יבול שיא
הרפת והחלב
shutterstock 2374533211

לנהוג בחמאס כמו שנהגו בנאצים

2 דק' קריאה

שיתוף:

להביס את חמאס ולרדוף את אנשיו עד קץ הימים וגם ליצור קואליציה בין לאומית שתשקם את עזה, תפרז אותה, ותקים בה שלטון שפוי 

במהלך ימי המלחמה יצא לי לשמוע ברדיו אזרחית שדיברה בענייני השעה. לאחר שפרטה איך צריך לשטח את עזה, לגרש את תושביה ולהקים את גוש קטיף מחדש, סיימה בזעקה: 

לנהוג בחמאס כמו שנהגו בנאצים! 

בניגוד לשאר דבריה, קריאה מסיימת זו היא קריאה צודקת שהאירה באור יקרות את חוסר המודעות, שלא לומר עיוורון, של האידיאולוגיה המתנחלית המשיחית. מאחר ואידיאולוגיה זו, שבפועל מיושמת כבר עשרות שנים על ידי המדינה, הובילה אותנו לבור בו אנו נמצאים, יש מקום לבדוק קריאה זו ביסודיות.  

לנהוג בחמאס כמו שנהגו בנאצים פרושו, ראשית, להביס את החמאס, לסלקו מהגה השילטון בעזה, ולרדוף את אנשיו בגין פשעים נגד האנושות, עד קץ הימים (כפי שנהגו ונוהגים מדינות העולם הנאור בנאצים ובעוזריהם עד היום).  

וגם- ליצור קואליציה בין לאומית שתשקם את עזה, תפרז אותה, ותקים בה שלטון שפוי, המוכן להסדרים מדיניים. כך נהגו בגרמניה לאחר תבוסתה במלה"ע השנייה (בהחלפת "נאצים" ב"חמאס"). שם תהליך מסוג זה הוכיח את עצמו: תוך מספר שנים מתבוסתה הפכה המדינה שנשלטה על ידי המפלצת הנאצית למדינה שפויה. מעניין לציין שתמיכתה של גרמניה המשוקמת הייתה חיונית להתבססות ישראל בשנותיה הראשונות. 

מלחמת נצח 

 
מדיניות זו כלפי גרמניה נקבעה על סמך עקרונות שקבעו מנהיגי ארה"ב (רוזוולט) ובריטניה (צ'רצ'יל) ב"מגילה האטלנטית" ב- 1941. להלן סעיפים רלוונטיים באמנה זו (מתוך ויקיפדיה): 

  1. התנגדות לסיפוח או כיבוש טריטוריות בידי ארצות הברית או בריטניה. 
  1. התנגדות לשינויים טריטוריאליים במדינות הכבושות בניגוד לרצון האוכלוסייה הרלוונטית. 
  1. תכובד זכות כל עם להגדרה עצמית ובחירת צורת הממשל המועדפת עליו. ארצות הברית ובריטניה מכירות בזכות לממשל עצמי עבור המדינות שנכבשו.  
  1. פירוק מדינות תוקפניות מנשקן. 

אם ישראל הייתה נוקטת במדיניות זו כלפי הפלסטינאים, הסכם מדיני על בסיס פרוז ועקרון שתי המדינות היה ניתן ליישום כבר לפני שנים רבות. 

אך בניגוד לרוזוולט וצ'רצ'יל, מדינת ישראל פעלה לסיפוח דה פקטו, והתנגדה, בפועל, להגדרה עצמית לעם הפלסטינאי.  

המתנגדים העיקריים לפתרון כזה הם קיצוניים דתיים משני הצדדים. בצד שלנו אלו הם   המתנחלים המשיחיים, שהצליחו להשליט את גישתם על רוב רובן של ממשלות ישראל, למרות שלעולם לא היו רוב בעם. גישה זו מבוססת על אמונה דתית על פיה (בניסוח שלי) אנחנו היהודים מצווים מפי בורא היקום לשלוט על כל השטחים אותם כבשנו ואף יותר מכך.  

המשיחיים נוקטים במדיניות זו בידיעה ברורה שמשמעותה היא מלחמת נצח. יש לשער שנשמטה מעיניהם העובדה שמלחמות היום הן בעלות אופי שונה מאלו של ימי התנ"ך, משום שכלי ההרג עברו שדרוג מפלצתי מאז אותם ימים. 


השיא של מדיניות זו הגיע בימי שלטונו של בנימין נתניהו, שהעדיף באופן מוצהר לחזק ולמממן את שלטון החמאס על פני יזמה לפתרון מדיני, וזאת בניגוד לעמדת כל העולם ואשתו, החל ממדינות המערב התומכות בנו, וכלה בבכירי מערכת הביטחון לשעבר.
חובה עלינו, כאומה, להתנער מהאידיאולוגיה המשיחית שהובילה אותנו לאסון הנורא של ה-7 לאוקטובר, ויפה שעה אחת קודם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן