יבול שיא
הרפת והחלב
אלון שוסטר ופלג אוריון בסיור בעמק חפר

חה"כ אלון שוסטר: חקלאים רבים במושבים מעדיפים עיסוק אחר עבור ילדיהם

2 דק' קריאה

שיתוף:

חה"כ אלון שוסטר: "אות קין למפעל הציוני" כך מנסח היום חה"כ אלון שוסטר (כחול לבן), את המצב אליו הגיעה החקלאות הישראלית, המביא חקלאים רבים במושבים להעדיף עיסוק אחר עבור ילדיהם . פלג אוריון: "הממשלה הבאה שתקום לאחר הבחירות חייבת לחזק את החקלאות"

במסגרת סיור שקיים ח"כ אלון שוסטר במושבי עמק חפר, במהלכו נפגש עם חקלאים רבים ושמע על מצבם המאתגר של ענפי החקלאות, אמר שוסטר כי: "מצב זה הוא דבר המנוגד לכל מה שהורינו, שעלו לארץ, שאפו אליו."

הסיור, שיצא לפועל בסיועו של מזכ"ל תנועת המושבים, עו"ד עמית יפרח, עבר בין היתר במושבים אחיטוב ואמץ, ובבית אגודות המים של עמק חפר. באחד המפגשים, בו עלה נושא פערי התיווך ויוקר מחירי התוצרת החקלאית לצרכנים, לעומת מה שמרוויחים עליה החקלאים, התחייב שוסטר לשומעיו כי "כחול לבן תילחם ביוקר המחיה, אך לא בחקלאים".

באחיטוב נפגש ח"כ שוסטר, יו"ר משותף לשדולה החקלאית בכנסת, עם המגדלים שסיפרו לו על העלויות הכבדות והבעיות השונות בהעסקת עובדים זרים. באמץ ביקר ברפת של משפחת סקורצרו ושוחח עם רפתנים על סכנת הקריסה של המשק והרפת המשפחתית וחוסר הוודאות בהתנהלות מול גורמי הרגולציה. מדברי החקלאים עולה כי מצב החקלאות הישראלית חמור ביותר, וכי היא סובלת מתקופה ממושכת של הזנחה.

בתום הסיור מסר שוסטר: "אני פוגש חקלאים רבים בשנה האחרונה, ואי אפשר לטעות במצוקה שהם חווים נוכח הזנחת הענף. לפני מספר ימים הבטיח בני גנץ, בסרטון לחקלאים, שאנחנו נוביל תכנית לאומית לחקלאות שתטפל באופן יסודי בבעיות החמורות שאנו שומעים. אנחנו נבטיח שהחקלאות הישראלית תשגשג ושיקום כאן דור חדש של חקלאים. אם מדינת ישראל חפצת חיים, אין לנו ברירה אחרת. גם בחקלאות אנחנו חייבים להתקדם."

מנהל אגף המשק בתנועת המושבים, פלג אוריון, שהשתתף בסיור וליווה את ח"כ שוסטר, אמר: "הממשלה הבאה שתקום לאחר הבחירות חייבת לחזק את החקלאות ולעבור למדיניות תמיכות אפקטיבית והחזרת הרווחיות וזאת כדי לחזק את המשקים המשפחתיים בכל הענפים, לשמור על הקרקעות מעובדות לאורך שנים וחיזוק הביטחון התזונתי של ישראל."

בני גנץ בכנס הנהגות הקיבוצים: אנחנו נוביל את המרחב הכפרי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן