות באזור כי אם היה לנו שבוע לא הינו מציגים מצגות. 

במצגות נעשתה סקירה על מה שקיים כיום ועל התוכניות לעתיד כמו גם האתגרים העומדים לפתחם של התיירים והתיירנים. 

הוגשה ארוחת בוקר טרייה ואיכותית ממיטב יצרני האזור. אם לוקאליות, אז מההתחלה ועד הסוף. 

לאחר מכן עלו על מיניבוס שחיכה להם ונסעו ל״חוות ההיביסקוס״, מקום קסום המשמש כחוות פרחים ייחודית עם מגוון רחב מאד של פרחי היביסקוס סיניים, הנמצא במושב אביגדור. החווה מנוהלת על ידי בני משפחת זיו, דור שני בכפר ורבורג, שסיפרו את סיפורם האישי ואת סיפור הפרחים שבחווה- כיצד מיוצרים פרחים חדשים וכן מוצרים שונים מהם. בחווה חנות מוצרים בה ניתן לרכוש את מוצרי החווה.  

משם המשיכה הקבוצה ל ״שורשים,״ שהיא למעשה בקתת בוץ שבנתה במו ידיה נירית זנדני בזמן הסגרים של הקורונה ומשמשת כיום לסדנאות אמנות, כשגולת הכותרת קליעת סלים מחומרים הנמצאים בטבע, כבר בכניסה לבקתה הורגשה תחושה של רוגע, כאילו הזמן נעצר וכל מה שמסביב נעלם.  

התחנה הבאה, הינני״ כפר ביתא ישראל, קריית גת – מרכז חווייתי אותנטי לשימור והנחלת מורשת יהודי אתיופיה. הכפר הינו יוזמה חינוכית ייחודית של עמותת ״הנני״ שפועלת במטרה לחשוף בפני המבקרים את אוצרות התרבות והמסורת המיוחדת והמסקרנת של הקהילה האתיופית. את פני המבקרים קיבל אבי ילאו, מנכ״ל העמותה שסיפר על הרעיון שהוליד את הכפר וגאולה הדראי, מנהלת התיירות שנתנה לנו טעימה מהפעילות אותה חווים המבקרים. המפגש היה מרתק ומאיר עיניים – חובה לכל ישראלי. 

רגע לפני ארוחת הצהריים, כי בכל זאת ״הצבא צועד על קיבתו…״ נסעה הקבוצה לסיור פנוראמי בפארק התעשיות קריית גת וזכתה להסבריו של יהל דגן (מנכ״ל י.ש.גת תעשיות) על פוטנציאל התיירות התעשייתית בקרית גת ואופן חיבורה לתיירות כפרית כשהשניים מעצימים אחד את השני. פארק התעשיות התגלה כמקום עצום ויפהיפה שאינו נופל מפארקי תעשיות מכובדים בחו״ל, מה שהפתיע את המשתתפים שזה ממש כאן מתחת לאף.  

את סיכום היום עשינו עם מטעמי מסעדת ערמונים בריזורט ״דרים איילנד,״ הנמצא בשדה יואב ואירח את הקבוצה כיד המלך בארוחת צוהריים מפנקת וטעימה, לא לפני שסיפרו את סיפורו של המקום, הערכים העומדים מאחוריו ותוכניותיהם לעתיד, האמת היא שמי שנכנס לריזורט ממש אינו רוצה לצאת.   

מעבר לרצון לחשוף את המועצה האזורית באר טוביה והמועצות הנמצאות תחת תיירות שפלת יהודה, היום הזה עמד בסימן האתגרים עמם מתמודדים התיירנים בעיקר מול הבירוקרטיות הממשלתיות על אגפיהן השונים וכן גיוס תקציבים וידע.  

נציגי המשרדים הביעו שביעות רצון מהסיור המקצועי ושיתפו שנדהמו לגלות את פינות החמד הקיימות באזור, את האנשים מסבירי הפנים ואת הייחודיות המוצעת למבקרים. הם הבטיחו לכוון את הפוקוס לאזור, מקום שעד עכשיו לא היה מוכר מספיק לרשויות כיעד תיירותי וכיוונו אותנו כיצד ניתן להיעזר במשרדים. ההצעות כללו את חממות התיירות בהובלת ד״ר גילי טרופר, עזרה בכנס התיירנים שמתוכנן לחודשים הקרובים, סיוע בהגשת תמיכות וקולות קוראים של משרדי התיירות והחקלאות, חיזוק ההיכרות האישית וקידום תקשורת עתידית מול משרד החקלאות, פרסום אתר התיירות ותיירנים באמצעי פרסום של המשרדים ודלת פתוחה לכל שאלה ועזרה שנבקש, גם במשרד החקלאות וגם משרד התיירות. 

סיכם זאת עמי אלון, מנהל שיווק במשרד התיירות שאמר: "מה שאלכס עשה בזמן קצר כאן בתיירות חייבים להחקור,ללמוד וללמד." ואכן, בשנה האחרונה עלה האזור על מפת התיירות, ותיירים מרחבי הארץ והעולם החלו להגיע למקום המתהדר ברעננות תיירותית, שפע אטרקציות, אתרי מורשת, שמורות, יערות וגנים לאומיים. 

אם עדיין לא ביקרתם, סמנו לכם ביומן ובואו לגלות תיירות בחבל ארץ ישן-חדש. 

כנסו לאתר תיירות מועצה אזורית באר טובייה ואנו מחכים לכם שם! www.beer-tuvia.org.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן