יבול שיא
הרפת והחלב
הפגנת החקלאים

עצירת החרם הפלסטיני היא קריטית

2 דק' קריאה

שיתוף:

התאחדות חקלאי ישראל, בירכה על החלטת שר הביטחון, לעצור את הייבוא החקלאי משטחי הרש"פ לישראל

עצירת החרם הפלסטיני היא קריטית: החל מבוקר יום ראשון השבוע נעצר הייבוא החקלאי משטחי הרשות הפלשתינאית (רש"פ) לישראל, זאת בהנחיית נפתלי בנט, שר הביטחון. החלטת השר התקבלה לאחר חודשים של ניסיונות חוזרים ונשנים של מערכת הביטחון לפתור בהידברות את משבר העגלים, שהוביל לפגיעה קשה ומתמשכת בסקטור מגדלי הבקר בישראל ולקריסת מאות משקים בענף.

משסירבה הרשות הפלסטינית להפסיק את שיטת ה"פרמיטים", שאפשרה לרש"פ להגביל את הסחר ממגדלי הבקר הישראלים ולצמצם משמעותית את היקף הייבוא, הנחה השר בנט את מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, לעצור באופן מידי את ייבוא התוצרת החקלאית מהרשות הפלסטינית.

מהתאחדות חקלאי ישראל נמסר, כי היא "מברכת את שר הביטחון נפתלי בנט ומחזקת את ידו על ההחלטה להתערב ולפעול להפסקת החרם הפלסטיני שנמשך כבר חמישה חודשים על חקלאים ישראלים. אנו מקווים כי המצב יחזור לקדמותו ונוכל להמשיך ולנהל יחסי סחר הדדי, כפי שהתבצע בשטח במשך עשרות שנים בין החקלאים הישראלים והפלסטינים. עצירת החרם הפלסטיני היא קריטית ברמה הכלכלית והלאומית ואנו מברכים על ההחלטה ומצפים לראות את יישומה בשטח."

עצירת החרם הפלסטיני היא קריטית

על פי ההערכות גורמים במנהל האזרחי – יבוא הסחורות החקלאיות מהרשות הפלסטינית לישראל עמד (לפני החרמת יבוא הבקר הישראלי ע.ד.ו) על כ-280-300 טונות סחורה מדי יום. סך היצוא הפלשתיני לישראל נאמד בכ-900 מיליון דולר בשנה, רוב מורכב מייצוא חקלאי. הפסקת היצוא מהרש"פ תגרור הפסד של כמיליון שקל ליום לכלכלה הפלסטינית.

כאמור, במוצאי שבת הודיע ראש הרש"פ אבו מאזן, כי יחסום את כניסת הסחורות הישראליות לשטחי הרשות. יש לציין, כי למרות איומי ראש הרש"פ, במעברי הגבול ממשיכות הסחורות מישראל להיכנס לשטחי הרש"פ והאיום הפלשתיני להגיב באותה מטבע, נכון לתחילת השבוע, טרם מומש הלכה למעשה בשטח. מרבית הסחורות (לא רק חקלאיות) שהפלשתינאים צורכים בשטחי הרש"פ הינן מתוצרת ישראל, כך שיש ספק אם הרשות בכלל יכולה להרשות לעצמה לממש את האיום, שיפגע ישירות בתושביה.

החקלאים הפלשתינים מקווים כי הנושא יוסדר כבר בימים הקרובים, אחרת יספגו הפסדים כספיים משמעותיים.

גורם במנהל האזרחי מסר ל"קו למושב", כי: "בראש וראשונה מי שנפגע ישירות מהפסקת היבוא החקלאי מהרש"פ הם החקלאים הפלשתינים. מדובר על היקף סחורות של כ-60 אלף טון בשנה, שיוצאות מהרש"פ לישראל. ההחלטה להקפיא את היבוא מהרש"פ לישראל תביא להגברת ההברחות הלא חוקיות משטחי הרשות לארץ ולהגברת תופעת הלבנת כספים." ממשרד הביטחון נמסר כי "לכשתבחר הרשות הפלסטינית להפסיק את מהלכיה החד צדדיים ולהשיב את המצב לקדמותו, ישקול שר הביטחון את החלטתו בשנית."

עשרות חקלאים הגיעו היום לביתו של שר הבטחון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן