יבול שיא
הרפת והחלב
צילום מסך 2023 11 19 134545

ביקורת החלב ברפתות הדרום

2 דק' קריאה

שיתוף:

יוסי סולומון- מבקר חלב בדרום yosiso32@gmail.com

שמי יוסי סולומון, בן 47, עובד בהתאחדות 14 שנים. להתאחדות הגעתי בהמלצה של דוד שלי יצחק ברמי ז"ל, שהיה רפתן במושב בני ראם. אחרי השירות הסדיר התארחתי בביתו ועבדתי איתו ברפת, תקופה שזכורה לי לטוב בזכות האווירה, העבודה עם בעלי החיים, תחושת הסיפוק מהברכה בעשייה וכמובן, החברות עם דוד שלי איציק, שהיה איש מדהים. אחרי שסיימתי את תקופת הלימודים באוניברסיטה ואיציק המליץ לי לנסות, הצטרפתי למשפחת מגדלי הבקר (היום יצרני החלב) ומאז אני כאן בהתאחדות, בענף.

אני עובד באזור הדרום עם אותם משקי חלב כבר שנים. בסבבי הלחימה הקודמים ההשלכות על לו"ז העבודה היו מינוריות. עבדנו גם תחת מתקפות טילים ונזהרנו, ככל הניתן. לכל היותר, דחינו ביקורת חלב במספר ימים, אך לא ביטלנו.

1 9
מבקר חלב בעבודה שגרתית

מלחמת ה-7 לאוקטובר

המלחמה שונה במובנים רבים. משפחתי המורחבת ספגה אבדן כשקרוב משפחתי, לוחם ומפקד, נהרג בקרבות ההגנה על קיבוץ מפלסים. קרובים נוספים היו נצורים מספר ימים, בקיבוץ מגן. כמוני, רפתנים רבים שאני מכיר חוו אבדן ומצוקה במעגלים קרובים. המלחמה מאוד אישית ונוכחת.

בפן המקצועי, מספר רפתות נפגעו פיזית/תפעולית ולמעשה עברו למתכונת תפעול הישרדותי ומקיימות את המינימום הנדרש, לקיום הפרות ושגרת חליבה, שגם היא מצומצמת.

חמ"ל יצרני החלב, ממשיך לגייס ולשבץ מתנדבים, שעושים מלאכת קודש ממש בתפעול הרפתות שנפגעו. יחד עם זאת, בשל המצב הביטחוני לא תמיד ניתן להגיע לביקורת חלב. בינתיים אני מנוע מלבקר בשני משקים, שאתם אני עובד בשגרה. אני בקשר עם הרפתנים ואגיע מיד כשיתאפשר. ליבי איתם.

2 10
ותיקי מבקרי החלב בקבלת אות יקירי הענף 2006

גיוס למילואים – במקביל, מאחר וצוות מבקרי החלב רובו צעיר, גויסו בדרום 2 מבקרים בצו 8. מבקר נוסף חווה את מתקפת המחבלים במושב יכיני ופונה לאילת עם משפחתו וכך נותרנו בדרום, 2 מבקרים עובדי התאחדות (מתוך 5). נרתמנו להחליף את חברינו לצוות לפי הצורך והיכולת. לא נצליח להגיע לכולם במתכונת השירות החודשי השגרתי אך נשתדל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן