יבול שיא
הרפת והחלב
Capture 2

מקום 50. לא בלתי צפוי

3 דק' קריאה

שיתוף:

תתביישו לכם, אמרה אורלי לוי-אבקסיס * הגיע הזמן שייבחר במרצ ח"כ חבר קיבוץ * דרישת שלום מכדורסלן עבר

לוי-אבקסיס, בע"ה פעם אחרונה 

 בדיוק לפני שנתיים, באוגוסט 2020,  חודשים ספורים אחרי שפירקה את השותפות עם העבודה ומרצ והצטרפה לממשלת נתניהו בתפקיד השרה לקידום קהילתי, התייצבה אורלי לוי-אבקסיס על דוכן הנאומים בכנסת וחשפה אירוע שנועד להמחיש את הצביעות המבחילה של השמאל. בקיבוץ מסילות בו התגוררה, כך סיפרה, ביקש רופא הקיבוץ הערבי לצרף את בנו לפעוטון של הקיבוץ, אבל הקיבוץ סירב, כי הוא ערבי. "אתם צבועים. אתם לא יכולים לחיות אתם ביחד (עם הערבים). אתם תטיפו לנו מוסר?" אמרה לוי-אבקסיס. (גרסה מוקדמת ל"מי אתם שתגידו לי נו נו נו", של אתי כרייף). עד מהרה התברר שלוי-אבקסיס המציאה סיפור שלא היה ולא נברא. עיתונאים ספקנים איתרו את הרופא הערבי שטען  להד"ם –  הוא מעולם לא ביקש שיצרפו את הילד שלו לפעוטון של הקיבוץ. גם במסילות אמרו – שקר וכזב אירוע כזה לא התרחש אצלם.  

המאבק על האסי היה אז בשיאו ולוי-אבקסיס, שמתגוררת בשכונת הרחבה בקיבוץ רשפים, הצטרפה בחדווה למי שתקפו את ניר דוד. היא מבית שאן, היא ראתה במו עיניה. "מי שעוקב אחרי המאבק הזה יודע עד כמה שזורים בו גזענות וצביעות רבה. הגיעה הזמן להסיר את המסכות", אמרה לוי-אבקסיס. מזכיר ניר דוד בעבר, עמיחי גלר, נענה לאתגר ומיהר להסיר את המסכה. "לוי אבקסיס כל כך רצתה להגיע לניר דוד", כתב גלר, "בכל פעם שמישהו בהרחבה רצה להשכיר או למכור, היא ישר קיבלה הודעה. לא הפריע לה שאנחנו גזענים. … שאלוהים יעזור למלכת הצביעות. אני ממש לא רוצה לספר מה היא אמרה על העיר בית שאן".    

לפני שנה חזרה לוי-אבקסיס לעיסוק הקיבוצי החביב עליה, והפעם תקפה את "הפריבילגים בקיבוצים", שנהנים מהקרקעות שהמדינה העמידה לרשותם. "הקרקעות של הקיבוצים יושבים באזורים מאוד טובים", אמרה לוי-אבקסיס, "מאוד נחשבים נדל"נית. הילדים שלהם ייהנו". (ג'ודי ניר מוזס הגיבה: "עלובת נפש, מנסה להסית, לפלג, לסכסך, כמה רחוק התגלגל התפוח הרקוב הזה מדוד לוי"). חלק מהקיבוצים הנדל"ניים האלה היו מאוד בכותרות לאחרונה: נחל עוז, כרם שלום, ניר עוז, גברעם, כיסופים, נירים  ועוד רבים אחרים.  

אם חשבה אורלי לוי-אבקסיס שהמתקפה המתמשכת שלה נגד הקיבוצים תתגמל אותה בתמיכה של מצביעים, בעיקר בפריפריה, היא טעתה בענק. מקום 50 בפריימריז של הליכוד. ביישורת האחרונה של המרוץ היא החליטה לצרף מתקפה על קבוצה נוספת של פריבילגים, הפריבליגים התל-אביבים. קצת לפני הפריימריז שחררה לוי-אבקסיס סרטון עתיר נפנופי ידיים מזרי אימה, שבו היא אומרת לשמאלנים את כל האמת בפנים: "אתם אנשים רעים. אתם אטומים. אתם מכירים את החברים שלכם מצפון תל אביב ומכל המקומות בהם אתם מסתובבים עם האספרסו הקצר שלכם, כי האספרסו שלכם עולה יותר מהשכר של שעה עבודה של אותה מטפלת בגן, של אותו עובד סיעודי שמרים את הנכים כדי שיוכלו לתפקד. תתביישו לכם". אנחנו מתביישים ויחד עמנו צריכים להתבייש כל מצביעי הליכוד שלא השכילו להבין עד כמה חשוב שלוי-אבוקסיס תמשיך להיות הקול שלהם גם בכנסת הבאה. מקום 50? תתביישו לכם! 

יש פה כמובן פספוס רציני באבחון הנושא המרכזי שנשקל אצל מצביעי הליכוד בבואם להצביע הפעם בפריימריז – מה היה חלקם של המועמדים במתקפה על  מערכת המשפט, הפרקליטות והיועצים המשפטיים. שהרי על התרומה הייחודית שלהם בתחום הזה שודרגו יריב לוין, דודי אמסלם,  גלית דיסטל אטבריאן, טלי גוטליב ואחרים. אילו לוי-אבקסיס הייתה מבטיחה גם היא לרסק, לפורר, לפטר, להעמיד לדין ולשלוח לכלא, אולי היה לה סיכוי כלשהו. אבל היא החליטה כנראה שצפוף מדי בקבוצה הזו והיא נשארת במסלול בו בחרה. טעות ענקית מצדה, כבר אמרנו. 

ואם תהא זו הפעם האחרונה בה עוסק מדור זה באורלי לוי-אבקסיס, דיינו.  

ח"כ שהוא גם ח"ק 

אגב פריימריז. הפריימריז במרצ יתקיימו בשבוע הבא, ב-23 באוגוסט, והגיע הזמן שבנבחרת של מרצ בכנסת יהיה גם חבר קיבוץ. כולם ייצאו נשכרים מכך. ראוי שלאלפי הקיבוצניקים והקיבוצניקיות שמצביעים בנאמנות למרצ בכל מערכת בחירות (למעלה מ-17,000 בבחירות האחרונות) יהיה נציג בבית הנבחרים. 

הקיבוצניק שמתמודד בפריימריז האלה הוא אייל רייז. חבר כפר מסריק, סגן ראש המועצה האזורית מטה אשר, מופקד מטעמה על תחום החינוך והרווחה.  סא"ל במיל', בעבר מזכ"ל השומר הצעיר. איש ראוי, תנו לו את קולכם.  

משחקת בשטח השייך לפלסטין 

אור גורן, כדורסלן העבר, בן משמר העמק, מקום חמישי ברשימת קלעי כל הזמנים, שלח בשבוע שעבר מכתב לראש איגוד הכדורסל ובו טען שהאיגוד מפר את תקנון פיב"א, התאחדות הכדורסל הבינלאומית, בכך שהוא מאפשר לקבוצת אליצור שומרון להיות חברה באיגוד ולהשתתף במשחקי הליגה הישראלית. גורן טען, שאליצור שומרון, שעלתה השנה לליגה הלאומית, משחקת מעבר לגבולותיה המוכרים של מדינת ישראל, בשטח ששייך לפלסטין והקבוצות הפעילות בשטח הזה אמורות לשחק בליגה הפלסטינית (יש כזו). עוד נטען במכתב, כי כל עוד ההפרה הזו נמשכת, ראש האיגוד חשוף לסנקציות מצד פיב"א, והוא נדרש למנוע מאליצור שומרון לשחק בליגה הישראלית.     

עסקנו פה בקבוצת ילדים של אליצור, אליצור אפרת, שסירבה לשחק נגד קבוצת הילדים של מטה יהודה כי הקבוצה שיתפה ילדה בת 11 מקיבוץ צרעה. במקרה הזה האיגוד היה קשוב ושינה את התקנון באופן שמאפשר לשתף שתי בנות במשחקי קבוצות קט סל של בנים. הדרישה של אור גורן תידחה כמובן על הסף. מוגזם לצפות, שהמוסד הישראלי הראשון שיכיר בסממנים של מדינה פלסטינית, יהיה איגוד הכדורסל דווקא. אפילו אור גורן לא מאמין בזה.  

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן