יבול שיא
הרפת והחלב
Screenshot 2023 06 27 132621

ושהאמריקאים יקפצו…

3 דק' קריאה

שיתוף:

בממשלה לא מתרגשים מהביקורת של וושינגטון על ההחלטה לאשר בנייה בהיקף נרחב ביו"ש. וכאשר יבקרו אותו, כן ירבה וכן יפרוץ * ממי למדו הדרוזים להפגין באלימות כזו?

רוצו לגבעות, תתיישבו 

ממשלת ימין על מלא מלא, היא גם ממשלת עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב. לביקורת שמותחות עלינו מדינות אירופה כבר מזמן לא מתייחסים אצלנו, עכשיו תורה של ארצות הברית. ארה"ב הייתה ידידתנו הגדולה ביותר? הממשלה הנוכחית פועלת בנחרצות לכווץ את הידידות הזו. לא חשוב מה יגידו הגויים, חשוב מה יעשו היהודים. והם עושים. 

דוגמא מצוינת ל"אנחנו לא שמים על מה שאומרים בוושינגטון", נתן בשישי האחרון השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. בן גביר הגיע למאחז הבלתי חוקי איתמר, שיושב בשבוע שעבר לאחר הפיגוע הקשה בעלי ואמר שם למתנחלים: "אנחנו מגבים אתכם. רוצו לגבעות, תתיישבו". בן גביר היה רוצה לראות הרבה איתמרים על כל הגבעות. "אני רוצה הרבה יותר מהיישוב כאן, צריך שיהיה כאן יישוב מלא, לא רק כאן, אלא בכל הגבעות מסביב. צריך ליישב את ארץ ישראל ובמקביל לצאת למבצע צבאי, להוריד בניינים, לחסל מחבלים, לא אחד או שניים אלא עשרות ומאות ואם צריך גם אלפים. בסופו של דבר רק ככה אנחנו נאחז כאן, נחזק את השליטה ונחזיר את הביטחון לתושבים". 

זאת התעלמות מוחלטת ומופגנת, מהגינוי שפרסמה מחלקת המדינה של ארה"ב בראשית השבוע, לאחר שהוחלט אצלנו לקדם בנייה של יותר מ-4,500 יחידות דיור ביהודה ושומרון ולקצר דרמטית את הליך אישור הבנייה בהתנחלויות. דובר מחלקת המדינה, מת'יו מילר כתב: "מוטרדים מאוד מההחלטה של ישראל לקדם בנייה של יותר מ-4,000 יחידות דיור בגדה המערבית, ומהשינוי שמזרז את התכנון והאישור של התנחלויות… ארה"ב מתנגדת לפעולות חד-צדדיות כאלה, שהופכות את פתרון שתי המדינות לקשה יותר להשגה ומהוות מכשול לשלום. אנו קוראים לממשלת ישראל לקיים את התחייבויותיה בפסגות בעקבה ובשארם א-שייח', ולחזור לדיאלוג שמטרתו למנוע הסלמה". מוטרדים מאוד בארצות הברית? מוטרדים מאוד גם באירופה? שמחת זקנתנו. שימשיכו להיות מוטרדים.  

ההחלטה החדשה לקיצור הליכי הבנייה בהתנחלויות, קובעת, שבמקום ארבעה שלבי אישור שנדרשו עד כה, אותם היו צריכים לאשר שר הביטחון וראש הממשלה, יידרש אישור אחד ראשוני בלבד, של השר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ'. אישורים יינתנו מעתה בשפע. אחרי הביקורים הכושלים שלו בארה"ב צרפת ובריטניה, ("צריך למחוק את חווארה"), הבין סמוטריץ' שאין לו מה לחפש בארצות ניכר, והוא יקדם עכשיו פה בארץ את  מטרת העל –  גניזה סופית של רעיון שתי המדינות על ידי הקמת עוד ועוד התנחלוית. הוא ושותפו בן גביר זוכים לשיתוף פעולה של נתניהו, שהצורך לשמר את ממשלתו גובר אצלו על כל צורך אחר, גם על חשבון דרדור מואץ של היחסים עם ארצות הברית.   

השאלה הגדולה היא האם לנוכח ההתעלמות המופגנת של ממשלת ישראל מהביקורת של וושינגטון, ימשיך ממשל ביידן להסתפק רק בנזיפות ומחאות, או יעבור לשלב ביצועי. "אנחנו מעניקים לישראל סיוע של 3.3 מיליארד דולר, אז נשב כמו 'ילד טוב ירושלים' ולא נאמר כלום?", כתב תומאס פרידמן, פרשן הניו-יורק טיימס, בעקבות העמדה האמריקנית ביחס לרפורמה המשפטית אצלנו. עכשיו זה גם רפורמה משפטית וגם יישובים חדשים ביו"ש ובנייה מאסיבית בהתנחלויות, וגם פרעות של מתנחלים בכפרים פלסטינים. מישהו יכול להבטיח שאנחנו נמשיך לצפצף על ארה"ב, והיא תמשיך להיות "ילד טוב ירושלים?" (לצד זה צריך להזכיר את הקרע בין ישראל ובין יהדות ארצות הברית. סמוטריץ', שביקר בארה"ב במרס, הוחרם על ידי רוב הארגונים היהודיים שם. ההחלטות החדשות של ממשלת ישראל בנוגע ליו"ש רק יעמיקו את הקרע.)   

לסיפור הלא נחמד הזה התלווה השבוע גם מרכיב משעשע. שרת ההסברה גלית דיסטל אטבריאן ביקרה בארצות הברית ועם שובה צייצה: "ארה"ב זקוקה לנו, גם השוער במלון בניו-יורק אמר לי". ואם השוער במלון אמר, אז זו כנראה עובדה מוגמרת. יותר ממה שישראל צריכה את ארצות הברית, צריכה ארצות הברית את ישראל.    

ראו את זה החיזבלונים ולמדו 

שמעון ריקלין תפס השבוע כותרות, לאחר שריאיין בערוץ 14 את הרב אמנון יצחק ולא הגיב לאמירה המופקרת של הרב, ש"השמאלנים הפקירו את היהודים בשואה" וש"על הרכבות בשואה היה כתוב מפא"י". אחרי שספג ביקורת מכל עבר, התנצל ריקלין והסביר שהוא לא שמע את מה שהרב אמר. תירוץ עלוב, אם יורשה לי לומר.  

אנחנו רשמנו ציוץ של ריקלין השבוע, שמעיד עד כמה החשיבה של האיש הזה, בכיר בערוצו, מעוותת. "כיצד נוצרת אנרכיה?" כתב ריקלין בעקבות ההפגנות של הדרוזים בגולן, "ההגמוניה הלבנה בקפלן עושה מה שבא לה, ודיר בלאק מי שיפריע לה, כי הפרקליטות תיכנס בו. רואים את זה הדרוזים ואומרים: וואלה, רעיון, גם אנחנו יכולים להתפרע. רואים את זה החיזבלונים ואומרים: וואלה, רעיון, גם אנחנו יכולים להתפרע. רואים את זה הערבים ביו"ש ואומרים גם אנחנו יכולים. מלוא כל הארץ ייעוץ משפטי, חבורת פריבילגים ופרקליטים. והתוצאה: מהומה". 

ואת זה הוא כתב ביום רביעי אחה"צ, בערך באותו זמן שבו מאות מתנחלים רעולי פנים פשטו על הכפר תורמוס עיא, הציתו  בו עשרות מכוניות ובתים ויידו אבנים לעבר התושבים. פעולות נקם של מתנחלים באותו הסגנון בוצעו גם בכפרים לובאן א-שרקיה וחווארה. איש מהפורעים לא נעצר בעת מעשה.  

כמה ימים לפני כן, חיבלו מפגינים חרדים בירושלים בתשתיות הרכבת הקלה. הם חסמו את רחוב בר אילן, הציתו את הגדר במתחם העבודה וקיבלו את פני השוטרים בהשלכת ביצים וקריאות "נאצים". 

כל אלו, אירועי חווארה, תורמוס עיא, הרכבת הקלה וכיו"ב, לא היו מתרחשים, אם לא היה למתנחלים ולחרדים ממי ללמוד איך להתפרע – מההפגנות של האנרכיסטים הפריבילגים בקפלן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

"בדרך כלל אני כותבת על אחרים," אומרת עדינה בר-אל, כתבת העיתון, חברת מושב ניר-ישראל * "הפעם החלטתי לכתוב עלי, ויותר נכון – על כל בני הדור שלי, הדור שגדל עם המדינה החדשה, הדור שהוריו
8 דק' קריאה
בצל המלחמה, ובצל הביטולים במערכת החינוך לאור המצב הביטחוני והאיום האיראני, הצליחו בתנועה החדשה בשומר החדש לקיים את מפעלי פסח המסורתיים כשהשנה המסעות היו מרגשים במיוחד.החניכים והחניכות צעדו בעקבות הגיבורים והגיבורות, וערכו מפגן הזדהות
2 דק' קריאה
בעקבות ביקורו של המחנך הנודע יאנוש קורצ'אק באשדות יעקב הוא שלח לילדי בית הספר מיקרוסקופ, מפות וציוד לימודי יקר. הילדים החזירו בחוברת בה דמיינו כיצד יסתיים ספרו "המלך מתיא הראשון" בכתבה משולבים קטעים מכתבה
3 דק' קריאה
למה חשוב שהטילים האיראנים יהיו מדויקים ואיך זה קשור לסדרת המשטרה C.S.I לאס וגאס? הרפתקאות הדי בן עמר בלילה אביבי אחד שלא ישכח   בעשר בלילה ירדה חניה זוגתי-לחיים-ארוכים מחדרה וניצבה בפתח החדר שלי.  "עשרות
4 דק' קריאה
אנשי תנועות הנוער הציוניות, אשר רבים מהם הפכו לחברי קיבוצים, פעלו ב-1944 בבודפשט להצלת יהודים תוך סיכון חייהם. בני הדור השני, "שגרירי המחתרת", פועלים כדי שמפעלם של ההורים לא יישכח *תמונה ראשית: משה אלפן,
6 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן