יבול שיא
הרפת והחלב
מתקן סולארי על גגות של לולים תדמיר סולאר

חברת חשמל פתחה מכסה חדשה של 2,500 מגה וואט ייצור ממערכות סולאריות

3 דק' קריאה

שיתוף:

אישורי כניסה למכסה יינתנו בשיטת ההגרלה, ברשות החשמל עד לתאריך 11.01.2024 * אפשרות להירשם להגרלה לטובת הגדלה של מערכת קיימת, תוך הצמדת מערכת אגירה למתקן הסולארי (PV + אגירה) * תדמיר שיאון תטפל בכל התהליך המקצועי מהרישום להגרלה, דרך תכנון רכש והקמת המערכת ועד תחזוקה וביטחה לאורך 25 שנות ההפעלה וכן במימון שיידרש

בשנים האחרונות ועד ימים אלו מרבית הארץ, מאזור נתניה צפונה, ויבנה דרומה, מוגדרים כאזורים "אדומים" מבחינת חברת החשמל (מפת ההתכנות). כלומר, לרשת ההולכה והחלוקה של חברת החשמל אין יכולת לקלוט ייצור במהלך היום ממתקנים סולאריים חדשים לרשת. לכן לא ניתנו בשנתיים האחרונות אישורים להקים מערכות סולאריות באזורים אלו. כלומר, מלבד מרכז הארץ שהינו אזור "ירוק" לא היה ניתן לקבל אישורי כניסה למכסה ולהקים מערכות סולאריות. 

לאחר חשיבה מחדש וחישובים אחרים לבדיקת עומסי הרשת, לפי תחנות המשנה (תחמשי"ם) ברחבי הארץ. חברת חשמל פתחה מכסה חדשה של 2,500 מגה וואט עבור ייצור ממערכות סולאריות שניתן יהיה להקים ולחבר ברב חלקי הארץ. מהלך זה הביא לצביעת מפת ההתכנות ל"ירוק", מלבד דרום רמת הגולן, והאזור הדרומי של עוטף עזה.  

חצי ממכסה זו מיועד למערכות במתח גבוה וחצי למערכות במתח נמוך, עבור מערכות סולאריות מסחריות. בחישוב גס יינתנו אישורים לכ-6,000 מערכות מסחריות חדשות ברחבי הארץ. זאת בעצם הזדמנות אחרונה לקבל אישורים לחיבור מערכות סולאריות בשנים הקרובות, באזורים רבים בארץ. 

אישורי כניסה למכסה יינתנו בשיטת ההגרלה, כלומר, רשות החשמל פתחה את האפשרות לכל מי שמעוניין לרשום את חיבור החשמל שברשותו להקמת מתקנים חדשים וזאת עד לתאריך 11.01.2024. ההגרלה עצמה תיערך לקראת סוף ינואר. לא נקבע עדיין התאריך הסופי. עלות הרישום להגרלה 660.23 ₪ כולל מע"מ. 

למי שברשותו מערכת סולארית שחוברה לפני 2018 אפשרות להירשם על אותו מונה (חיבור חשמל), ולבקש מערכת נוספת בתעריף 42 אג' ל 100 קווט  ACראשונים (בהספק הממירים), ואילו במידה וקיימת מערכת שחוברה אחרי 2018 ניתן לבקש מערכת נוספת, כלומר הגדלה של המערכת הקיימת. התעריף הממוצע של המערכת החדשה יהיה נמוך מ- 42 אג' לקוו"ט, ויקבע בהתאם להספק המערכת שכבר מחוברת על אותו מונה. 

מתן אישורי הכניסה יקבעו בהתאם לעומס על התחמ"ש שאליו יזרום החשמל שייוצר במתקן הסולארי. ככל שתוגרל במקום גבוה יותר בהגרלה, יגדלו הסיכויים לקבל אישור כניסה חיובי לבקשה. 

המכסה הנוספת של חברת החשמל להקמת מערכות חדשות, מגיעה יחד עם שתי בשורות חדשות לשוק. הראשונה היא האפשרות להקים מערכות סולאריות קרקעיות על דונם בחלקה א' במושבים, במסגרת אסדרה תעריפית לדו-שימוש, ותיקון תקנות התכנון והבניה כך שניתן יהיה להקים מערכות אלה בהליך רישוי מקוצר (החלטת משרד האנרגיה שממתינה לאישור מנהל התכנון). 

כך שמושבים שעד היום ישבו באזורים "אדומים", ולא ניתן היה לקבל בהם אישור להקמת מערכות סולאריות, יוכלו להירשם להגרלה. במידה ויקבלו אישור יוכלו ליישם אותו לא רק על גגות פנויים, אם יש כאלה, אלא גם להקמת מערכת קרקעית על שטח של אחד דונם בתחילת החלקה המיועדת לשימושים חקלאיים, מיד לאחר ה-2.5 דונם והמבנים הקיימים במשק החקלאי. הקמה על הקרקע כפופה לעמידה בדרישות רמ"י (המנהל) בהיות הנחלה מוסדרת, ותשלום דמי היוון. וכן בהוצאת היתר למתקן בוועדה המקומית. רמ"י הגדירה שתיתן עדיפות למתקנים שיקומו בגובה מעל הקרקע, באופן שיאפשר שימוש בשטח שמתחת לפנלים הסולאריים לגידול חקלאי או שימוש חקלאי אחר.  

הבשורה השנייה היא האפשרות להירשם להגרלה לטובת הגדלה של מערכת קיימת, תוך הצמדת מערכת אגירה למתקן הסולארי (PV + אגירה). כך שהמתקן הסולארי יזרוק לרשת במהלך שעות הייצור, והעודפים (הקיטום) יאגרו במתקן האגירה וימכרו לרשת בשעות הפסגה 17:00-23:00 בארבעת חודשי הקייץ, ובשעות 17:00-22:00 בשמונת חודשי השנה האחרים) עם זכאות לקבלת תעריף קבוע של 80.23 אג' לכל קוו"ט בשעות אלו. 

תדמיר שיאון פועלת כיזמית מקצועית ומובילה בתחום המתח הנמוך, וניתן לקבל מאתנו הצעות לשכירות או שותפות במתקנים הסולאריים ובאגירה. תדמיר שיאון תטפל בכל התהליך המקצועי מהרישום להגרלה, דרך תכנון רכש והקמת המערכת ועד תחזוקה וביטחה לאורך 25 שנות ההפעלה. נטפל כמובן גם במימון שיידרש. 

נשמח לייעץ לכם מה המסלול הנכון והכלכלי ביותר עבורכם, בהתאם למערכת הסולארית הקיימת, אם ישנה כזאת, ובהתאם לגג הפנוי או לקרקע הפנויה בחלקה א, להתאמת גודל החיבור הנדרש והספק המתקן המקסימלי, וגורמים נוספים שמשפיעים על ההחלטה. בנוסף, אנו נספק שירות רישום להגרלה ללא כל התחייבות מצידכם. 

ליצירת קשר ולקבלת מידע: נופר / אורליה בטלפון או בוואטסאפ  050-7347387 

או במייל office@tadmir-sion.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן