יבול שיא
הרפת והחלב
Screenshot 2023 07 11 094159

לירות בזה שבורח וגם בזה שמתקרב

3 דק' קריאה

שיתוף:

לח"כ טלי גוטליב נשבר מההוראות ההזויות לחיילי צה"ל לפתיחה באש, ויש לה הצעה שתשפר את המצב * מה שימח השבוע מאוד את השר עמיחי אליהו?

רק כך נלחמים בטרור 

חברת הכנסת טלי גוטליב כאבה מאוד את מותו של לוחם גבעתי סמ"ר שילה יוסף אמיר, שנרצח בחמישי שעבר על ידי מחבל פלסטיני בקדומים, ויש לה פתרון שאולי לא ימנע מקרים כאלה בעתיד, אבל יפחית אותם מאוד. ציוץ שלה בשישי: "פלסטיני שבורח מחייל צה״ל חובה לירות בו. פלסטיני שמתקרב לחייל צה״ל חובה לירות בו. חובה לשנות הוראות פתיחה באש. המרחם על אכזרים סופו שיתאכזר לרחמנים. לא עוד אובדן חייל אחד בגלל הוראות פתיחה באש הזויות ששומרות על חיי מחבלים יותר מעל חיי חיילנו. רק כך נלחמים בטרור! מאסתי ביפי נפש". 

ההצעה ברורה: פלסטיני שבורח מחיילי צה"ל לירות בו, פלסטיני שמתקרב לחיילי צה"ל לירות גם בו. מה עם פלסטיני שלא בורח ולא מתקרב? עומד במקום? מי ערב לנו שבעודו עומד, הוא לא ישלוף כלי נשק ויירה בחיילים? מדוע לתת לו ליהנות מהספק ולסכן בכך שלא לצורך את חיילינו? צריך לירות גם בו. או בקיצור – כל פלסטיני שחיילי צה"ל פוגשים, לירות בו. כך נלחמים בטרור. מאסנו ביפי הנפש ובהוראות ההזויות של פתיחה באש.  

דרך אגב, המחבל הפלסטיני שירה והרג את שילה יוסף אמיר, לא ברח ולא התקדם. הוא ישב ברכב והמתין עד שהחיילים הגיעו אליו, ואז ירה.  

ההצעה של טלי גוטליב מזכירה את הרעיונות שמשמיע ד"ר אפרים לאור, אל"מ במיל, בעבר מפקד חטיבה 7, צל"שניק במלחמת יום הכיפורים. "אויב צריך להרוג" אומר ד"ר לאור, "יורים בין העיניים, כולל אלה שנמצאים שהם לא תוקפים. אתה רואה אויב אתה לא מברר איתו אם הוא מעורב או לא – צריך להשמיד אותו. צה"ל לא צריך לטפל בכל קשקוש שקורה בגבול". "מי שלא רוצה להיות מעורב איננו מעורב. מי שנמצא בקווי עימות זה כי הוא בחר. אין להבדיל לא במגדר ולא במין ולא בגיל. כל מי שנמצא בקו עימות יש לו דין אחד, או לנצח או למות". 

אם אני מבין נכון את הרעיון, העיר ג'נין ובפרט מחנה הפליטים שבה, הם היום קו עימות, ומי שבחר לחיות שם ובוודאי מי שבוחר להמשיך לחיות שם, הוא אויב. צריך להשמיד אותו, ואין להבדיל לא במגדר, לא במין ולא בגיל. כי אויב הורגים. כשצה"ל מודיע שנעשה כל מאמץ  לא לפגוע בבלתי מעורבים, זו השתדלות מיותרת. אין דבר כזה בלתי מעורבים. אני מפרש נכון את הדברים או אולי לא הבנתי נכון?  

ועוד מהגותו של ד"ר לאור: ״מי נלחם בסוריה? כנופיות, משפחות. ככה צריך להיות בישראל". "זה אבסורד שכל ערבי ממרג' עיון יכול לירות על קריית שמונה ויהודי ממטולה לא יכול לירות על העיירה מרג' עיון. קריית שמונה צריכה להגן על עצמה". 

אוסף הרעיונות הללו זיכה את ד"ר אפרים לאור בתפקיד מכובד – חבר בוועדת ההיגוי של המשמר הלאומי המתוכנן לקום, מינוי של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. למה באמת שלא יהיה אצלנו כמו בסוריה? 

פתחנו את הקטע הזה עם ח"כ טלי גוטליב ועימה נסיים. היא צייצה השבוע, "לטובת המפגינים המטורפים והמטורללים" שהתכוונו לפי השמועה להגיע ולהפגין מול הבית שלה. שיבואו בכיף, אבל שלא יתבאסו כי הפעם היא לא תהיה בבית. למרות זאת, היא "מקווה שישלמו לכל מפגין 600 שקל כמובטח".   

גוטליב לא פרטה אם 600 שקל הובטחו רק למי שהתכוון להפגין מול הבית שלה, או הובטחו לכל אלפי האזרחים והאזרחיות, שהגיעו להפגין מול הבתים של השרים וחברי הכנסת. המון כסף. היא גם לא ציינה מי המממן. בטח אהוד ברק.  אולי גם ה-BDS  עזרו.  

אין שמח ממנו 

יעקב ברדוגו, זה שאולי עוד מעט נפגוש אותו משגר שוב את דעותיו הפוליטיות בגלי צה"ל, היה הראשון להשתמש בביטוי "מוגלה" נגד מתנגדי ראש הממשלה הנערץ עליו. ברדוגו התייחס ב"גלי ישראל" לקבוצת הטייסים שהודיעו שהם לא יתייצבו לאימונים במחאה על ההפיכה המשטרית, ואמר עליהם שהם "מוגלה שצריך להוציא" מחיל האוויר. "אתם מוגלה שצריך להוציא אותה עם כל הכבוד שאתם טייסים. אתם בסוף תהיו מכה קלה בכנף כמו שאמר דן חלוץ". אחר כך התנצל ואמר שהשתמש בדימוי לא ראוי. 

השבוע חזרה המוגלה לשדותינו. השר לביטחון פנים איתמר בן גביר הגיב להודעת הפרישה של ניצב עמי אשד, אמר שהוא היה "ניצב פוליטי במדים" והוסיף ברוב נבזיותו שהוא "מאחל לו הצלחה בבחירות הבאות במפלגת שמאל". חבר מפלגתו, השר עמיחי אליהו חשב כנראה שהתגובה הזו לא חריפה מספיק ושידר תגובה הולמת. "שמח שאשד עוזב את המשטרה, אין שמח ממני. הוא פוליטיקאי. צריך להוציא את המוגלה", אמר ברדיו 103FM. נזכיר פה עוד שתיים מהתבטאויותיו החביבות של שר המורשת – על הקריאה של אהוד ברק למרי אזרחי אמר שזה "יותר חמור מהאונס של הנשיא קצב", ו"שצריך לשלול לאהוד ברק את הדרגות". את נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, הגדיר "פרא אדם. אדם שצריך היה לגלגל מכל המדרגות".  

לא מפתיע. מה כבר אפשר לצפות מבנו של הרב שמואל אליהו, זה שקרא למרר לשופטי ישראל את החיים, ואמר ש"לקרוא להומואים חולים זה מעודן", ודרש לפטר את הרמטכ"ל גדי איזנקוט בגין שילוב נשים ביחידות קרביות, ופסק שאסור למכור או להשכיר דירות לערבים ואסור לקבל סטודנטים ערבים למכללת צפת, ועוד. התפוח לא נפל רחוק מהעץ. 

יש מוגלה שצריך להוציא. זה לא ניצב עמי אשד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

"בדרך כלל אני כותבת על אחרים," אומרת עדינה בר-אל, כתבת העיתון, חברת מושב ניר-ישראל * "הפעם החלטתי לכתוב עלי, ויותר נכון – על כל בני הדור שלי, הדור שגדל עם המדינה החדשה, הדור שהוריו
8 דק' קריאה
בצל המלחמה, ובצל הביטולים במערכת החינוך לאור המצב הביטחוני והאיום האיראני, הצליחו בתנועה החדשה בשומר החדש לקיים את מפעלי פסח המסורתיים כשהשנה המסעות היו מרגשים במיוחד.החניכים והחניכות צעדו בעקבות הגיבורים והגיבורות, וערכו מפגן הזדהות
2 דק' קריאה
בעקבות ביקורו של המחנך הנודע יאנוש קורצ'אק באשדות יעקב הוא שלח לילדי בית הספר מיקרוסקופ, מפות וציוד לימודי יקר. הילדים החזירו בחוברת בה דמיינו כיצד יסתיים ספרו "המלך מתיא הראשון" בכתבה משולבים קטעים מכתבה
3 דק' קריאה
למה חשוב שהטילים האיראנים יהיו מדויקים ואיך זה קשור לסדרת המשטרה C.S.I לאס וגאס? הרפתקאות הדי בן עמר בלילה אביבי אחד שלא ישכח   בעשר בלילה ירדה חניה זוגתי-לחיים-ארוכים מחדרה וניצבה בפתח החדר שלי.  "עשרות
4 דק' קריאה
אנשי תנועות הנוער הציוניות, אשר רבים מהם הפכו לחברי קיבוצים, פעלו ב-1944 בבודפשט להצלת יהודים תוך סיכון חייהם. בני הדור השני, "שגרירי המחתרת", פועלים כדי שמפעלם של ההורים לא יישכח *תמונה ראשית: משה אלפן,
6 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן