יבול שיא
הרפת והחלב
Screenshot 2023 12 12 112710

לא פחות מעלילת דם

3 דק' קריאה

שיתוף:

בחג החנוכה, עם הסוכה של צבי סוכות. היו חיילים ששמרו על הסוכה בחווארה, הם לא הוקפצו אליה מעוטף עזה 

32 גדודים, אולי רק 28 

השבוע נעסוק בעלילת דם מהעת האחרונה. עלילת דם, זו ההגדרה שנותנים תומכי המתנחלים לטענה, שהתוצאות הנוראיות של ה-7 באוקטובר, נבעו בין היתר מכך שכוחות צה"ל שהיו באזור, הועברו ליו"ש. איך יודעים שזו עלילת דם? שמעון ריקלין צייץ: "זוכרים ששמעתם שיהודים השתמשו בדם של נוצרים כדי לעשות מצות ואמרתם אין מצב שמישהו יאמין לטמטום הזה? אז הסוכה שצבי סוכות שעמדה שעתיים, 'לא בשמחת תורה', היא זו שגרמה לחיל האוויר לא להופיע בתחילת המערכה. וגם לא לחיל הים וכמובן לא לצבא היבשת. דובר צה"ל הכחיש את עלילת הדם, אבל האוטואנטישמים אצלנו חוגגים על הטמטום הזה. עד מתי רשעים יעלוזו?"  

אף אחד לא עולז בימים העצובים הללו ואף אחד גם לא טען שחיל האוויר, חיל הים או צבא היבשה, לא פעלו בשבת ההיא בגלל הכוחות שהוזזו לאיו"ש. אבל אישור שכוחות אכן הוזזו התקבל השבוע ואלמלא הוזזו התוצאה הנוראה בעוטף ב-7 באוקטובר, הייתה נראית אחרת. 

לא רק ריקלין, גם שי קלך מדבר על עלילת דם. קלך הוא טייס קרב במילואים, בן גינוסר, חוזר בתשובה, מי שמייצג אלטרנטיבה ימנית למחאה, בייחוד לעמדת הטייסים המוחים. קלך אמר בשבוע שעבר לגדי טאוב: "תשאל את חאלד משאל, מדוע הוא פתח בשביעי באוקטובר במתקפה רצחנית, הוא יגיד לך שהוא הרגיש שאיומי הסרבנות של חיל האוויר העניקו מבחינתו עת רצון. מה היום מספרים לנו? שזה בגלל הזזת כוחות מעזה ליו"ש ולשמירה על הסוכה של צבי סוכות. לא משנה שזה בכלל לא מה שקרה. ראינו את הקמפיין המסית שנפתח ביום ראשון. לבוא ולטעון שלחצים ושתדלנות של מתיישבים לשמירה על סוכה ביו"ש, זה מה שגרם לטבח, זה לא פחות מעלילת דם".  

ברור. בשיחה שהייתה לשי קלך עם חאלד משאל לאחר ה-7 באוקטובר, משאל אמר לו, שאיומי הסרבנות של חיל האוויר העניקו מבחינתו עת רצון להוציא לפועל את הפלישה ואת הטבח. זו כמובן אמירה לגיטימית, לא עלילת דם.  

יותר ממאה לוחמי קומנדו הוקפצו לגזרת חווארה 

כמה שעות לאחר פרסום הציוץ המתקרבן של ריקלין, עלה לשידור רועי שרון, הפרשן לענייני צבא וביטחון של התאגיד, ואמר שהוא קיבל אישור לכך, ששתי פלגות מחטיבת הקומנדו שתגברו בתקופת החגים את אוגדת עזה, אכן הוקפצו מהעוטף לגזרת חווארה בסמוך ל-7 באוקטובר. מדובר על יותר ממאה לוחמי קומנדו, שאם היו נשארים באזור ונלחמים במחבלי החמאס, מותר להניח שמספרי ההרוגים והחטופים היו שונים. 

ח"כ צבי סוכות התייחס: "אין חייל אחד שעבר לשם (לסוכה). זה פשוט שקר שיצא לאוויר ותפס. החיילים שהגיעו לחווארה הם בגלל הפיגועים שהיו שם. הסוכה שהקמתי עמדה באוויר בדיוק שעתיים. אגב, גם אם צה"ל היה מחליט להזיז גדודים מעזה ליו"ש, זה לא הבעיה של התושבים. השקר לגבי הסוכה שלי רץ כל כך הרבה זמן ונשאר באוויר. אמרתי אין לי רצון להתעסק עם תביעות בזמן מלחמה".  

בסופו של דבר הוא גייס רצון להתעסק עם תביעות. בראשון שעבר הגיש סוכות תביעת לשון הרע, 100 אלף שקל, נגד אלוף במיל. דן הראל, סגן הרמטכ"ל בעבר ואלוף פיקוד הדרום. הראל טען  ב"פגוש את העיתונות", שהיה לחץ מסיבי ובלתי נסבל מצד הממשלה להסיט כוחות מאוגדת עזה לאיו״ש ושגדוד העתודה של אוגדת עזה הוסט כדי לאבטח את הסוכה של חבר הכנסת סוכות בחווארה. עורכי דינו של סוכות טוענים שמדובר בשקר גס שנועד להכפיש את שם שולחם. סוכות אמר שהיו חיילים ששמרו על סוכתו, אבל הם לא הועברו אליה מעזה.    

יום לאחר הגשת התביעה, אישר דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, את הדיווח של רועי שרון. לא הוזזו כוחות סדירים מאוגדת עזה ליהודה ושומרון לפני ה-7 באוקטובר, אבל כן הוזזו כוחות קומנדו, בהחלטה מטכ"לית. "הדבר יידון בתחקיר מבצעי וניתן את התשובות לציבור באופן מלא. יהיה תחקיר נוקב", אמר הגרי. 

גם בן כספית, שהדברים של דן הראל נאמרו בתכניתו, התייחס לטענה של ח"כ סוכות ואמר לו: "תתבע אותי. אני עומד מאחורי הטענה שצה"ל בשנים האחרונות בצורה שיטתית, כל הזמן הולך ומעבה את הכוחות ביו"ש והולך ומרדד את הכוחות באוגדת עזה. הסוכה של צבי סוכות היא מטאפורה ואולי היא לא מוצלחת. ניפגש בבית משפט". 

שלושה גדודים מאבטחים הדלקת נרות 

הסוכה של צבי סוכות היא אולי מטאפורה, אבל התפילה בקבר יוסף לא. שלושה גדודים של צה"ל מאבטחים כניסה של כמה מאות מתפללים לקבר, כמה פעמים בשנה, אחת מהן בחנוכה, להדליק נרות. באוגוסט השנה נפצעו קצין ושלושה חיילים, בינוני וקל, בעת אבטחת מתפללים בקבר. משימה צבאית חשובה מאין כמוה.  

"אשמח לעזרה שלכם", פנה ריקלים לעוקביו. "בתחילת המלחמה היו טענות שבגלל הזזת כוחות ליהודה ושומרון, הדרום הופקר ובגלל זה החמאס הצליח לבצע את זממו. מכירים אמירות כאלה של פרשנים/ עיתונאים/ פוליטיקאים? אשמח שתשימו פה תגובות".  

שמו תגובות. ציטוטים. באף אחד מהם אין האשמה ישירה של המתנחלים שבגללם החמאס הצליח לבצע את זממו. בכולן מצוינת העובדה, שעשרות גדודים סדירים של צה"ל נוידו ליו"ש כדי לאבטח את המתנחלים. ב"שלום עכשיו" טוענים שמדובר ב-32 גדודים, אילן שילוח מציין 28 גדודים.      

המתנחלים לא אשמים במה שקרה ב-7 באוקטובר. המחדל רובו ככולו הוא של הצבא ושל אמ"ן. יש למתנחלים אחריות לכך, שחלק גדול של הצבא הסדיר נמצא ביו"ש, כדי לאבטח "כל מיני אוהלים וכל מיני חווארה", כמו שאמר אלוף במיל. נועם תיבון, או "כדי להפריד בין המחבלים שלהם לקיצונים שלנו", בגרסת בן כספית. החשש של מתנחלים שמה שקרה בעוטף עזה יתרחש בצורה כזו או אחרת גם אצלם, מובן. הציפייה שצה"ל יספק הגנה לכל מאחז בלתי חוקי שהוקם ויוקם איפה שמתחשק להם, בלתי מתקבלת על הדעת.

תגובה אחת

  1. לכבוד
    מר יעקב לזר
    שלום רב,

    מתוך מה שכתבת נראה לי לא הבחנת בכך שבשנה האחרונה היו עשרות ארועי טרור ביהודה ושומרון וכי עשרות יהודים נהרגו ונפצעו.
    במשך השנה ערך צה"ל מספר רב של פשיטות בשכם ובג'נין.
    במקביל לכך, העברת כמאה חיילי קומנדו מעוטף עזה אל יהודה ושומרון נעשתה לאור התפיסה השגויה כי "החמאס מורתע" וכי הגבול עם עזה הוא גבול שקט.
    בהתאם לכך היה זה רק הגיוני להעביר את החיילים מעוטף עזה אל יהודה ושומרון.

    לגבי המבקרים והמתפללים בקבר יוסף, ברצוני ליידע אותך כי בהסכם הביניים (אוסלו ב') הוגדרו מספר אתרים בעלי חשיבות היסטורית ודתית לצד הישראלי, ובהתאם לכך הוגדר כי תהיה כניסה חופשית לקבר יוסף, לעתיקות שומרון (סבסטיה), לסוסיא ועוד.
    על הסכם זה חתום ראש הממשלה המנוח, מר יצחק רבין ז"ל.
    העובדה שהמבקרים בקבר יוסף זקוקים לשמירה צבאית נובעת מהפרת ההסכם ע"י הפלשתינים. אליהם אתה אמור להפנות את טענותיך, ולא ליהודים שרוצים לבקר או להתפלל באתר הקדוש והחשוב להם, ולממש את זכותם בהתאם להסכם אוסלו.

    דבר אחרון, לדעתי, אחרי 7 באוקטובר, היית אמור כבר להבין כי מבחינת הערבים, גם אתה מתנחל וכך גם כל הקיבוצים בנגב המערבי.
    ואחרי ה-7 באוקטובר, לפני שאתה מבקר את המתנחלים, קצת תעצור ותזכור כי מי שבא לעזרתכם בשעותיכם הקשות ב-7 באוקטובר היו אותם המתנחלים מיהודה ושומרון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן