יבול שיא
הרפת והחלב
S1Lfd1Rwa 0 0 1280 702 0 x large

האחריות הבלעדית לטבח ה-7 באוקטובר היא של נתניהו

3 דק' קריאה

שיתוף:

לו הטבח היה נמנע, מיהו הראשון שהיה מזדרז להתייצב על כל במה ומול כל תקשורת, כדי לבשר, קבל עם ועולם, על הניצחון המזהיר ועל חלקו הבלעדי ותרומתו הייחודית והסגולית לסיכול מזימות האויב? 

נתניהו, אתה ורק אתה נושא באחריות לכך שבמהלך שבת ארוכה אחת, השתוללו רוצחי החמאס ברחבי יישובי עוטף עזה, רצחו, שרפו, התעללו, אנסו, שחטו וחטפו באין מפריע. אנו בולעים בקושי את תחושת ההשפלה שגרמת לנו, לנוכח מעשי הזוועה שביצעו הפורעים, כמעט ללא תגובה, מצד מי שהיו אמורים לשמור ולהגן עלינו. גם אם תמשיך לטעון שזה לא אתה, וכי מי שאחראים למחדל נמצאים במודיעין, בפיקוד דרום, במטכ"ל, בשב"כ, זה לא יעזור לך. כי אתה, בנימין נתניהו, אתה ראש הממשלה. אתה נושא באחריות מיניסטריאלית בלעדית לטבח ה-7 באוקטובר. אתה תהפוך לסמל המחדל ולאנדרטת זיכרון לזכר המחדל הכי גדול שחוותה המדינה מאז הקמתה. הפכת אותנו למדינה שכולה. 

אל תתבכיין. אתה לא קורבן הפאשלות של הדרג הצבאי. הרי תמיד טענת שאתה "מר ביטחון", שכל מעשיך נועדו לשכנע אותנו שאתה אלוף עולם באסטרטגיה ובפוליטיקה. הפעם הזאת זה לא הצליח לך. אתה הבוס, אתה רב החובל, אתה עומד בראש הפירמידה, ולכן עליך האחריות הסופית. מי שהיה פעם חבר שלך, דן מרידור, אמר בראיון: "אף אחד מלבדו לא גרם נזק שכזה למדינה ולפרויקט הציוני". כן ביבי, הוא התכוון אליך.  

חבורת שרים עלובים 

אתה הקמת קואליציה עם בן-גביר וסמוטריץ' ובכך נתת הכשר לכהניזם, לגזענות, למשיחיות. אתה מינית לתפקידים בכירים בממשלתך חבורת שרים עלובים, האומרים 'כן' לכל משוגותיך. יש לקוות שאתה עדיין זוכר כיצד טרללת את כל המדינה הזאת במשך חודשים ארוכים וגררת אותנו למאבקים פוליטיים ולקיטוב חברתי, באובססיה שלך ושותפך השר לוין, להעביר "רפורמה משפטית". אתה גם אחראי בלעדי לשיח הפוליטי הרעיל שהשתלט עלינו בשנים האחרונות.   

בוא נצא לרגע בהנחה שאסון ה-7 באוקטובר לא היה מתרחש, שהמודיעין התריע בזמן על רגע ההתקפה של החמאס, ושצה"ל סיכל בהצלחה את הפשיטה על יישובי העוטף ומנע את האסון. מיהו הראשון שהיה מזדרז להתייצב על כל במה ומול כל תקשורת, כדי לבשר, קבל עם ועולם, על הניצחון המזהיר ועל חלקו הבלעדי ותרומתו הייחודית והסגולית לסיכול מזימות האויב? אין צורך לנחש. קוראים לו בנימין נתניהו.  

לדאבון לב ה"הנחה" לעיל לא התקיימה. במקומה נחשף העם בישראל לאסון הנורא. לכן, באותו הגיון צרוף, אתה הוא זה שחייב להודות בכישלון, לקחת אחריות, להניח את המפתחות, להתפטר, לסיים את תפקידך וללכת הביתה. עשית כבר מספיק נזק. תעשה לכולנו טובה ענקית אם תעוף לנו מהעיניים. לעולמים. אם שאפת לבנות מורשת של האיש נתניהו, שהאמין שהוא יותר גדול מהמדינה שלו, זה כבר לא יקרה. נכשלת קשות בתפקידך להגן על אזרחי המדינה. איש לא יסלח לך על כך. אתה תיזכר לעולם כראש הממשלה של 'טבח ה-7 לאוקטובר'. זו תהיה המורשת שתלווה אותך עד יום מותך. 

חייבים לבוא חשבון 

מי שמכירים אותך מקרוב שוללים את האפשרות שתתפטר, כי אתה לא בנוי להודות בטעות ולקבל אחריות. קראנו שכבר הצהרת בפני פורום חברי מפלגתך, כי אין בכוונתך לפרוש אחרי המלחמה, וכי רק אתה יכול למנוע הקמת מדינה פלסטינית בגדה ובעזה. אסור לתת שזה יקרה. הציבור חייב לבוא אתך חשבון נוקב ולרדוף אחריך בכל מקום שבו תהיה. גם התקשורת חייבת להתגייס למשימה הזאת. כך גם "זמן קיבוץ". גם העיתון הקיבוצי חייב להצטרף למחאה ולתביעה הבלתי פוסקת, לסלק את ביבי מהשלטון. 

בוא ניזכר. הרי אתה היית זה שטיפחת את הקונספציה שראוי לחזק את החמאס בעזה ובמקביל להחליש את הרשות הפלסטינית ברמאללה (רש"פ). אתה הוא זה שטבע את האמירה שהרשות הפלסטינית היא הבעיה והחמאס הוא הפתרון. אתה עשית הכול כדי למסמס את הרעיון של "שתי מדינות". אתה האב-אבא של ה"קונספציה האסטרטגית", פרי הגותך. שוב ושוב ייאמר, אתה חייב לשלם את מלוא המחיר הפוליטי. האסון והכישלון הבלתי נתפס הזה רשום על שמך. זה קרה במשמרת שלך. רבים אומרים שאתה אשם בחורבן הגדול ביותר שחוותה הציונות, גדול אפילו יותר ממחדל מלחמת יום הכיפורים ב-1973.  

הם צודקים. הזהירו אותך על הסיכון ועל הפגיעה הקריטית ביכולת הרתעה של ישראל, פועל יוצא מהמחלוקת בעם, סביב "המהפכה המשטרית". גם כאשר כל נורות האזהרה הדהדו בעוצמה התעלמת מהן, לא שעית להן ודחית אותן על הסף. כך גם כאשר הדברים נאמרו לך פעם אחר פעם על ידי בכירי מערכת הביטחון, ואפילו על ידי נשיא ארה"ב. אתה חייב לשלם את המחיר. הטראומה גדולה מנשוא. היא תמשיך לדמם עוד שנים ארוכות.  

קרוב לוודאי שכבר עתה, בהנחייתו המפורשת של נתניהו, מיטב עוזריו שוקדים על הכנת רשימה שמית של מי שעליהם הוא יטיל את מלוא האחריות על שורת המחדלים שהובילו לאסון הנורא. יתרה על כך. עוד ניווכח שנתניהו ינסה לשכנע אותנו כי הוא ורק הוא האיש שנועד "לשקם" ו"לבנות" מחדש את מה שנחרב, נהרס ונישרף. מי שנושא באחריות למחדל איננו האיש שיחולל כאן ריפוי חברתי וכלכלי כל כך נחוץ. אסור שנניח לו להיות "המשקם" אחרי הנזק האדיר שגרם. גם אם האשמה המפורשת רובצת על כתפיהם של רבים נוספים, הוא זה שניצב הראשון בתור. בזחיחות וביוהרה שלו הוא הוביל אותנו לאסון נורא. "יום הזעם" של כולנו ממתין לו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

"בדרך כלל אני כותבת על אחרים," אומרת עדינה בר-אל, כתבת העיתון, חברת מושב ניר-ישראל * "הפעם החלטתי לכתוב עלי, ויותר נכון – על כל בני הדור שלי, הדור שגדל עם המדינה החדשה, הדור שהוריו
8 דק' קריאה
בצל המלחמה, ובצל הביטולים במערכת החינוך לאור המצב הביטחוני והאיום האיראני, הצליחו בתנועה החדשה בשומר החדש לקיים את מפעלי פסח המסורתיים כשהשנה המסעות היו מרגשים במיוחד.החניכים והחניכות צעדו בעקבות הגיבורים והגיבורות, וערכו מפגן הזדהות
2 דק' קריאה
בעקבות ביקורו של המחנך הנודע יאנוש קורצ'אק באשדות יעקב הוא שלח לילדי בית הספר מיקרוסקופ, מפות וציוד לימודי יקר. הילדים החזירו בחוברת בה דמיינו כיצד יסתיים ספרו "המלך מתיא הראשון" בכתבה משולבים קטעים מכתבה
3 דק' קריאה
למה חשוב שהטילים האיראנים יהיו מדויקים ואיך זה קשור לסדרת המשטרה C.S.I לאס וגאס? הרפתקאות הדי בן עמר בלילה אביבי אחד שלא ישכח   בעשר בלילה ירדה חניה זוגתי-לחיים-ארוכים מחדרה וניצבה בפתח החדר שלי.  "עשרות
4 דק' קריאה
אנשי תנועות הנוער הציוניות, אשר רבים מהם הפכו לחברי קיבוצים, פעלו ב-1944 בבודפשט להצלת יהודים תוך סיכון חייהם. בני הדור השני, "שגרירי המחתרת", פועלים כדי שמפעלם של ההורים לא יישכח *תמונה ראשית: משה אלפן,
6 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן