יבול שיא
הרפת והחלב
Netiv haasara ashqelon strip israel efi elian

האסון הנורא: מעל 15 אנשים נרצחו בנתיב העשרה

4 דק' קריאה

שיתוף:

יותר מ-15 אנשים נרצחו במושב נתיב העשרה במתקפת המחבלים הנוראית בשבת האחרונה. רבים מהם היו לוחמי כיתת הכוננות שיצאו להילחם על הגנת המושב וביתם * במושב סבורים שמספר הנרצחים במושב יגיע ל-19 אנשים 

ביום ראשון השבוע הגיעה לכולנו הבשורה הנוראית: מעל 15 אנשים נרצחו במושב נתיב העשרה שבמועצה האזורית חוף אשקלון, הממוקם צפונית למחסום ארז. בהודעה שפירסם המושב נכתב: "אסון כבד מנשוא נפל על משפחת נתיב העשרה. המומים וכואבים את אובדן תושבינו האהובים, משתתפים בצער הרב, מחבקים את המשפחות הנרצחות של האהובים ששמם הותר לפרסום. יהי זכרם ברוך".

שמות הנרצחים הם: עמית ויגאל וקס, אורן שטרן, שלומי ואיילת מולכו, חויק סגל, גיל תעסה, עדי בהרב, טל קרן, רותי ואריה אקוני והבת אור אקוני, נורית ברגר, מרינה אלמגור, דני וובק.

במושב אומרים שמדובר ברשימה חלקית וכנראה 19 נפשות תושבי המושב נרצחו. אך עדיין ממתינים לזיהוי אנשים נוספים (4), בהם בני זוג שביתם (העשוי מעץ) הוצת ונשרף כליל. הבעל היה אגרונום וחקלאי ובת זוגתו הייתה אמנית מוכשרת, שיצרה מנדלות מרהיבות וציירה ציורים. הותירו חמישה ילדים. 

* עמית וקס הי"ד ואחיו יגאל וקס הי"ד נהרגו בהתקלות עם מחבלים. עמית התנדב מכל הלב והנשמה בעמותת ארז וללא ספק נמנה עם האנשים הכי טובים ויקרים שארץ ישראל התברכה בהם. 

עמית וקס (49) היה פנסיונר של משרד הביטחון, לוחם בכיתת הכוננות, שיצא להילחם ונרצח 200 מטר בביתו ממחבל, שהגיע במצנח ונחת במושב. עמית ועוד שניים הסתערו עליו ועמית נפגע ונהרג. עמית היה לוחם שייטת במילואים והתנדב בארגונים רבים של עמותת "עטלף", בהם "מים שקטים", "חבל זוג" ועשה רבות למען נפגעי פוסט טראומה.

Screenshot 2023 10 12 134330
עמית וקס הי"ד

* יגאל וקס הי"ד (53) היה גרפיקאי במקצועו, לוחם בכיתת כוננות של המושב. יגאל היה "הנדימן" וידע לבנות לבדו המון דברים. יגאל שהה בארה"ב, חזר ארצה. באחרונה עבד בחברת "הזרע". יגאל הוא הבכור מבין ארבעת האחים. 

* אורן שטרן הי"ד, אחיו של חבר המושב אייל שטרן, היה חבר בכיתת הכוננות של המושב, שיצא להילחם במחבלים, רווק שעבד בחברת "רב בריח". אורן ואייל גדלו במושב גיאה. לאורן היו ידי זהב, בחור נאה (חתיך), חייכן, מסובב פנים שנכנס לכל ההתנדבויות במושב בחפץ לב.

Screenshot 2023 10 12 135241
אורן שטרן הי"ד

* עדי בהרב הי"ד היה חבר בכיתת הכוננות של המושב, בעל חברת האבטחה "מוקד מטרה". עדי נשוי לאפרת שקד, חברת המושב, שלה עסק למכירת ירקות 24/7 במושב. עדי היה מהראשונים שרצו לחלץ את דרור חנין, ההרוג הראשון שנהרג במבצע "צוק איתן" שמחסום ארז.

Screenshot 2023 10 12 135324
עדי בהרב הי"ד

* מרינה אלמגור הי"ד נרצחה ע"י מחבלים ואילו בן זוגה יואל ברגר נפצע קשה. מרינה הייתה אחות במקצועה ופנסיונרית. רק באחרונה חזרו בני הזוג ובני משפחתם מטיול מאלבניה. אלמגור הייתה בת זוגתו של יואל ברגר בשנים האחרונות.

Screenshot 2023 10 12 135420
מרינה אלמגור הי"ד

* נורית ברגר הי"ד הייתה חקלאית, נשואה לחבר המושב אלון ברגר. בני הזוג בנו משק לתפארת שגידל ירקות לזרעים. 

* בין הנרצחים: שלומי ואיילת מולכו הי"ד. שלומי היה עצמאי שמכר בין היתר ספרינקלרים לכיבוי אש במוסדות ומבני תעשיה. בת זוגתו איילת עבדה בגני הילדים של המושב. 

* דני וובה הי"ד היה מתנדב זק"א, איש שתמיד שמח לעזור לאחרים. דני היה עולה די חדש וללא משפחה בארץ, חבר בכיתת הכוננות של המושב. נועם קלוש, שכנו סיפר כי לפני כמה שנים טובות אימץ שני אחים ממשפחה מרוסקת שהסתובבו ברחובות והיה עבורם אבא, אמא וסבתא. מאז שעבר לנתיב היו מבקרים אותו. בשבת בבוקר אירח את בנו והיה כבר בחוץ עם כיתת הכוננות, וכשראה שמנסים לפרוץ לביתו ירה לעבר המחבלים, משך את תשומת ליבם וכך הציל את חיי בנו. 

* חוויק סגל הי"ד, הייתה פנסיונרית, אחת ממייסדות המושב. חוויק הייתה בת גניגר. בעלה יגאל סגל ז"ל היה ראש המועצה האזורית איתם (כבר לא קיימת). 

* רותי ואריה אקוני הי"ד היו בעבר חקלאים, שניהם ממייסדי המושב. אריה עבד בחברה לתשתיות מים ורותי הייתה שזרית פרחים ברמה בינלאומית. בתם, אור אקוני הי"ד, עבדה במכללת שער הנגב ובאחרונה עבדה במכללת רופין. 

* טל קרן הי"ד, תלמיד תיכון, בנם של סיוון ואלון קרן, נער חייכן עם לב רחב וטוב לב. 

* במהלך הקרבות נרצח רכז הבטחון לשעבר של נתיב העשרה גיל תעסה נרצח בידי המחבלים. גיל תעסה היה מתנדב בעמותת ידידים ומתנדב בגמ"ח "עושים חסד נותנים מהלב" זה למעלה מ-5 שנים. איש מיוחד של נתינה. בנוסף היה מפקד צוות כיבוי והצלה של כיבוי אש ורבש"צ נתיב העשרה. גיל תעסה הותיר אחריו 3 ילדים. כיוון שהיה כבאי לא היה בכיתת הכוננות אך בכל זאת יצא להילחם במחבלים.

Screenshot 2023 10 12 135509
גיל תעסה הי"ד

אור תעסה, בנו של גיל, שהה בזמן המתקפה בחוף זיקים ונחשב כעת לנעדר. אור תעסה וטל קרן הי"ד, שני חברים תלמידי תיכון, יצאו ביום שישי בערב לישון בחוף זיקים.  

מתנועת המושבים נמסר כי: "תנועת המושבים אבלה וכואבת את אובדנם של 15 תושבי מושב נתיב העשרה שנרצחו: עמית ויגאל וקס, אורן שטרן, שלומי ואיילת מולכו, חויק סגל, גיל תעסה, עדי בהרב, טל קרן, רותי ואריה אקוני והבת אור אקוני, נורית ברגר, מרינה אלמגור, דני וובק. 

יהי זכרם ברוך! 

התנועה מחזקת את בני משפחותיהם ואת תושבי המושב בשעות קשות מנשוא אלו. התנועה מבכה על מאות ההרוגים, אלפי הפצועים והחטופים ומחזקת את הצבא ואנשי הביטחון שנלחמים בשעות אלו על ביטחונה של מדינת ישראל כולה."

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

למה לא מגייסים מחדש את המילואים, מפנים את תושבי רפיח למחנה אוהלים הומניטרי ונכנסים במלוא העוצמה לרפיח, לדיר אל-בלאח, למחנות המרכז וגם למקומות שהיינו בהם וחמאס חוזר ומשתלט עליהם? במוצאי שמחת תורה 7 באוקטובר,
3 דק' קריאה
נתניהו שואף למשוך את הלחימה כמה שרק אפשר. איך יכול להיות שגנץ ואייזנקוט, חברי קבינט המלחמה, לא יוצאים נגדו? רבים ודאי ראו את סרטו המפורסם של הבמאי ג'ונתן דמי, "שתיקת הכבשים". בפרפרזה ישראלית מעט
3 דק' קריאה
עצרת הפתיחה לאירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה תתקיים ביד מרדכי, שחבריו לחמו על הגנתו בטבחהשבת השחורה. זהו האירוע הגדול הראשון שנערך בעוטף מאז 7 באוקטובר עצרת הפתיחה לאירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה תערך כבכל
3 דק' קריאה
ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן