יבול שיא
הרפת והחלב
Screenshot 2023 07 18 125423

נחיתה לצורך המראה

3 דק' קריאה

שיתוף:

הסבא מייצר שמן זית, האבא מנהל לולים, והנכד שניר נציה, יליד מושב גאליה, חוזר לשיק במכבי תל אביב, בליגת הכדוריד המקומית לאחר שנה בצרפת, ובשאיפה לפתוח בעתיד פרק נוסף בקריירה האירופאית שלו

שניר נציה (23) גדל במושב גאליה, וגובהו (2.00 מטר בימינו) הוביל אותו באופן טבעי לכדורסל במחלקת הנוער של הפועל גן רווה, אבל בגיל 14 הוא החליט לוותר על הענף הפופולרי והמרוויח ולעבור לכדוריד.  

"הייתה עונה קשה ונמאס לי באיזשהו שלב," מסביר נציה, "ואז דוד שלי, ליאור רום, הציע לי לנסות לעבור לכדוריד ברחובות, אצל המאמן אמיתי דיין, ומאז אני בענף. בכדורסל שרקו לי עבירה על כל נגיעה. לעומת זאת, כדוריד בנוי על מגע פיזי." 

רום מלווה את נציה עד היום ומשמש גם כסוכנו הישראלי. הדוד הוא הספורטאי במשפחה, אביו של שניר מנהל לולים ואימו עצמאית. כמו כן, הסבא מייצר שמן זית במושב ("חוות רומנו").  

רום שיחק בזמנו בהפועל רחובות, שנחשבה לאימפריית כדוריד מקומית עד שנות ה-80 וכן בהפועל אשדוד. בהמשך עבר שניר לשחק במחלקת הנוער של מכבי ראשל"צ, קבוצה מובילה גם בימינו, והצטיינותו הובילה אותו לפנימיה של מכון וינגייט וללימודים בתיכון "חוף השרון" שבקיבוץ שפיים. בין היתר הספיק לזכות באליפות המדינה במדי מכבי ראשל"צ בעונת 2019/20, (אשר הופסקה בגלל הקורונה), וכן לשחק בא.כ. נס ציונה. 

אחרי שלוש שנים טובות בהפועל רחובות – שניר השתלב בפרויקט גרמניה של איגוד הכדוריד, משם חזר למכבי ראשון לציון בשורותיה שיחק עונה וחצי. אירופה קסמה לו והוא חתם על הסכם עם קבוצת גרוסוואלשטאד, מקבוצות הפאר של גרמניה בסוף שנות ה-70 עד סוף ה-80 (גרוסוואלשטאד סיימה 6 פעמים כאלופת גרמניה, פעמיים אלופת אירופה ו-3 פעמים פינאליסטית בגמר גביע אירופה), בקבוצה הגרמנית שיחק שניר בליגה השנייה בגרמניה במשך עונה אחת. 

שניר נציה זכה למעמד של "ספורטאי מצטיין" .כאמור, חזר לישראל לעונה בנס ציונה ואחרי עונה נוספת בקבוצת נאנסי הצרפתית (2022) הוא חוזר לארץ. שניר הוכתר מספר פעמים בגרמניה ובצרפת כשחקן המחזור.

שניר נציה במדים הצהובים צילום באמצעות מכבי תל אביב
שניר נציה – יצטרף כשחקן חיזוק למכבי ת"א. צילום: מכבי ת"א

עובר למכבי ת"א 

התחנה החדשה של שניר תהיה בעונה הקרובה בקבוצת מכבי תל-אביב, קבוצה שזכתה באליפות פעמיים בעשור הקודם, אבל חוותה משבר כלכלי ומקצועי וירדה לליגה השנייה. היא תשחק שוב בליגת העל, ונציה (משחק בעמדת פיבוט קדמית) יהיה אחד משחקני החיזוק.  

לאחר החתימה אמר שניר: "אני מחכה כבר לתחילת האימונים בקבוצה. אני מתרגש מאד להצטרף למועדון גדול כזה כמו מכבי תל אביב. השאיפה שלי להרים את הקבוצה ולהיות שותף להצלחות שלה בליגת העל. אני רוצה להיות חלק מהמורשת של מכבי תל אביב שידעה ימים גדולים בעבר ומטרתה להשתלב בין שש הקבוצות הראשונות בליגה". 

בימים אלה הוא מתאמן באופן עצמאי ושומר על כושר במגרש שמיועד לכדוריד חופים במושב, ומתכונן לפתיחת האימונים הרשמית של מכבי ת"א בתחילת אוגוסט.  

הדוד והסוכן, רום, מסביר שהיתרון של מכבי ת"א נמצא בעמדת המאמן, הסרבי אקים קומנניץ', וכן בהתנהלות ובשאיפות.  לדבריו: "הסגנון והקצב הצרפתי, הפורטוגלי והספרדי מתאים לשניר יותר. הוא יכול לשחק בכל ליגה אירפאית ויכול להיות שחן מוביל באירופה – אם ישמור על קצב התקדמות רצוף. אני מאמין שהשיא עוד לפניו ושהוא ישחק גם בליגת האלופות." 

שניר, בעונה בגרמניה, בגרוסוולשטאט, הבקעת 21 שערים ב-19 משחקים, היית מרוצה מעצמך? 

"צריך לזכור שזו הייתה עונה ראשונה שלי באירופה ומדובר ב-2020/21, עונת הקורונה. אין ספק שהמספרים שלי לא היו מרשימים והפרק הגרמני נגמר מהר, אבל השתפרתי מאז." 

בנאנסי הצרפתית כבר הבקעת 48 שערים ב-25 משחקים. איזו כמות עונה על הציפיות שלך? 

"לדעתי אני שווה בישראל בין 5 ל-7 שערים במשחק." 

למה חזרת למכבי ת"א? 

"הסוכן האירופאי לא חיפש לי קבוצות זרות, החלטתי לעזוב אותו והגעתי למסקנה שאני מעדיף לשחק בארץ, כדי לחזור בעתיד לליגה אירופית. מכבי ת"א היא קבוצה ששואפת להתמודד בצמרת ולהשיג את הכרטיס לגביע אירופה, גם אם לא בעונה הקרובה. חתמתי לעונה עם אופציה להארכה בעונה נוספת." 

איך העברת את הימים בגרמניה וצרפת, מחוץ לכדוריד? 

"זו מציאות של שני אימונים ביום, ולכן צריך מנוחה בצהריים כדי להתכונן לאימון השני. בסופשבוע היו גם טיולים מחוץ לעיר. נאנסי קרובה לשטרסבורג, וגרוסוולדשטט לפרנקפורט. יש מעט זרים בליגות האלה, אבל הקהל מקבל אותם יפה ואני זוכר  תצוגות עידוד מרשימות, משהו שאולי דומה למכבי ת"א בכדורסל." 

אתה מתכוון לנסוע כל יום מגאליה לאימונים בעיר הגדולה? 

"אני עדיין בודק אפשרויות בעניין הזה." 

נבחרות ממדינות קטנות כמו גיאורגיה, מונטנגרו, ואפילו איי פארו (כ-50 אלף תושבים), העפילו לאליפות אירופה, שתיערך בתחילת 2024. אנחנו מחכים להשתתפות ראשונה מאז 2002.  

אתה מאמין שתגיע גם לשם? 

"אני חושב שיש פה דור איכותי של צעירים בוגרי 'פרויקט גרמניה', בעלי ניסיון בליגות אירופאיות, והם משתלבים בנבחרת, ולכן בשנים הקרובות יש לנו סיכויים טובים להשיג את הכרטיס המיוחל."

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן