יבול שיא
הרפת והחלב
סתיו נחמני במדי הקבוצה הסקוטית

חולם להיות שחקן הרכב במכבי חיפה בעתיד

4 דק' קריאה

שיתוף:

בעקבות המלחמה, לאחר שעזב את קבוצת סנט מירן הסקוטית (בגלל מיעוט הופעות בהרכב), הצטרף לקבוצת מ.ס אשדוד וממשיך לשחק בסגל נבחרת ישראל הצעירה * ראיון עם סתיו נחמני, ממושב גמזו, שסוף העונה ישוב למכבי חיפה המחזיקה בכרטיס השחקן שלו

חלוץ מ.ס. אשדוד, סתיו נחמני, גדל במושב גמזו והגיע לענף בעקבות אחיו הגדול דור, שמשחק בימינו בהפועל הוד השרון מליגה ב'. "הייתי אז בן 7 והוא היה בן 14," נזכר נחמני. "המאמן במכבי מודיעין המליץ לי להמשיך ותוך שנה מצאתי את עצמי במכבי ת"א עם אבא (קבלן עפר במקצועו) שמסיע אותי מדי יום לאימונים בקריית שלום. בגיל 15 עזבתי את הבית לטובת פנימיית הנוער של מכבי חיפה בכפר גלים." 

היית כוכב בנערים של מכבי ת"א, 42 שערים בעונת 2016/17. מה גרם לך לעזוב? 

"מכבי חיפה עקבה אחריי, הגישו לי הצעה יפה. הייתי קצת ביישן והרגשתי שאני צריך את זה כדי להתפתח ככדורגלן." 

אתה בא ממושב דתי, איך המשפחה הגיעה לעודד אותך בנוער? 

"הפתרון היה שכל שבועיים הם (שני אחים ואחות) הגיעו לבית מלון בחיפה כדי להיות קרובים למגרש שלנו ולהימנע מנסיעות בשבת." 

סתיו נחמני
סתיו נחמני. צילום: באדיבות האתר הרשמי של מועדון סנט מירן

התחיל ב"ירוקים" 

את העונה הראשונה בכרמל, 2017-18, הוא החל בקבוצת נערים ב' (עד גיל 17) ובהמשך שותף גם בנערים א' (שנתון אחד מעל). אחר כך שיחק לסירוגין בנערים א' ובקבוצת הנוער כחלוץ מרכזי וסיים פעמיים בתואר מלך שערי ליגת העל לנוער וכשותף לאליפויות של "הירוקים" בשתי עונות הקורונה (המקוצרות) 2019/20 ו-2020/21.   

סיום גיל הנוער במכבי חיפה מוביל רק לעתים נדירות להשתלבות מיידית בקבוצה הבוגרת, וברוב המקרים הברירה היא בין פרישה לבין נדודים, כשחקן מושאל בקבוצה אחרת או ליגה נמוכה יותר. אפשרות נוספת היא לצאת לחו"ל. בחיפה האמינו בפוטנציאל של נחמני והוא חתום בקבוצה עד קיץ 2025, אבל לשני הצדדים היה ברור מלכתחילה שהדרך להרכב של הירוקים עוברת בשדות זרים. 

נחמני אינו שונה מבוגרים רבים של קבוצות נוער, אשר צוברים ניסיון ומעלים את ערכם בקבוצות אשר נשענות באופן מסורתי על מושאלים ומשביחות אותם.  

בעונת 20-21 נחמני כיכב בנוער ואף קיבל מספר הזדמנויות כמחליף בקבוצה הבוגרת, אותה אימן ברק בכר, ועונה לאחר מכן הושאל להפועל נוף הגליל, שירדה ליגה בתום העונה. הוא שיחק בעיקר כמחליף והבקיע ארבעה שערים. את העונה שעברה, 22-23, פתח סתיו בבית"ר ירושלים אבל עבר להפועל חדרה בחלון ההעברות בינואר.  

המעבר לחדרה מנע ממך לזכות בגביע עם בית"ר, בגמר שהסתיים בביזיון עם הנשיא בחיפה 

"אמנם לא שיחקתי בשלבים המכריעים אבל את שלי תרמתי, כשהבקעתי פנדל בבעיטות ההכרעה נגד עירוני טבריה בשמינית הגמר." 

גם בהפועל חדרה, אשר ניצלה מירידה במחזור האחרון, נחמני עלה בעיקר כמחליף וסיים את העונה עם שני שערים, אחד מהם בתיקו 1:1 נגד מכבי חיפה. בקיץ הוא קיבל את ההחלטה לצאת לחו"ל וחתם בסנט מירן הסקוטית, מהעיר פייזלי הסמוכה לגלזגו.  

מה גרם לך לבחור בסקוטלנד ואיך אתה מסכם את חצי העונה? 

"רציתי מאוד לצאת לאירופה והסוכן שלי, שחר גרינברג, הביא הצעה מעניינת. ראיתי בכך אתגר. הכדורגל שם אחר לגמרי משלנו מבחינת קצב ופיזיות. סדר היום של כדורגלן בסקוטלנד שונה לגמרי ממה שהכרתי בארץ. הסתגלתי למזג האוויר הקר די מהר ופתחתי עם שני שערים בגביע הליגה נגד אברואת, (קבוצה חצי מקצוענית מהליגה השנייה – י.ו). היה ברור לי שאני שחקן שיילחם על מקום בהרכב בליגה, אבל ההמשך היה פחות מוצלח. בסך הכל אהבתי את גלזגו ואדינבורו, ויש שם מקומות יפים ואנשים טובים." 

איזה מיקום נחשב להצלחה בקבוצה הזו, שהתואר היחיד שלה במאה ה-21 הוא גביע הליגה ב-2013 

"ברור שמאבק האליפות יהיה בין הקבוצות הבכירות מגלזגו, סלטיק וריינג'רס, בפער עצום מהמקום השלישי, ולכן המאמן הודיע לנו שהיעד הוא פלייאוף עליון, כלומר מקום בין שש הראשונות, כמו בעונה שעברה. כרגע (תחילת אפריל) הקבוצה מדורגת חמישית ועומדת ביעד." 

נחמני קיבל בסנט מירן מעט הזדמנויות, פתח בהרכב פעמיים, נכנס כמחליף עוד שבע פעמים וסיים את חלקו עם 230 דקות בלבד בליגת העל הסקוטית. המאמן, סטפאן פטרסון, העדיף לבנות על החלוצים המנוסים, הצרפתי מנדרון והאנגלי אולוסנייה, שניהם מבוגרים מהישראלי בכמה שנים טובות ובעלי ניסיון רב באי הבריטי. 

המלחמה השפיעה על ההחלטה לחזור לארץ? 

"כן, אמנם אף אחד מהקרובים לי לא נפגע ממנה, וגם לא הותקפתי מילולית או פיזית כשחקן ישראלי (ליאל עבדה עזב את סלטיק באמצע העונה בגלל התנהגות האוהדים כלפיו – י.ו.), אבל ראיתי בגלזגו הפגנות נגד המדינה והרגשתי שאני לא עומד לקבל מספיק הזדמנויות בהרכב של הקבוצה, ולכן החלטתי לחזור הביתה. אני גר כרגע במושב ונוסע לאימונים כל יום 40 דקות דרך כביש 6." 

הפכת באשדוד לשחקן הרכב. מה גרם לך לבחור בקבוצה? 

"היו לי הצעות גם מהפועל חיפה והפועל חדרה והחלטתי שאשדוד הכי מתאימה לי לאחר שיחה עם המאמן אלי לוי. בינתיים הבקעתי שער אחד ואני מקווה לעזור לקבוצה להישאר בליגה. יש לי ניסיון במאבקי תחתית עם חדרה בעונה שעברה." 

אתה גם משחק בנבחרת הצעירה. הקמפיין הזה (חמישה הפסדים במוקדמות) חלש מאוד לעומת הקודם. למה זה קרה לדעתך? 

"הנבחרת הצעירה הקודמת הגיעה לחצי גמר אליפות אירופה ולאולימפיאדה בזכות סגל מצוין שנבנה על חמישה שנתונים. דניאל פרץ יליד 2000, אוסקר גלוך וענאן חלאילי ילידי 2004. אני יליד 2002 ושחקנים צעירים ממני שיחקו בקמפיין הקודם וכבר עלו לנבחרת הבוגרת. לכן הסגל שלנו סובל ממחסור בשחקנים שמתאימים לפי הגיל, אבל כבר לא זמינים למאמן, וזה עוד לפני שמדברים על היעדר ביתיות ופציעות." 

אתה רואה את עצמך חוזר לאירופה בעונה הבאה? 

"זו בהחלט מטרה. בתום העונה הנוכחית אני חוזר אוטומטית לחיפה. אפתח באימונים בקיץ ואז נראה מה יקרה. ברור שאני גם חולם להיות שחקן הרכב במכבי חיפה בעתיד, אבל  אני מאמין שעדיף לצאת לאירופה על אופציית השאלה לקבוצה ישראלית." 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

למה לא מגייסים מחדש את המילואים, מפנים את תושבי רפיח למחנה אוהלים הומניטרי ונכנסים במלוא העוצמה לרפיח, לדיר אל-בלאח, למחנות המרכז וגם למקומות שהיינו בהם וחמאס חוזר ומשתלט עליהם? במוצאי שמחת תורה 7 באוקטובר,
3 דק' קריאה
נתניהו שואף למשוך את הלחימה כמה שרק אפשר. איך יכול להיות שגנץ ואייזנקוט, חברי קבינט המלחמה, לא יוצאים נגדו? רבים ודאי ראו את סרטו המפורסם של הבמאי ג'ונתן דמי, "שתיקת הכבשים". בפרפרזה ישראלית מעט
3 דק' קריאה
עצרת הפתיחה לאירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה תתקיים ביד מרדכי, שחבריו לחמו על הגנתו בטבחהשבת השחורה. זהו האירוע הגדול הראשון שנערך בעוטף מאז 7 באוקטובר עצרת הפתיחה לאירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה תערך כבכל
3 דק' קריאה
ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן