יבול שיא
הרפת והחלב
עלייה בתנובת החלב

ועדת הכלכלה אישרה תיקון לתקנות תכנון משק החלב – שנותן עדיפות ליישובי עוטף עזה בתוספת למכסות ייצור חלב השנה

< 1 דק' קריאה

שיתוף:

היו"ר ביטן קרא לתת בשנה הבאה עדיפות לרפתות בגבול הצפון שנפגעו גם הן מהמלחמה

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ דוד ביטן, אישרה היום את בקשת משרד החקלאות ופיתוח הכפר, לתקן את תקנות תכנון משק החלב. התקנות שאושרו נותנות העדפה לרפתות מעוטף עזה, והיו"ר ביטן ביקש כי בשנה הבאה תינתן העדפה לרפתות בגבול הצפון, באזור שנפגע גם הוא כתוצאה מהמלחמה.

סמנכ"ל גורמי ייצור במשרד החקלאות, אסף לוי, הסביר כי השר אבי דיכטר חתם על תקנות המגדילות את המכסה הארצית ב-3%, בהתאם לחוק ולאחר התייעצות עם מועצת החלב. הוא הסביר כי שני אחוז מתוך התוספת ינתנו לכל בעלי המכסות ועוד אחוז אחד יינתן כהעדפה למגדלים שהם תושבי עוטף עזה, על רקע המלחמה. לדבריו, החקלאות וענף החלב הן עוגן התיישבותי וכלכלי של קיבוצי, מושבי ותושבי האזור.

התקנות החדשות נועדו לחלק את תוספת של 46 מיליון ליטר למכסות ייצור חלב בקר לשנת 2024. לפי התקנות שאושרו, 42% מהתוספת תוקצה למגזר המשפחתי ו-58% לקיבוצי – בהתאם ליחס שהיה נהוג עד היום. מנכ"ל מועצת החלב, איציק שניידר, הסביר כי ההעדפה בתוספת מכסה ליישובים בעוטף עזה תעמוד על כ-100 אלף ליטר ליצרן מושבי וכ-700 אלף ליטר ליצרן שיתופי. הוא אף סיפר כי בכרם שלום בדרום ובמנרה בצפון יוקמו שתי רפתות חדשות.

יו"ר מועצת התאחדות יצרני החלב, ישראל בלוך, אמר כי ישנן רפתות בצפון בבית הלל ובעוד שלושה קיבוצים, שבשל המלחמה מתקשים לבצע חליבה וקיבלו סיוע של מתנדבים. הוא קרא לסייע גם להן בתיקון לקנות בשנה הבאה. היו"ר ביטן ביקש לתת את העדיפות הזו לצפון בתקנות 2025, על רקע הפגיעה מהמלחמה. הסמנכ"ל לוי ציין כי הדבר מקובל על המשרד.

כאמור, בתום הדיון אושרו התקנות פה אחד בקולותיהם של היו"ר ביטן וחברי הכנסת שלום דנינו, סימון מושיאשוילי ואליהו ברוכי.​

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שיר ישן בלבוש חדש • כמה דם זה "נהרות של דם"? • איך הפך אלוף פקמ"ז ל"אויב ההתיישבות״ בית כבר איןזוכרים וזוכרות את השיר של אריק לביא הייתה לו דודה בחדרה? הרי השירבלבוש אקטואלי.
3 דק' קריאה
עצרת הפתיחה לאירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה תתקיים ביד מרדכי, שחבריו לחמו על הגנתו בטבחהשבת השחורה. זהו האירוע הגדול הראשון שנערך בעוטף מאז 7 באוקטובר עצרת הפתיחה לאירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה תערך כבכל
3 דק' קריאה
ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן