יבול שיא
הרפת והחלב
Screenshot 2023 07 04 100655

אבל אם אלו היו נערי גבעות….

3 דק' קריאה

שיתוף:

יש אצלנו חוק אחד למתנחלים וחוק אחר למפגיני השמאל, אמר השר בן גביר. נתניהו מסכים איתו * אלדד יניב מכין לנו רעידת אדמה

לא תהיה פה אכיפה סלקטיבית 

יש אלימות של מתנחלים ביהודה ושומרון, ויש אלימות של אנרכיסטים באיילון בתל אביב, ולשני אפיקי האלימות הללו צריכים שלטונות החוק אצלנו להתייחס באופן שווה, כי אנחנו מדינת חוק, ואסור שתהיה פה אכיפה סלקטיבית כפי שישנה היום – סלחנות כלפי האנרכיסטים והקפדה יתרה מול המתנחלים.  

כשאת האמירה הזו, שמקשרת בין האלימות של המתנחלים ביו"ש והאלימות של המפגינים בקפלן, משמיע השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, אף אחד לא מופתע. זה האיש. כשמצטרף אליה גם ראש הממשלה, זו הוכחה נוספת לקריטריונים המעוותים בהם מנהלת הממשלה את ענייני המדינה. 

השר איתמר בן גביר אמר השבוע בישיבת סיעתו: "לא יהיה חוק אחד למתנחלים וחוק אחר למפגינים באיילון…ממשלת ישראל לא יכולה להפלות בין דם ודם. לא תהיה פה אכיפה סלקטיבית". נתניהו עשה את ההקשר הזה השבוע פעמיים. פעם אחת במליאת הכנסת, שם השווה את מעשי המתנחלים למפגינים נגד ההפיכה המשטרית ואמר: "אנחנו מדינת חוק – ביהודה ושומרון, בגולן ובאיילון". פעם נוספת כשקיים דיון בנושא ההפגנות נגד הרפורמה המשפטית בהשתתפות היועמ"שית, פרקליט המדינה והשרים בן גביר ולוין, שם אמר: "אני רוצה לשאול שאלה: מה היה קורה אם נוער הגבעות היה חוסם את נתב"ג? מה הייתם עושים אם נוער הגבעות היה מפרסם שיש 'יום שיבוש' ובאים כולם לנתב"ג וסוגרים את הכביש?".  

כל השוואה בין מעשי האלימות של המתנחלים ביו"ש בשבועות האחרונים, ובין "האלימות" של המפגינים באיילון, היא השוואה מטורפת. נזכיר – בפעולות גמול על הרצח הנורא בעלי, שרפו מתנחלים מכוניות, בתים ושדות, בכפרים תורמוס עיא, אום ספא ואחרים. באום ספא תועד ירי של מתנחלים לעבר הכפר. האלימות בהפגנות בקפלן מסתכמת בחסימת נתיבי איילון לזמן מה ולפעמים הדלקת מדורה על הכביש. בהפגנה השבוע ליד הבית של שר המשפטים יריב לוין במודיעין, חסמו המפגינים כביש והבעירו צמיגים, וחברת הכנסת טלי גוטליב אמרה: "הרבה יותר גרוע בעיניי הפגנות האנרכיסטים של השמאל ליד ביתו של השר לוין מאשר התנהלות המתפרעים בשבת בכפרים הערבים". כי להבעיר צמיג על הכביש מול הבית של לוין, זה חמור לאין שיעור מאשר לשרוף עשרות בתים ומכוניות של פלסטינים.  

המפגינים באיילון לא רק מבעירים מדורה על הכביש, הם גם שורפים מכוניות. מי אמר? אמר השבוע חבר הכנסת אביחי בוארון, נציג ההתיישבות בליכוד. ח"כ בוארון התארח בתוכנית "בחצי היום" אצל אסתי פרז ששאלה אותו: "יהודי ששורף בית של ערבי, זה לא מעשה טרור?" לא, השיב בוארון. "לא מדובר בטרור, מדובר במעשים על רקע פלילי. כמו שאחינו הדרוזים מוחים בצפון או כמו שמתנגדי הרפורמה המשפטית שורפים כלי רכב במרכז הארץ". מיזם בודקים, שמנסה, ללא הצלחה יתרה, לנקות מהשיח הפוליטי שקרים ופייק ניוז, בדק וכתב: "בניגוד לדברי חבר הכנסת בוארון, מתנגדי הרפורמה לא שורפים ולא שרפו כלי רכב במרכז הארץ". גם גיא זוהר בתוכניתו "מהצד השני" בדק וביקש את התייחסות בוארון, ששלח בתגובה כתבה מ"כיכר השבת": "מפגינים בזזו דירה ושרפו אותה באיילון". הסיפור על הדירה שנבזזה ונשרפה על ידי האנרכיסטים השמאלנים, פורסם באפריל השנה ונחגג בכלי התקשורת מימין. "הביזה המחרידה שביצעו מפגיני שמאל בבית מגורים", נכתב בערוץ 14. "בזזו מכל הבא ליד. כך פרצו מפגיני השמאל לדירה ורוקנו את תכולתה", דיווח "המחדש".  גיא זהר בדק וסיכם: מפגינים אכן תועדו מוציאים מדירה נטושה לוח עץ ובסיס של מיטה כדי להבעיר אותם על הכביש. "זה לא בסדר", אמר זהר, "אבל לא הוצתה דירה ולא הוצת רכב".  

המשטרה חקרה את העניין והוחלט לסגור את התיק בלי להעמיד איש לדין. אבל אם נערי גבעות היו עושים משהו דומה… 

אלדד יניב יספק הוכחות יצוקות בבטון 

אגב חגיגות מימין. אחת כזו התרחשה ב-12 ביוני. אלדד יניב, פעם איש שמאל והיום חבר של איילה חסון וינון מגל, סיפר בתוכנית "הפטריוטים" בערוץ 14, שבמחאה של 2017, שהוא היה אחד ממוביליה, קציני משטרה תידרכו עיתונאים ופעילי מחאה נגד ראש הממשלה נתניהו. "אנחנו היינו מתודרכים באופן קבוע על ידי בכירי החוקרים במשטרת ישראל", אמר יניב, "תודרכנו בזמן אמת איך נראו התיקים, עם מי הולכים לסגור עדי מדינה, מה יש בתיקים. תדרכו עיתונאים וגם פעילים בולטים במחאה. הם רצו לגייס אותנו כדי לעשות שינוי פוליטי במדינה". 

מחזיקי תיאוריית תפירת התיקים נגד נתניהו, חגגו כמוצאי שלל רב. רציתם הוכחה שהייתה תפירת תיקים והיה ניסיון לבצע הפיכה שלטונית? קיבלתם. שרת ההסברה גלית דיסטל אטבריאן, ("נתניהו הוא אבי האומה"), קראה להסיק מסקנות. יש "לפתוח בחקירה מיידית נגד רוני אלשיך, אביחי מנדלבליט ושי ניצן, על ניסיון מעשי לביצוע הפיכה שלטונית". 

אלדד יניב לא ציין שמות מתדרכים, ואיש מבין המתודרכים, עיתונאים ופעילי מחאה, לא אישר שכך אכן היה. להפך, שותפו במחאות אז, מני נפתלי, טען שהוא משקר. בריאיון לברוך קרא אמר נפתלי: "מה שהוא אומר זה שקר אמיתי. גם כשעצרו אותנו אז בפתח תקווה, הוא התחיל להגיד כל מני דברים, שהפשיטו אותנו ובדקו אותנו בעירום מלא. אני מזמן הפסקתי להאמין לו…משטרת ישראל צריכה להגיש נגדו תביעת דיבה". 

אלדד היה חייב להגיב והוא הגיב בתוכנית "אתכם בדרכים": "אני מכין פרויקט תיעוד מאוד גדול שיעשה רעידת אדמה, בו אספר את הסיפור המלא ואחשוף את שמות האנשים שהשתמשו בי ובאנשים כמוני. אספר גם את השמות וגם את המהלך מה עשינו יחד, עם הוכחות בטון". 

אז צפויה לנו בקרוב רעידת אדמה. או שלא.

תגובה אחת

  1. כשבג'נין רצחו דרוזי והחברים שלהם הדרוזים הלכו לנקום ולהחזיר את הגופה כולם הללו ושבחו אותם.
    אבל שערבי רצח 4 יהודים שמתוכם 2 נערי גבעות והחברים של הנערים הלכו לנקום פתאום הם ניהים מופרעים נערי שוליים וכו' תרגעו הם אחים של כולנו
    ואנשים בחיית תפסיקו להגזים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

"בדרך כלל אני כותבת על אחרים," אומרת עדינה בר-אל, כתבת העיתון, חברת מושב ניר-ישראל * "הפעם החלטתי לכתוב עלי, ויותר נכון – על כל בני הדור שלי, הדור שגדל עם המדינה החדשה, הדור שהוריו
8 דק' קריאה
בצל המלחמה, ובצל הביטולים במערכת החינוך לאור המצב הביטחוני והאיום האיראני, הצליחו בתנועה החדשה בשומר החדש לקיים את מפעלי פסח המסורתיים כשהשנה המסעות היו מרגשים במיוחד.החניכים והחניכות צעדו בעקבות הגיבורים והגיבורות, וערכו מפגן הזדהות
2 דק' קריאה
בעקבות ביקורו של המחנך הנודע יאנוש קורצ'אק באשדות יעקב הוא שלח לילדי בית הספר מיקרוסקופ, מפות וציוד לימודי יקר. הילדים החזירו בחוברת בה דמיינו כיצד יסתיים ספרו "המלך מתיא הראשון" בכתבה משולבים קטעים מכתבה
3 דק' קריאה
למה חשוב שהטילים האיראנים יהיו מדויקים ואיך זה קשור לסדרת המשטרה C.S.I לאס וגאס? הרפתקאות הדי בן עמר בלילה אביבי אחד שלא ישכח   בעשר בלילה ירדה חניה זוגתי-לחיים-ארוכים מחדרה וניצבה בפתח החדר שלי.  "עשרות
4 דק' קריאה
אנשי תנועות הנוער הציוניות, אשר רבים מהם הפכו לחברי קיבוצים, פעלו ב-1944 בבודפשט להצלת יהודים תוך סיכון חייהם. בני הדור השני, "שגרירי המחתרת", פועלים כדי שמפעלם של ההורים לא יישכח *תמונה ראשית: משה אלפן,
6 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן