יבול שיא
הרפת והחלב
98c354f5 18fa 4c97 9a85 e214f20bf6de

ארגון מגדלי העופות: "מאות אלפי עופות מתו בקיבוצי עוטף עזה"

2 דק' קריאה

שיתוף:

חלק ניכר מהכלכלה של העוטף מבוססת על פטם ועל הודים. מאות אלפי עופות מתו ב-25 אתרי גידול שחלקם הושמד, בהם המדגרה בניר עם

״לולי העוטף חטפו מכה קשה וכואבת", אומר עמית יפרח, יו״ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ״ל תנועת המושבים, "עצוב לראות לולים סגורים או מופגזים ומאות עופות אשר מתו כתוצאה מהמתקפה האכזרית של החמאס. אנו פועלים יחד תנועת המושבים, התנועה הקיבוצית, ארגון מגדלי העופות ומועצת הלול מול משרד החקלאות לתוכנית לשיקום הלולים והחקלאות באזור״. 

"בשלב זה לא ניתן לפנות את העופות מהלולים למשחטות" מסבירים בארגון מגדלי העופות, "לצוותי הפינוי אין אישור ביטחוני לפעול ובמשחטות יש מצוקת כוח אדם. בנוסף, עקב אירועי הפסקות חשמל ובעיה של אספקת סולר לגנרטורים, נפגעו המערכות כולל מערכות אספקת המים אשר הביאו לתמותה נרחבת בלולים".  

״הפגיעה בלולים בעוטף עזה היא לא זו שתוביל לפגיעה בייצור הארצי, הבעיה היא במשחטות" אומר מזכ״ל ארגון מגדלי העופות, מוטי אלקבץ, "שתי משחטות באזור הדרום לא פועלות ושתי משחטות גדולות עובדות בתפוקה נמוכה ביותר. בנוסף לכך, משחטות רבות במרכז הארץ ובצפונה ירדו בתפוקה עקב מחסור בפועלים ובעיה של לוגיסטיקה. עם זאת, חדרי הקירור מלאים בעופות קפואים ומומלץ לציבור בשלב זה לצרוך עופות קפואים". בנוגע לאספקת ביצים מסביר אלקבץ: ״מגדלי ההטלה במדינת ישראל מגדלים מעבר לכמות הנדרשת ולמרות המתח בחזית הצפונית, מגדלי העופות באביבים, דוב״ב, מרגליות ויישובים סמוכי גדר ובשאר חלקי הארץ מספקים את הביצים לתחנות המיון ומשם לשאר חלקי הארץ״.  

"התנועה הקיבוצית וארגון מגדלי העופות יעמדו לרשות הקיבוצים לכל המאמץ שיידרש לשיקומם״, מבטיח יו״ר ארגון מגדלי העופות, שוקי בשן. 

מסדרונות אספקה של מזון וסולר  

גם הרפתות בקיבוצי העוטף ספגו פגיעה קשה. הרפת ומכון החליבה בכיסופים נהרסו כליל. ראובן הייניק, מנהל הרפת, הגיע להאכיל את הפרות לאחר שלושה ימים ונהרג. גם הרפתנים גם יפתח גורני מבאר מילכה, בן קיבוץ נען, ויהונתן חג'בי ממושב יכיני, נפלו בקרבות. במקביל, ברפתות עוטף עזה נהרגו פרות ונשרפו אסמים, לצד פגיעות קשות במבנה וברכוש. 

ליאור שמחה, נצר-סרני, מנכ"ל התאחדות יצרני החלב בישראל, מסר כי "ההתאחדות הקימה מפרוץ המלחמה חמ"ל העובד 24/7 ופועל כתף אל כתף עם הרפתנים, העובדים, הגורמים המקצועיים וכוחות הביטחון, למול מגוון הצרכים הלוגיסטיים ולמול התנאים הקשים מאוד בשטח. הודות לשילוב המערכתי והמאמצים המשותפים, תוך סיפורי גבורה מדהימים של חקלאי העוטף ומתנדבים חמושים, הצלחנו לפתוח מסדרונות אספקה של מזון וסולר למשקים, לשקם את המפגעים ולחזור לכושר ייצור איתן ברובם הגדול של המשקים בקו האש. מבחינתנו, השמירה על אמצעי הייצור היא סמל לחיים וכולנו גאים באנשים אשר מחרפים את נפשם למען ההתיישבות, החקלאות והחיים בישראל".

תגובה אחת

  1. לא הבנתי את הכותרת: הרי הם היו מתים גם ללא האסון. ואני לא צינית. באמת זו מציאות נוראית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן