יבול שיא
הרפת והחלב
עמית יפרח וערן דורון ברמת הנגב

תנועת המושבים קיימה סיור ברמת הנגב

2 דק' קריאה

שיתוף:

מזכ"ל התנועה ואנשיו ערכו סיור בלוויית ראש המועצה, ערן דורון ובכירים במועצה – ונפגשו עם תושבים מכמהין, באר מילכה וקדש ברנע

מזכ״ל תנועת המושבים, עו״ד עמית יפרח וצוותו המקצועי קיימו השבוע סיור במושבי המועצה האזורית רמת הנגב. ברמת הנגב יש 15 יישובים ביניהם מושבים, קיבוצים ויישובים קהילתיים. באזור המיוחד שנמצא על גבול מצרים, בו דוד בן גוריון חלם להפריח את השממה קיימת כיום חקלאות מתפתחת לצד התיירות מדברית, חינוך איכותי וחיי קהילה טובים.

את המפגש פתח ראש המועצה האזורית, ערן דורון, שבשנים האחרונות פיתח באופן משמעותי את האזור. דורון סקר בפני הנהלת התנועה את ההתפתחות של המושבים והמועצה כולה בשנים האחרונות, לצד תכניות עתידיות אותם רוצים לקדם באזור: "החקלאות באזור מתפרסת על 125 אלף דונם, זאת לצד תיירות מדברית איכותית, בין השאר: שמורות טבע, אתרי ביקור ואתרי מורשת ואף אתרי לינה רבים. אנו פועלים לחזק באופן משמעותי את החקלאות ואת היישובים בשנים הקרובות לצד חיזוק החינוך והקהילה."

אחריו סקר ראש הועדה החקלאית, יענקל'ה מוסקוביץ, את הפעילות החקלאית באזור: "החקלאות כאן היא מגוונת ואנו פועלים לייצר גידולים חקלאיים ייחודיים ולהפוך את האזור למרכז חדשנות באגריטק." מוסקוביץ הדגיש, כי "3,000 דונם עגבניות השרי שבאזור מגיעים לכ-90 אחוז מכלל גידולי השרי המדינה."

לאחר מכן נפגשה הנהלת התנועה עם הועדה החקלאית של מושב כמהין, מפגש בו עלו נושאים של קרקעות וקהילה, בהן התנועה תשמח לקדם ולעזור.

מזכ״ל תנועת המושבים, עו״ד עמית יפרח, אמר: "אנחנו עושים סיורים במושבים במועצות האזוריות השונות, מתוך התפיסה שמרכז העשייה שלנו בנוי מהשטח – ובכך נצליח לקדם את הנושאים שעל סדר היום של המרחב הכפרי. מושבי רמת הנגב ייחודיים. זהו אזור שנמצא בצמיחה משמעותית בתחום החקלאות, בקרקעות ובקהילה הייחודית שבו."

משם נסעו לרפת במושב באר מילכה. מדובר במושב האחרון שקם בארץ, בשנת 2006, בו קיימת הרפת המושבית הגדולה ביותר במדינה. עם תום המפגש, הגיעו למפגש תושבים במושב קדש ברנע, בו עלו סוגיות של קרקעות, חקלאות והצמיחה הדמוגרפית באזור.

מזכ״ל תנועת המושבים, עו״ד עמית יפרח, סיכם את הסיור: "מרגש אותי תמיד לבוא לאזור שבו גרים החלוצים האמיתיים של העידן הנוכחי ובו מנהלים חיי קהילה לצד חקלאות. החקלאים כאן מתמודדים עם תנאים מורכבים ויחד עם זאת, בנו קהילות חזקות ומרקם חיים ייחודי. אני מודה לחברי ערן דורון, ראש המועצה על האירוח ועל הסיור המקצועי. אנחנו נמשיך ללוות יחד עם המועצה את המושבים באזור לקראת המשימות והאתגרים הצופים לנו בשנים הקרובות."

ראש המועצה, ערן דורון, אמר: ״שמחתי לארח את מזכ״ל התנועה, עמית יפרח והנהלת תנועת המושבים במועצה ובעיקר במושבי פיתחת ניצנה. ליישובי פיתחת ניצנה יש חשיבות אסטרטגית למדינת ישראל וחשיבות למשק המזון הישראלי. תנועת המושבים היא שותפה אמיתית לחיזוק מושבי פיתחת ניצנה ולהחזיר את החקלאות למקומה הטבעי במדינת ישראל."

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אלכס דנציג מניר עוז, חקלאי, חוקר היסטוריה ותרבות הפולנית, מהמובילים הראשונים של המסעות לפולין ומחבר מדריכי סיורים בפולין, נמצא בשבי חמאס יום הזיכרון לשואה ולגבורה מזכיר בכל שנה את הנספים, מוקיר את הלוחמים שהתנגדו
2 דק' קריאה
נתניהו שואף למשוך את הלחימה כמה שרק אפשר. איך יכול להיות שגנץ ואייזנקוט, חברי קבינט המלחמה, לא יוצאים נגדו? רבים ודאי ראו את סרטו המפורסם של הבמאי ג'ונתן דמי, "שתיקת הכבשים". בפרפרזה ישראלית מעט
3 דק' קריאה
שיר ישן בלבוש חדש • כמה דם זה "נהרות של דם"? • איך הפך אלוף פקמ"ז ל"אויב ההתיישבות״ בית כבר איןזוכרים וזוכרות את השיר של אריק לביא הייתה לו דודה בחדרה? הרי השירבלבוש אקטואלי.
3 דק' קריאה
עצרת הפתיחה לאירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה תתקיים ביד מרדכי, שחבריו לחמו על הגנתו בטבחהשבת השחורה. זהו האירוע הגדול הראשון שנערך בעוטף מאז 7 באוקטובר עצרת הפתיחה לאירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה תערך כבכל
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן