יבול שיא
הרפת והחלב
Screenshot 2023 11 07 114015

לביטחוניסטים הייתה עדנה

3 דק' קריאה

שיתוף:

המלחמה הפכה חברים בעמותת הביטחוניסטים למרואיינים מבוקשים, מעל כולם – אליהו יוסיאן * שמעון ריקלין ממשיך להשמיץ את הקיבוצים 

ככה מתנהלים במזרח התיכון 

המהלומה הקשה שספגנו ב-7 באוקטובר, הזיזה הצידה את הקולות המתונים והקפיצה לקדמת הבמה התקשורתית את אלה שיכולים לטעון – אמרנו לכם. למשל, תנועת הביטחוניסטים. 

תא"ל (מיל.) אמיר אביבי, יו"ר תנועת הביטחוניסטים, הפך להיות מרואיין מבוקש. בשבוע שעבר הוא אמר בערוץ 12, שהמטרה הראשית של המלחמה היא למוטט את שלטון החמאס בעזה, גם במחיר פגיעה בחטופים הישראלים (ויקיפדיה). לא הצלחתי למצוא התייחסות אקטואלית שלו לשאלה, מה צריך לקרות בעזה אחרי שימוגר החמאס. באופן די מפתיע, אביבי תומך בפתרון שתי מדינות לשני עמים, עם שינוי קטן. לפני כחמש שנים הוא הציג תכנית מדינית לפתרון הבעיה הפלסטינית. תוקם מדינה פלסטינית, אבל לא ביו"ש אלא ברצועת עזה ובצפון חצי האי סיני. למדינה הזו, בנוסף לתושבי הרצועה, יועברו גם כל הפלסטינים מיהודה ושומרון. השטח ייתרם על ידי מצרים, שבתמורה יובטח לה סיוע כלכלי נדיב ממדינות העולם. כשיהודה ושומרון יהיו ריקים מפלסטינים, לא יהיה שום קושי להחיל שם את הריבונות הישראלית. תמיכה בהחלת הריבונות הישראלית ביו"ש היא אחד מתנאי הקבלה לעמותת הביטחוניסטים.   

 השבוע זכה אביבי להתייחסות של "בודקים" שכתבו: "לא מצאנו בסיס עובדתי לאמירתו של יו"ר תנועת הביטחוניסטים אמיר אביבי, שכמעט אין אזרחים הרוגים בעזה".  אולי כי כמעט זה עניין יחסי. על פי דיווח של משרד הבריאות בעזה מהשבוע שעבר, למעלה מ-9,000 פלסטינים נהרגו ברצועה מתחילת המלחמה וכ-23 אלף נפצעו. 

נציג נוסף של תנועת הביטחוניסטים, שהפך למרואיין נפוץ מאז ה-7 באוקטובר, הוא הפרשן ממוצא פרסי עם המבטא הייחודי, אליהו יוסיאן. "הכוכב החדש של המלחמה הזאתי", כינה אותו אראל סג"ל. הכוכב יוסיאן יודע בדיוק מה צריך לקרות בעזה: "לילה ראשון הייתי מוריד 50 אלף עזתים כנקמת דם – ככה מתנהלים במזרח התיכון". "אין שום משמעות ל'הקש בגג'. רק לשטח את עזה, שיהיו כמה שיותר גופות! אישה, תינוק, חמוש בחמאס וילד – כולם אויבים". ציטוטים יותר מוקדמים משלו: "חילוניזם ליברליזם הוא סרטן בגוף האומה היהודית", "אסור לתקצב ממסד חילוני-ליברל בכלל, ומערכת חינוך חילוני-ליברל בפרט". על שירות נשים ביחידות קרביות: "שאף טינופת בשם של שוויון מגדרי לא יגיד שגם בנות יכולות להיות בקרבי או בחזית". הפאשיזם היהודי, קווים לדמותו.  

נציג נוסף של הביטחוניסטים שמדבר על "הקונספציה שהתנפצה", הוא תנ"צ בדימוס דובי יונג. יונג רואיין בשבוע שעבר ברדיו "קול ברמה" ואמר בין היתר: "החמאס הוא ארגון טרור שזכה לליטופים מצידנו, כמו כל ארגוני הטרור הפלסטיני. אין הבדל בין הפלסטינים ביו"ש לאלו שבעזה, וגם אזרחי ישראל שמכנים עצמם פלסטינים, הם תומכי חמאס נאצים". נאצים סביבנו בכל אשר נפנה, מחוץ לנו ובתוכנו. ישנם241  חטופים בעזה, מה בנוגע אליהם? יונג השיב בפרפרזה על משפט של יצחק רבין (28 שנים להירצחו): "צריך לנהל את ההרס בעזה כאילו אין חטופים, ואת נושא החטופים כאילו אין מלחמה". זה אותו יונג, שלא מזמן אמר בערוץ 14, ש"שקמה ברסלר ולהקתה", אנשי המחאה, הם "כוחות דעאש היהודיים". הוא סולק בשל כך מהאולפן. 

חברים רבים יש בעמותת הביטחוניסטים. מפורסמים יותר ומפורסמים פחות, בעלי דעות מתונות יחסית וגם קיצונים. בין המתונים מפקד חיל הים לשעבר, האלוף אליעזר צ'ייני מרום, פרשן מבוקש. צ'ייני הגדיר בריאיון לרדיו fm 103 את מטרות המלחמה: "אנחנו צריכים להכות בחמאס מכה כזו שבסוף המכה יקרו שני דברים – עזה לא תראה כמו שנראתה ב-6 באוקטובר 2023, ושלא יהיה יותר חמאס שמסוגל להוציא פיגועים נגד ישראל ובוודאי לא חמאס ששולט ברצועה". 

עזה כבר עכשיו לא נראית כמו שנראתה ב-6 באוקטובר ומי ישלוט בה אחרי שהחמאס ימוגר, אף אחד לא יודע להגיד בשלב הזה. שני דברים אפשר להניח בוודאות שלא יקרו, לא תוקם ברצועה ובצפון סיני מדינה פלסטינית כחזונו של יו"ר הביטחוניסטים אביבי, ולא יתממש גם התרחיש ההפוך – ישוב הרצועה ביהודים וסיפוחה לישראל. בקבינט המצומצם והרחב נמנעים בשלב זה לעסוק בסוגיה הזו. כשיגיעו לגשר, ינסו לעבור אותו.    

השכפ"צ של המדינה 

בסוף השבוע העלה שמעון ריקלין, תושב תל אביב, את הציוץ המתקרבן הבא: "המתנחלים הציעו דיל חלומי לעם ישראל: אתם תחיו בלב המדינה ואנחנו נחיה באזורי הספר והעימות. במקום לחבק אותם ולקבל את הדיל, החליטו להפוך אותם לבעיה ולמעכבי השלום עם הנאצים. זו התנהגות לא שפויה בעליל. האם כעת ישנה הממסד הישראלי את יחסו למי שמוכן להיות השכפ"צ של המדינה? ימים יגידו".  

רוב המגיבים ענו לו, שלא המתנחלים הם השכפ"צ של המדינה, אלא החיילים ששומרים עליהם. גדודים רבים, חלקם היו אמורים להיות ב-7 באוקטובר בעוטף עזה. עלה גם עניין המשאבים הכספיים האין-סופיים שזרמו וזורמים להתנחלויות. "אחלה דיל", כתב אחד, "תזכיר לכולם מה אחוז התקציב שהולך אליהם?". ריקלין ענה: "אתה באמת רוצה לבדוק מה הקיבוצים מקבלים לעומתם? תחשוב שוב, לא כדאי לך. אתה מצחיק. (רמז: תבדוק הפשרת קרקעות)".  

ה-7 באוקטובר שינה את היחס לקיבוצים. מחיר השינוי היה נורא. ריקלין חטף על הראש. "תגיד ריקלין, אם כבר הזכרת אוכלוסייה שנמצאת באזורי ספר ועימות, אני תוהה אם צייצת כבר ציוץ זהה על הצורך לחבק את הקיבוצניקים? כן כן, אלה שאתה וחבריך משמיצים ומסיתים כלפיהם כבר שנים. אלו שעברו גיהינום כי חיו על הגבול בעוטף. גם אלו שגרים על גבול הצפון הוצאו מבתיהם. כמה צביעות". 

גם מסית וגם משקר. ריקלין. טוב, יש לו ממי ללמוד.

תגובה אחת

  1. תת אלוף במיל אמיר אביבי. ממש לא מרשים אותי, דעותיו רדודות, מונעות מנטיה פוליטית ולא מהבנה ביטחונית. שמעתי אותו מתייחס לביטול חוק עילת הסבירות, נשמע ביביסט ולא ביטחוניסט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן