יבול שיא
הרפת והחלב
Screenshot 2023 10 24 143220

ביחד ננצח, אבל קודם כל ביבי

3 דק' קריאה

שיתוף:

מה עשה מנכ"ל חוננו במפגש של נתניהו עם מטה משפחות החטופים והנעדרים? * מחיר ההתפכחות * החמאס יושמד. ומה אז? 

המפגש שפוקשש 

דוגמא מייצגת ל"ביחד ננצח" ו"אחים אנחנו", אבל … קיבלנו בראשון שעבר, במפגש של בנימין נתניהו עם מטה משפחות החטופים והנעדרים. למפגש הזה הצטרפו במפתיע אנשים שהנוכחים לא הכירו, שבדיעבד הסתבר שהם שייכים למטה אחר, מתחרה, "פורום משפחות הנעדרים והחטופים". השדרן ג'קי לוי שבני משפחתו מוחזקים בעזה, סיפר שלמפגש הגיע אדם לא מוכר, בחור חרד"לי עם פאות, ואמר לנתניהו, שאם הצלת בתו החטופה עלולה לפגוע בניצחון של צה"ל על החמאס, הוא מוכן לשלם את מחיר חיי הבת. "יש פה כוונת מכוון" אמר ג'קי לוי, "ניסו להחליש את המשפחות והמציאו פורום שאף אחד לא ידע עליו, שהוציא 'הודעה' בתום הפגישה על כך שהפורום מחזק את צה"ל. אנחנו בודקים מי הוא ואת מי הוא מייצג, כי הוא הרי לא במקרה הגיע משום מקום לפגישה עם ראש הממשלה". 

במפגש נכח עוד אדם, שככל הידוע איש מבני משפחתו איננו בין החטופים או הנעדרים – מנכ"ל ארגון חוננו, שמואל (זנגי) מידד. חוננו הוא הארגון שמעניק סיוע משפטי "ליהודים שנקלעו למצוקה משפטית בהקשרים לאומיים". (כמו למשל הגנה משפטית ליהודי עמירם בן אוליאל, שנקלע למצוקה משפטית כיוון שהואשם ברצח שלושת בני משפחת דוואבשה בכפר דומא. עליו אמר המנכ"ל מידד: "ישנה רק דרך אחת בה האמת תצא לאור: זיכוי מוחלט של עמירם מהאישום החמור נגדו ושחרורו לחיק אשתו ובתו"). 

מה הקשר בין מידד ובין הפורום האלטרנטיבי למשפחות החטופים והנעדרים? קשר ישיר. עינת פישביין שפקדה בשבוע שעבר את אוהל המחאה של המטה למשפחות החטופים והנעדרים ברחוב קפלן בת"א, גילתה שיש שם עוד אוהל וכתבה: "אוהל אחד מערבה משם, יושבת אתי מידד מהיישוב היהודי בחברון. היא מאירה פנים לכל מי שעובר, כולל נשים שהגיעו מאוהל החטופים להתעניין, לאחר שהתפרסם בבוקר, שארגון 'חוננו' מאגד משפחות של חטופים בנפרד מהמטה… 

"היא מבקשת לא לצלם אותה ללא אישור דובר ובכלל ממעטת לתת פרטים, כולל שם משפחתה. בגלל העמימות לוקח רגע להבין, שהיא אשתו של שמואל מידד מייסד חוננו, הארגון המרכזי בסיוע לעצורי ימין… מידד מסבירה בקולה הרך, שהיא תומכת בפתרון יצירתי לשחרור החטופים (מזכירה למשל את אנטבה), ללא שחרור מחבלים. כשמנסים להבין מה כן, היא מסבירה בעדינות, שהמשפחות שהם מייצגים שונות מאלה שבראש הגבעה של קפלן, בכך שהן חושבות על האינטרס הציבורי, כמו למה יוביל שחרור מחבלים, אפילו לפני שחרור הילדים שלהם. היא מציעה 'לחשוב מחוץ לקופסא'". 

סביבת נתניהו הואשמה שהיא "שתלה" במפגש את נציגי הפורום ולשכתו הגיבה בזעם ועלבון: "לאיש מלשכת נתניהו אין היכרות מוקדמת עם האנשים, ורמיזה ש'נשתלו' היא שקרית, מזעזעת, מקוממת ואינה מתקבלת על הדעת". (משה רדמן, מראשי המחאה, כתב שהטענה שמדובר באנשים שאינם מוכרים ללשכת נתניהו היא שקר גס. אליהו ליבמן, ראש מועצת קריית ארבע, שבנו אליקים נעדר והוא נכח בפגישה, הוא חבר מטה יו״ש בליכוד).  

נסכם: "ביחד ננצח" ו"כולנו אחים", אבל למישהו היה מאוד מאוד חשוב לפצל את המאבק של משפחות החטופים והנעדרים, ולהקים מול המטה שלהם פורום מתחרה, שאנשיו ישדרו לציבור מסר יותר ידידותי לראש הממשלה. "לא עוצרים עד שמנצחים", זה המסר. החזרת החטופים חשובה אבל היא לא צריכה להפריע למשימה המרכזית.  

יש לנו מלחמה בחמאס ובחיזבאללה, וסביבת נתניהו מנהלת מלחמה נוספת – על עתידו הפוליטי של ראש הממשלה ועל העתיד שלהם. התנהלות המפגש עם נציגי משפחות החטופים והנעדרים, מעידה על כך שהסביבה הזו שרויה במצוקה. אירוע שהיה אמור לרכך במעט את הזעם כלפי נתניהו, רק הגביר אותו. ואי אפשר להאשים בזה את אהוד ברק.    

לא הייתה ברירה אחרת 

על האמירה של פרופ' יואל אליצור, שהאסון בעוטף עזה הוא יוזמת ענישה של הקב"ה, משום שהוא כועס על עם ישראל ו"לא נשארה לו שום ברירה אחרת", כתבנו בשבוע שעבר. גם דנה ורון, אשת תקשורת חרדית, חושבת שלא הייתה ברירה אחרת. ורון אמרה בערוץ 14: "אני בעד ההתפכחות הזאת… חבל שהגענו לזה וזה המחיר, אבל לא הייתה ברירה אחרת".  

היא התכוונה כמובן להתפכחות מהאשליה שאפשר לעשות שלום עם הפלסטינים, שיש לנו בצד השני פרטנר. אבל ישנה גם אפשרות להתפכחות אחרת שהאסון הזה הביא לנו, התפכחות מנתניהו. סיום דרכו הפוליטית.  

גם אם כך, זה לא שווה את המחיר ששילמנו, ממש לא. ולא שווה את המחיר שעוד אולי נשלם.  

להחריב, להגלות, לייהד 

מה צריך לקרות בעזה אחרי שהחמאס יושמד? לקיצוני הימין יש תשובה. יהודית קצובר מתנועת הריבונות, אמרה השבוע: "המערכה הזאת חייבת להיות עם נוק-אאוט, הכרעה מוחלטת. הכרעה מוחלטת זה אומר עד שמגיעים לשליטה מלאה בעזה. שליטה מלאה יהודית, רק היא שתבטיח ביטחון לשנים הבאות ולדורות הבאים". 

איך נראית שליטה מלאה שלנו בעזה? חנן עמיאור, מחבר הספר "הסדנה להנדסת התודעה" (הסדנה השמאלנית כמובן), מפרט: "החרבת הרצועה, הגליית תושביה, השתלטות על שטחה הריק, ובנייתו מחדש כחבל ארץ ישראלי". עמיאור טוען, שמבחינת ישראל זהו הדבר היחיד האפשרי, ואם נתניהו לא מסוגל לבצע אותו, שיפנה את מקומו למי שכן. (סמוטריץ'? בן גביר? עמיאור עצמו?) 

גלנט פרסם השבוע את התכנית התלת-שלבית לעזה. השמדת החמאס בשלב ראשון, המשך הלחימה בעצימות נמוכה בשלב השני, ויצירת משטר ביטחוני חדש ברצועה בשלב השלישי. אף מילה על הגליית התושבים, אף מילה על הקמת יישובים ישראלים חדשים לאורך הרצועה ולרוחבה. בושה של שר ביטחון. גם במקומו צריך למצוא מישהו אחר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן