יבול שיא
הרפת והחלב
חברי ניר יצחק באילת

ניר יצחק ייקלט בחבל אילות

2 דק' קריאה

שיתוף:

במועצה הדרומית נערכים לקליטת תושבי הקיבוץ שפונה

תושבי קיבוץ ניר יצחק מעוטף עזה שהו מתחילת הלחימה במלון קיסר שבאילת ובימים אלה נערכים להעתיק את מגוריהם הזמניים לקיבוץ אילות, שם ישהו עד סוף שנת הלימודים הנוכחית. 

ניר יצחק ממוקם במועצה האזורית אשכול ומרוחק כשלושה ק"מ מגבול הרצועה. הקיבוץ שהוקם ב-1949 מבוסס על חקלאות שדה, רפת ולול, ובתעשייה מחזיק במפעל "כימדע". ההערכה היא כי שיקומו הפיזי של הקיבוץ יארך כחצי שנה.  

מרבית תושבי הקיבוץ עתידים להתגורר במלון "יוספלאש" הסמוך לאילות, מהם כ-150 ילדות וילדים מגיל לידה ועד 18. בשיתוף המועצות האזוריות חבל אילות ואשכול, יפעילו הקיבוצים אילות וניר יצחק מערכת חינוך לגיל הרך. תלמידי החינוך היסודי והעל יסודי ישתלבו בבתי הספר האזוריים "נוף אדום" ו"מעלה שחרות". 

בחבל אילות נערכים לספק מענים לקהילת ניר יצחק גם בתחומי החיים הנוספים – גיל השלישי, חינוך חברתי וחוגים, תעסוקה, תמיכה נפשית, שירותי בריאות ועוד. במהלך השבוע האחרון גובש צוות שירכז את קליטתם של אנשי ניר יצחק. 

"זוהי זכותנו וחובתנו לשלב את אנשי ניר יצחק בקהילת חבל אילות בתקופת המעבר – וכך נעשה" אמר ראש המועצה האזורית חבל אילות, ד"ר חנן גינת (סמר).   

מתחילת מלחמת "חרבות ברזל" הגיעו ליישובי חבל אילות ולאתרי התיירות יותר מ-3,500 אזרחיות ואזרחים שפונו מבתיהם באזורי לחימה בדרום ובצפון. אנשי חבל אילות פתחו את בתיהם, אירחו ברוחב לב ודאגו לצרכיהם של משפחות המפונים. בשבוע השמיני למלחמה שוהים בחבל כ-1,500 אורחים ומלבד המענים בתחומים השונים, נערכת המועצה לאפשרות שחלק מהמשפחות יבקשו להישאר ביישוביים לתקופה ממושכת. 

לצמוח מתוך הטראומה 

סוסי לונסקי, מנהלת קהילת ניר יצחק ברכה על המהלך: "אנחנו מברכים על המעבר לקיבוץ איילות שיאפשר לנו לחזור לסביבה כפרית, עם מרחבים ירוקים ואדמה ומקווים לשיתופי פעולה קהילתיים עם חברי הקיבוץ. עומדת לפנינו תקופה מאתגרת של התמודדות עם קהילה מפוצלת, במיקום אשר מרחיק אותנו מכל העוגנים החברתיים והמשפחתיים שלנו, בתקופה בה נצטרך להתמודד עם ריפוי מהטראומה שחווינו כקהילה, כמשפחות וכבודדים וכאזור שלם שאיבד ברגע את הבטחון באופן המשך קיומו. אנחנו מקווים שחוזקה של הקהילה שלנו תישמר ושנדע יחד לצמוח מתוך הטראומה. מודים מכל הלב לכל הגופים והאנשים שתומכים בנו בשעות קשות ומאתגרות אלו". 

שישה מאנשי ניר יצחק נרצחו ב-7 באוקטובר, ירון שחר (51) רבש"צ הקיבוץ וחברי כיתת הכוננות אופק ארזי (28), בועז אברהם (61) ואורן גולדין (33) שגופתו נמצאת ככל הנראה בשבי חמאס, החייל אופיר מלמן (21) שנלחם במוצב סופה ואלה חמוי (26) שנפטרה מפצעיה לאחר שנורתה במהלך המסיבה ברעים.  

שלוש חטופות שבו ארצה בפעימה החמישית (קלרה מרמן, אחותה גבריאלה ליימברג ובתה של גבריאלה, מיאה ליימברג) ובקיבוץ ממתינים לשובם של חמישה נוספים שנחשבים חטופים או נעדרים – לואיס נוברטו הר (70), בן זוגה של קלרה, אחיה פרננדו מרמן (60), ליאור רודאיף (61), טל חיימי (41) ואורן גולדין ז"ל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

"בדרך כלל אני כותבת על אחרים," אומרת עדינה בר-אל, כתבת העיתון, חברת מושב ניר-ישראל * "הפעם החלטתי לכתוב עלי, ויותר נכון – על כל בני הדור שלי, הדור שגדל עם המדינה החדשה, הדור שהוריו
8 דק' קריאה
בצל המלחמה, ובצל הביטולים במערכת החינוך לאור המצב הביטחוני והאיום האיראני, הצליחו בתנועה החדשה בשומר החדש לקיים את מפעלי פסח המסורתיים כשהשנה המסעות היו מרגשים במיוחד.החניכים והחניכות צעדו בעקבות הגיבורים והגיבורות, וערכו מפגן הזדהות
2 דק' קריאה
בעקבות ביקורו של המחנך הנודע יאנוש קורצ'אק באשדות יעקב הוא שלח לילדי בית הספר מיקרוסקופ, מפות וציוד לימודי יקר. הילדים החזירו בחוברת בה דמיינו כיצד יסתיים ספרו "המלך מתיא הראשון" בכתבה משולבים קטעים מכתבה
3 דק' קריאה
למה חשוב שהטילים האיראנים יהיו מדויקים ואיך זה קשור לסדרת המשטרה C.S.I לאס וגאס? הרפתקאות הדי בן עמר בלילה אביבי אחד שלא ישכח   בעשר בלילה ירדה חניה זוגתי-לחיים-ארוכים מחדרה וניצבה בפתח החדר שלי.  "עשרות
4 דק' קריאה
אנשי תנועות הנוער הציוניות, אשר רבים מהם הפכו לחברי קיבוצים, פעלו ב-1944 בבודפשט להצלת יהודים תוך סיכון חייהם. בני הדור השני, "שגרירי המחתרת", פועלים כדי שמפעלם של ההורים לא יישכח *תמונה ראשית: משה אלפן,
6 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן