יבול שיא
הרפת והחלב
נהלל זאב שטיין

הממשלה אישרה, לא יוקם שדה תעופה בעמק יזרעאל

3 דק' קריאה

שיתוף:

במסגרת ההחלטה הוטל על שרת התחבורה והבטיחות בדרכים להקים צוות היגוי בהובלת משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, שיבחן את החלופות להרחבת קיבולת התנועה האווירית הבין-לאומית מישראל ואליה

שדה תעופה בעמק יזרעאל, בישיבת הממשלה שהתקיימה היום אישרו חברות וחברי הממשלה את ההצעה שהובילה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי בשיתוף שר החוץ, יאיר לפיד ושר האוצר, אביגדור ליברמן, לביטול החלטה 2050 שקבעה כי השדה המשלים לנתב"ג יוקם בעמק יזרעאל.

במסגרת ההחלטה הוטל על שרת התחבורה והבטיחות בדרכים להקים צוות היגוי בהובלת משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, שיבחן את החלופות להרחבת קיבולת התנועה האווירית הבין-לאומית מישראל ואליה. הצוות יתייחס בכובד ראש לעבודה המקיפה שנעשתה עד כה בעניין זה, לצד בחינות היתכנות מחודשות, ובכלל זאת דרכים שונות להתמודד עם עומס הטיסות. הצוות יגבש תוך לא יאוחר מ 9 חודשים מיום הקמתו המלצה לפתרונות ויציג אותה בפני שרת התחבורה אשר תגיש את ההמלצות והדו"ח המסכם של צוות ההיגוי לממשלה.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי: "הרבה לפני מינויי לשרת תחבורה הבטחתי שלא יהיה שדה תעופה בינלאומי בעמק יזרעאל. זה האינטרס הלאומי שלנו. מדינת ישראל נסחפה ב-20 השנה האחרונות עם "שלמת בטון ומלט" בצורה מופקרת וחסרת אחריות. ככל שיעברו השנים אנחנו נהיה צפופות יותר ומאוכלסות יותר וחייבות עוד יותר לשמור על האזורים הכפריים, הפתוחים, החקלאיים והירוקים המעטים שנותרו לנו, אחרת לא יהיה לנו מה לנשום.

"אין מחלוקת לגבי הצורך בהקמת שדה משלים, אבל ההחלטה צריכה לשמור על כלל האינטרסים הלאומיים של ישראל וחלילה לא להביא למהלכים בלתי הפיכים שיגרמו נזק אדיר למדינת ישראל. ההצעה שהעברנו היום מצילה את העמק כולו. היא לא הצעה שבאה לטובת מגזר כזה או אחר, אלא החלטה שמבהירה באופן חד וחלק שטובת המדינה היא בראש. אני סומכת ובטוחה שהצוות שנקים יעשה את העבודה המקצועית ביותר בזמן הטוב ביותר ויגבש המלצות ראויות. יחד עם שותפי, שר החוץ ושר האוצר, העברנו היום את ההחלטה המתבקשת וההכרחית עבור מדינת ישראל."

שר החוץ, ח"כ יאיר לפיד: "הבטחנו וקיימנו – לא יוקם שדה תעופה בעמק יזרעאל! הממשלה תפעל להבטיח תשתית תעופתית לדורות הבאים באמצעות תכנון ארוך טווח, שלוקח בחשבון את הצרכים של האזרחים עם מינימום פגיעה באיכות החיים ובסביבה."

מזכ״ל תנועת המושבים ויו״ר התאחדות חקלאי ישראל, עמית יפרח, בירך על החלטת הממשלה שלא להקים שדה תעופה בעמק יזרעאל: "אני מברך את את רה״מ החליפי, יאיר לפיד. שרת התחבורה, מירב מיכאלי, שר האוצר, אביגדור ליברמן ואת חברי הממשלה על ההחלטה הראויה עבור תושבי וחקלאי עמק יזרעאל והאזור שלא להקים שדה תעופה באזור. בזכות החלטתכם הצלתם מאות אלפי דונמים של שטחים חקלאיים ורפתות המספקים ביטחון תזונתי עבור אזרחי המדינה. זה הזמן וזו ההזדמנות לממש את חזונו של דוד בן גוריון ולהפריח את הנגב באמצעות הקמת שדה התעופה בנבטים, דבר אשר יהווה עוגן כלכלי ותשתיתי באזור עבור מדינת ישראל כולה."

אייל בצר ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל: ״המאבק בהקמת שדה תעופה בינלאומי בעמק הוא מהחשובים והבוערים שבו עוסקת המועצה האזורית עמק יזרעאל, בשנים האחרונות. לצד ההישג הגדול שמבטיח את עתידו של עמק יזרעאל, אנחנו ממשיכים לפעול, בכל הכוח, יחד עם שותפינו היקרים בנגב, במרכז הארץ ובחיפה, מתוך אמונה והבנה שחייבים לתכנן את עתיד התעופה של מדינת ישראל באופן ארוך טווח, לטובת כל תושביה. תודתנו נתונה לממשלת ישראל, על הפגנת המנהיגות והאחריות, הנדרשת בעת הזו. תודה לתושבינו, שפעלו יחד עמנו, לילות כימים, עד לביטול ההחלטה.״

עידו גרינבלום ראש המועצה המקומית קרית טבעון: "החלטה חשובה לטובת עתידה של מדינת ישראל. אני מודה לכל השותפים שעוסקים בנושא שנים רבות, באכפתיות ובהתמדה  – ראשי מועצות ועיריות מהצפון והדרום, תושבות ותושבים מסורים, אנשי תכנון, ביטחון וסביבה."

איציק חולבסקי ראש המועצה האזורית מגידו: "אני מברך על ההחלטה שהביאה שרת התחבורה לאישור הממשלה. מרב מיכאלי מחויבת זמן רב לעמדה המתנגדת לשדה בעמק וכשבוע לפני הבחירות,  במהלך ביקורה במגידו, חזרה על עמדתה בהצהרה משותפת איתי, בשדות קיבוץ הזורע. מרב מוכיחה, שוב, בהצעתה לבטל השדה בעמק – נחישות, עקביות, אופי ואומץ ציבורי. עבדנו קשה למען ביטול הקמת השדה בעמק ואני מקווה שבכך תמה סופית הסאגה ושדה התעופה לא יקום בעמק."

אלכס גן, טייס וראש המטה המקצועי של הרשויות: "החלטה אמיצה ונכונה, גם אם מגיעה באיחור. המדינה מעולם לא שאלה מהו שדה התעופה שצריך, אלא התחילה לעסוק בכך סביב המיקום בלבד ובהתחשב בעמדת חיל האוויר, בלבד. ישראל צריכה שדה בינלאומי גדול, נוסף, המסוגל להטיס את כל סוגי המטוסים ולא שדה קטן ומוגבל. המקום לשדה כזה הוא בנבטים. במקביל, שדה מוגבל לטווחי אירופה ניתן וצריך להקים על בסיס השדה הקיים בחיפה. מלוא ההערכה לשרת התחבורה ושאר השרים שלא נכנעים ללחצים מצד חיל האוויר והפקידות, אלא מסתכלים שנים רבות קדימה."

נהלל. ליד המושב היה אמור שדה התעופה להיבנות (צילום: זאב שטיין)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן