יבול שיא
הרפת והחלב
קנטור כולם מתחילים למעשה מאפס

"בגיל 12 כבר עליתי על פודיום"

3 דק' קריאה

שיתוף:

הגולשת שרון קנטור (אביחיל) תדע בחודשים הקרובים האם תייצג את ישראל במשחקים האולימפיים בפריז

הגולשת שרון קנטור (20) גדלה במושב אביחיל, וגרה בו גם בימינו, ובחודשים הקרובים היא תתמודד על הכרטיס למשחקים האולימפיים בפריז בשנה הבאה (תחרויות השייט ייערכו במארסיי). לפי חוקי התחרות כל מדינה מקבלת כרטיס בודד, ולכן קנטור תצטרך לגבור על שתי יריבותיה מאילת, שחר טיבי וקטי ספיצ'קוב (מתאמנת כיום באירופה). קנטור זכתה במאי במדליית כסף באליפות אירופה ביוון וניצחה ביולי בתחרות הקדם אולימפית במארסיי.   

שרון קנטור גדלה במשפחה ספורטיבית. אביה סטיבן הוא עו"ד ולשעבר שחקן ויו"ר התאחדות הסקווש, ואמה וטרינרית. יש לה שני אחים ושתי אחיות והיא הבת האמצעית. עוד לפני השייט היא השתתפה בחוגי כדורסל, טניס ואתלטיקה קלה ("הצטיינתי בספרינטים"), אבל בכיתה ח' קיבלה החלטה להתמקד בשייט, בו החלה להתחרות בגיל 11. היא בוגרת תיכון "רמות ים" במכמורת ומשרתת בחיל הים במעמד "ספורטאית מצטיינת". להערכתה היא שהתה בחו"ל, לצורך אימונים ותחרויות, במשך ארבעה חודשים במהלך ה-12 האחרונים.  

"הגעתי לשייט בעקבות אחי ובן הדוד, ניתאי דינטי, שהיה כבר אז אלוף נוער (ובהמשך אלוף ישראל בדגם לייזר רדיאל), וראיתי שהם טסים לתחרויות בינלאומיות והעניין משך אותי במיוחד," היא נזכרת. "בגיל 12 כבר עליתי על פודיום בתחרות מקומית ומגיל 13 אני טסה לאליפויות אירופה ועולם ותחרויות בינלאומיות. כבר בתחרות הראשונה זכיתי במדליית ארד באליפות אירופה לנערות עד גיל 15." 

עם איזה קשיים התמודדת בתחילת הדרך? 

"בהתחלה יש צורך להתגבר על הפחד מהיציאה לים. אהבתי להחזיק מפרש, אבל במכמורת יש מעגן וצריך לדעת לצאת ממנו ולהיזהר מהסלעים. זה השלב הקריטי – היציאה למים הפתוחים במרחק קילומטר מהחוף, צריך לדעת להתמודד עם תנאי מזג האוויר והרוחות, וזה לא קורה מיד ודורש תרגול ממושך." 

היא זכתה כבר בגיל 15 באליפות אירופה לנערות בגלשני ביק ובמדליית ארד באליפות העולם בדגם זה, ובהמשך עברה לגלשני RSX  וסיימה שמינית באליפות העולם לנוער ב-2019. דגם זה הופיע בפעם האחרונה במשחקי טוקיו לפני שנתיים ויצא מהתוכנית האולימפית של 2024 ובמקומו היא מתחרה בפוייל (IQFOiL), גלשן מהיר במיוחד, עם חיכוך מינימלי במים, אשר ניתן להגיע איתו גם למהירויות של 50 קמ"ש. נבחרת ישראל פורקה אחרי משחקי טוקיו בעקבות רומן בין המאמן הצרפתי פייר לוקט לגולשת ספיצ'קוב והוקמה מחדש לקראת סוף 2021. את תפקיד המאמן קיבל שחר צוברי, שזכה במדליית ארד אולימפית ב-2008 ופעמיים בזהב באליפות אירופה.  

בתחילת 2023 היא כבר עלתה על פודיום גם בדגם הזה, לאחר שזכתה במדליית ארד בתחרות שהתקיימה באי לנזרוטה (האיים הקנאריים), ובהמשך הגיעו כאמור המדליות ביוון ובמארסיי. באליפות העולם, שנערכה באוגוסט בהולנד, שרון סיימה שביעית בלבד וזאת כתוצאה מנפילה למים. טיבי זכתה בזהב, ספיצ'קוב בכסף, והיריבה הבריטית המוכרת, אמה וילסון, בארד. בניגוד לעבר, המדליות מחולקות בימינו לפי התוצאות בשיוט הגמר, ולא לפי דרוג מצטבר. לכן, למשל, היא הובילה עד הגמר ביוון אבל סיימה בו שנייה וזכתה במדליית הכסף.

שרון קנטור5 צילום World Sailing
שרון קנטור. מכוונת לאולימפיאדת פריז ולוס אנג'לס. צילום: WORLD SAILING

החלפת הדגם האולימפי הועילה לך? 

"אין ספק. שינוי כזה מבטל את יתרון הנסיון של גולשים ותיקים ונותן לצעירים הזדמנות טובה יותר כי כולם מתחילים למעשה מאפס וצריכים להסתגל לדגם החדש. מדובר בדגם שנוטה לכיוון אקסטרים, מהיר מאוד והנפילות ממנו קשות הרבה יותר מהדגם הקודם." 

שמתי לב שלא השתתפת באליפות ישראל הקודמת אשתקד. 

"יש לי מספר תארים מקומיים בנוער וזו תחרות שמיועדת בעיקר לצעירים כדי לקדם אותם, אבל השנה התחרות תיערך בנובמבר אצלנו במכמורת ויש סיכוי שאשתתף." 

את מובילה כרגע בדרוג העולמי (RANKING). 

"כן, ובשנים רגילות אין לזה הרבה משמעות כי כל אחת מתחרה היכן שהיא בוחרת, אבל השנה כולן מתמודדות באותן תחרויות שמקנות ניקוד לקראת פריז, ולכן זה נתון מעודד – אבל עוד לא הבטחתי את המקום שלי. חשוב להבין שדרוג גבוה בטניס וג'ודו נותן יתרון בהגרלות, אבל בשייט הוא רק נתון רקע." 

מתי תוכרע זהות הנציגה הישראלית? 

"אליפות העולם של 2024 הוקדמה לסוף ינואר – תחילת פברואר ותיערך בלנזרוטה, באיים הקנאריים. כנראה שזו תהיה התחרות המכריעה." 

אם לא תשיגי את הכרטיס לפריז – יתכן שתחשבי על פרישה? 

"אני מאמינה שמי שתזכה בכרטיס הישראלי תהיה מועמדת גם למדליה אולימפית. כולנו זכינו במדליות באליפויות אירופה ועולם. אני עדיין צעירה ויש לי אתגרים נוספים חוץ מפריז, לא נראה לי שאגיע למסקנה שמיציתי, ולכן כנראה שאמשיך גם לקמפיין הבא לקראת אולימפיאדת לוס אנג'לס ב-2028." 

איך את מעבירה את הזמן מחוץ לשעות האימונים? 

"אני מתאמנת כמעט כל יום ובשאר הזמן נחה או הולכת לים. אני גם פוגשת חברים ואוהבת לשחק טניס ולגלוש על גלים." 

כבר מזהים אותך במושב? 

"יש לי תמיכה חזקה מהסביבה, ופוסטרים שלי נמצאים במושב וגם ברמות ים ובמכמורת."

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן