יבול שיא
הרפת והחלב
הלוגו של הפאס הנודד איור צביה אדלר

"הפאב הנודד" המתקיים במושב גבעת יערים – מפגיש בין תושבים

4 דק' קריאה

שיתוף:

מה עושים כשרוצים להכיר אנשים במושב? איך מבלים ערב כיפי מבלי לצאת משער המושב? 'הפאב הנודד', יוזמה של תושבי מושב גבעת יערים, מפגיש בין אנשים, ומגלה כי אפשר לשתות בירה ולהכיר אנשים חדשים, בלי להניע את המכונית.  

בכניסה למושב גבעת יערים, שקט מקבל את פניך. הרבה ירוק מסביב, ציוצי ציפורים, כלב ובעליו בטיול צהרים, חתולים מהלכים בניחותא, כמה ילדים על אופניים, ונדמה כי בכך מסתיימת ההתרחשות. קשה לדמיין שדווקא כאן נרשמת התעוררות מעניינת של חיי הלילה באזור הרי ירושלים.  

בדיקה מעמיקה יותר של מבנה המושב, מגלה כי ברוב משקי המשפחות הוותיקות (שרובן הגיעו ארצה מתימן בשנות ה-50) ישנן יחידות דיור, המאכלסות לרוב משפחות צעירות, זוגות צעירים או רווקים ורווקות צעירים בגילי ה-30-40.  

בתקופת הקורונה, בה עברו למושב צעירים רבים, נדיר היה לאתר בו אירועים שיאפשרו להיפגש ולהכיר, וזאת לאור הסגרים הרבים שאפיינו את התקופה. עם זאת, וכפי שהתברר בדיעבד, הצורך במפגשים אנושיים בתקופה זו היה חזק מאי פעם.    

במאי 2021 חלה תפנית. הסגר האחרון הסתיים ואיתו התחילו להתעורר תושבי המושב הצעירים. לפתע הופיעו בקבוצות הוואטסאפ פרסומים על אירועים עצמאיים שונים ביוזמת התושבים. משפחה אחת יזמה מדורת ל"ג בעומר משותפת, תושב אחר ארגן מסיבה בבית העם. יחד עם האביב המתעורר, פרחו גם האינטראקציות האנושיות. 

במהלך המסיבה, באחת משיחות החולין, ציין עומר תדמור, (שזה לא מכבר עבר למושב), בפני ליאן נחשון, תושבת נוספת, שנדרש שיהיה פאב במושב. השניים החליטו לחבור יחד לטובת המשימה, וחיפשו אנשים נוספים שיצטרפו ליוזמה. נעמה, שעברה למושב קצת לפני כן, החליטה להצטרף לצוות.  

מחליפים זרעים כחלק מהפעילות של הפאד צילום צביה אדלר
מחליפים זרעים כחלק מהפעילות של הפאד. צילום: צביה אדלר

היה ברור שנוכחות של פאב תשדרג את חיי התרבות והפנאי של כל תושבי המושב, אבל המשימה לא הייתה פשוטה. הדבר הראשון שהצוות חיפש היה מקום שבו יוכל הפאב להתקיים. במושב קיימים הרבה מבנים שאינם בשימוש, כך שנראה היה שלא תהיה בעיה להקצות אחד מהם לטובת יוזמה מהסוג הזה. עם זאת, הסתבר לצוות שכדי להכשיר את אחד המבנים לשימוש כלשהו נדרשות עבודות תשתית רבות, ולמושב אין את התקציב הנדרש לכך. מה גם, שהפאב לא עמד בעדיפות ראשונה.  

אחרי חשיבה והתייעצות עם תושבים נוספים, החליט הצוות לשנות כיוון. מאחר וכל הבתים במושב הם צמודי קרקע, עלתה ההצעה לקיים את הפאב בגינות של התושבים, כל פעם בגינה אחרת. הפורמט של פאב שמתקיים בכל פעם בבית אחר, אפשר למשתתפים להכיר בתים ואנשים שונים בכל פעם.  

כבר במאי 2021 התקיים הפאב הראשון בגינה של ליאן ומאז, לאורך כל הקיץ, אחת לשבועיים-שלושה, "התארח" בכל פעם בחצר אחרת, וקיבל את השם "הפאב הנודד". בחורף הפך הפאב לאינטימי יותר והתקבץ בתוך הבתים, וכעת, עם שובו של הקיץ, חזר למתכונתו המקורית.   

ערב מדורה של הפאב הנודד צילום לימור כהן
ערב מדורה של הפאב הנודד. צילום: לימור כהן 

מייצרים אווירה… 

בשביל לייצר את אווירת הפאב, מביאים איתם האורחים משקה או מאכל. במהלך הערב, מדברים, שותים ומנשנשים, כאילו זה היה פאב אמיתי בעיר. ברפרטואר של הפאב התקיימו גם ערבי נושא. בקריסמס נערך ערב החלפת מתנות, בינואר מופע סלון אינטימי בהשתתפות המוזיקאי גיא אוד (שגדל במושב, ובא לביקור מגרמניה), בתחילת האביב פאב חילופי ספרים וזרעי צמחים, ובהמשך גם פאב מימונה ופאב מדורה והרקדה לכבוד יום העצמאות. הפאב הנודד של גבעת יערים פתוח לכולם, ותיקים וחדשים, רווקים ובעלי משפחות, ועונה על התכלית שהביאה להולדתו – מפגש בין תושבי המושב.  

הפאב עצמו באמת כיף וחוויתי. פוגשים בו אנשים חדשים וזה נותן מקום לשיח שפחות מתקיים בזמנים שונים כולל האפשרות של פשוט לשבת ולשתות בכיף עם אנשים בני גילנו ובמצב צבירה תואם לנו. היא מספרת.  

בפאב הנודד של גבעת יערים שהוקם לפני מספר חודשים, גם שותים בירה ונהנים משיחה טובה, וגם חוגגים יום עצמאות בריקודים. יש את מי שמביא זרעים לגינה ומחלק לבליינים, וגם מידי פעם יושבים סביב המדורה בערבים נעימים ובעיקר מתוודעים לשכנים ולתושבים. 

אז אם אתם רוצים להקים פאב גם אצלכם, אפשר לקבל השראה מהפאב הנודד של גבעת יערים. כך מכירים אנשים חדשים, נהנים מחברה טובה ומדרינק כיפי, ממש ליד הבית.  

Capture4
מנגנים ונהנים. צילום: צביה אדלר 

"כמו פאב רגיל, רק בהתאם לפניות"  

"יש אנשים שלא הכרתי בכלל ולא ידעתי שגרים כאן" אומר אחד המשתתפים שמגיע פעם בחודש למפגשים. "אני גר כאן כמעט עשור ורק דרך הפאב הכרתי אחלה אנשים."  

"מהות הפאב הנודד הוא שהוא נודד בין המארחים השונים מכוון שאין מקום קבע בשבילו במושב. זה ממש נחמד כי זה חושף ככה בתים וחצרות של אנשים שונים. לכל פאב מגיע מספר שונה של אנשים- כמו פאב רגיל, בהתאם לפניות של כל אחד. מספרת צביה, משתתפת נוספת בפעילות. "בהתחלה היו מגיעים הכי הרבה 10-15 אנשים, עכשיו אנחנו בכיף מגיעים גם ל25 איש אבל לפעמים יש פעמים שהוא קטן ואינטימי יותר.  

הארגון ממש כיף כי זה מאוד קליל ולא דורש יותר מידי. בעיקר לגרום לזה לקרות ובכיף ובצורה שתתאים לכמה שיותר אנשים. גם המפגשים לשנו כצוות ממש כיפים ותהליך החשיבה מהנה וחברי."  

עזרו בהכנת הכתבה: ליאן נחשון, נעמה וינברג, עומר תדמור וצביה אדלר.  

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הבניין כולל 50 דירות ב-11 קומות ובתמהיל מגוון של דירות 3.5, 4, 5, 6 חדרים, דירות גן גדולות ופנטהאוזים חברת אביסרור משה ובניו פותחת לשיווק בניין נוסף בפרויקט היוקרה "אביסרור בשכונת פארק צפון" בשכונה
< 1 דק' קריאה
עד שלא שוחררו חטופים שאמרו למשפחה: "היינו עם כרמל", המשפחה לא ידעה מה עלה בגורלה * החטופים שחזרו, אף הרחיבו את הלב, כשסיפרו כי כרמל תרגלה איתם יוגה בשבי, עשתה להם דמיון מודרך ועזרה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן