יבול שיא
הרפת והחלב
WhatsApp Image 2024 02 13 at 11.59.13 2

אבן הפינה להקמת רפת חלבלבן-כיסופים ע"ש ראובן הייניק ז"ל, בחסות מחלבת תנובה

3 דק' קריאה

שיתוף:

*תמונה ראשית: יו"ר הנהלת תנובה: חיים גבריאליאבן הפינה להקמת רפת חלבלבן-כיסופים ע"ש ראובן הייניק ז"ל, בחסות מחלבת תנובה

בטקס מרגש שהתקיים היום, יום שלישי, ברפת כיסופים, הניחו את אבן הפינה להקמה מחודשת של רפת חלבלבן שנהרסה במלחמה והיא נקראת על שמו של מנהל הרפת – ראובן הייניק ז"ל שנרצח ברפת, ביום השני מלחמה.

Screenshot 2024 02 13 120924
הסרת הלוט. צילום: דני בלר
WhatsApp Image 2024 02 13 at 11.41.48 1
צילום: דני בלר

בטקס השתתפו חברי קיבוץ כיסופים, משפחת ראובן הייניק ז"ל, דורית אשתו ויובל בתו, תא"ל (במיל) משה אדרי, ראש מחלקת תקומה ונציגי קבוצת תנובה: חיים גבריאלי – יו"ר דירקטוריון, גדי קוניא המנכ"ל וענת גרוס מנכ"לית תשלובת החלב. מרכז המשק של כיסופים אמנון זרקא, שהשתתף בקרב על הרפת יחד עם ראובן וניצל, נשא גם הוא דברים נרגשים כמו גם יו"ר הקיבוץ גברי ברגיל.

ירדנה ארזי הוזמנה לאירוע ושרה את השיר המפורסם "אתה לי ארץ נהדרת"

WhatsApp Image 2024 02 13 at 11.42.33
ירדנה ארזי. צילום: דני בלר
Screenshot 2024 02 13 102411
צילום בחסות מועצת החלב

מיד בתום המלחמה יזמה תנובה הקמת קרן לשיקום רפתות העוטף בגובה 15 מ' ש"ח והיא כבר סייעה לרפתות: נחל עוז, עין השלושה, עלומים, ניר יצחק, יכיני ועכשיו כיסופים. תנובה כבר הוציאה כ-5 מ' ש"ח והקציבה לכיסופים כ-2.6 מ' נוספים מתוך 10 מ', שעדיין נותרו בקרן.

את האירוע הפיק אסף קופרשטיין מדוברות תנובה, בשיתוף מועצת החלב, ויש לו גם זיכרונות מהרפת במושב שגדל בו – מושב מזור, שהייתה בו גם מחלבה.

Screenshot 2024 02 13 102436
ראובן הייניק ז"ל

ראובן נולד באשקלון, הוא למד בכפר הנוער כפר סילבר שליד אשקלון, שם נחשף לעבודת הרפת, ואחרי הצבא ניהל את הרפת שלמד בה במשך שנים ואחרי כעשור, עבר לנהל את רפת כיסופים בגבול העוטף, שנים רבות.

ביום ראשון בבוקר, למחרת פתיחת המלחמה, החליט הייניק להתקשר לצבא, ולראות אם אפשר להגיע לאזור. הוא היה חייב לראות את הפרות שלא נחלבו, לא אכלו ולא שתו הרבה שעות. רבים ניסו למנוע ממנו להגיע לרפת, למרות שאף מקצוען לא נשאר בה.

"יש לי אחריות גם לרפת, זה מפעל החיים שלי" אמר ראובן בביטחון ובנחישות אמנון, מרכז המשק, התקשר אליו ואמר לו שיצטרף אליו, כי היה עם נשק. הם יצאו ארבעה ומספרים שהם הגיעו לשם, ניסו לתפוס את הרבש"צ, שהסתבר להם שנהרג, הם התקדמו לכיוון הרפת. היה שקט כזה, רק גופות של מחבלים לאורך כל הדרך. הגיעו לרפת, הסתובבו, ראו שכל הפרות בסדר. כשהגיעו למיכלי החלב לא היה שם חשמל. ראובן ניגש ללוח החשמל ושם הסתתרו שני מחבלים. הוא חטף צרור, ואז הצבא הגיע.

אחרי שראובן נפגע, היה קרב עיקש בין צה"ל למחבלים. הגיע מסוק צה"לי וירה פגז לתוך המבנה של הרפת והמחבלים חוסלו. בסוף הקרב ראובן לא היה בין החיים, הפגז הפיל קיר והגופה של ראובן התכסתה בבטון.

יהי זכרו של ראובן ברוך!

הטקס המרגש הוקדש לזכרו של ראובן וגם לחידוש הרפת, עם המסר שאנחנו כאן ואף אויב לא יבריח אותנו מכאן

תודה חמה ונרגשת לתנובה על הפקת האירוע והקמת קרן הסיוע

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן