יבול שיא
הרפת והחלב
Screenshot 2023 10 12 133640

"נלחם על מה שהוא מאמין, ושילם על זה בחייו"

3 דק' קריאה

שיתוף:

ראש המועצה האזורית שער הנגב, אופיר ליבשטיין, נהרג בבוקר יום שבת, 7 באוקטובר 2023, בחילופי אש עם מחבלים של ארגון הטרור חמאס שחדרו לקיבוצו, כפר עזה, מרצועת עזה

ראש מועצת שער הנגב, אופיר ליבשטיין (50) נהרג בכפר עזה. ביום שישי, יום לפני מותו, שלח אופיר ליבשטיין לתושבי המועצה סיכום שבועי כהרגלו מדי שבוע. הוא סיפר לתושבים שרכבת ישראל תתגבר את תדירות הרכבות לשדרות, שבמסגרת חגיגות ה-80 לקיבוץ דורות הקימו גן מייסדים מדהים, שכמה מוותיקי שער הנגב עלו לתורה בגילם המתקדם, ושאחרי החגים תגיע לשער הנגב הזמרת המוערכת והמוכשרת יסמין מועלם. ליבשטיין סיים את סקירתו בפנייה מהלב לפיה הוא מקפיד לשמור על טוהר מערכת הבחירות לראשות המועצה. "בואו נזכור כולנו שביום ג' 31.10 בשעה 22:00 הבחירות יסתיימו אך עדיין נישאר כולנו קהילה אחת" הוא כתב לסיום. 

למוחרת קיבלו תושבי שער הנגב הודעה מהנהלת המועצה: "תושבים ותושבות יקרים.ות. אלו רגעים קשים, אולי הקשים ביותר שחווינו כאן בשער הנגב מזה שנים רבות. לצערנו ישנם נפגעים רבים – הרוגים ופצועים, ביניהם גם ראש המועצה שלנו, אופיר ליבשטיין, שנפל בעת ההגנה על כפר עזה". 

יזם בנשמתו 

אופיר ליבשטיין נולד באילת, שבה התגוררו הוריו בשל שירותו הצבאי של אביו. בגיל ארבע חזרו הוריו למושב כפר נטר, שבו התגוררו קודם לכן. ליבשטיין למד בכפר הילדים והנוער ויצו קנדה הדסים. שירת בצה"ל כחובש וכמדריך בחיל הרפואה. עסק בהקמת אתרי מסחר אלקטרוני. מ-2007 היה חבר במליאת המועצה. באותה שנה יזם ומאז ניהל את פסטיבל "דרום אדום". ב-2017 נבחר למנכ"ל איגוד התעשייה הקיבוצית, לאחר ששימש סמנכ"ל סחר חוץ באיגוד ויו"ר קרן המשתלה לעידוד יזמות וחדשנות. בבחירות 2018 לראשות המועצה האזורית שער הנגב ניצח את נירה שפק ברוב של 68.31 אחוזים. 

הוא היה נשוי לוורד, בת קיבוץ כפר עזה, ואב לארבעה ילדים.  

ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית, כתב על ליבשטיין: "המומים מנפילתו של אופיר ליבשטיין חבר קיבוץ כפר עזה וראש המועצה האזורית שער הנגב – חבר, מנהיג ושותף שנפל בעת מילוי תפקידו הבוקר בקיבוצו כפר עזה. 

אופיר – אבא, בעל, ראש המועצה, חבר מזכירות התנועה הקיבוצית, איש חזון ומעשה ומנהיג בעל שיעור קומה נרצח בידי טרוריסטים שעה שהגן בגופו על קיבוצו. אנו כואבים ומבכים את לכתו, ומתחייבים לשמר את מורשתו ועשייתו. 

יהי זכרו ברוך". 

ח"כ אלון שוסטר, שליבשטיין החליף אותו בתפקיד ראש מועצת שער הנגב, מספר: "הכרתי את אופיר כאדם צעיר שהגיע לפני שני עשורים לכפר עזה. הוא היה יזם בנשמתו שהוביל יחד עם רעייתו ורד במשך שנים את פסטיבל דרום אדום, שהיה בו גם מהנשמה של היזמות שלו, וגם מהלוקאל פטריוטיות, האהבה לאזור והרצון להנגיש את האזור לקהל הרחב. גם אחרי מותו נמשיך לקיים את הפסטיבל הזה, וכפי שנאמר הכלניות צומחות גם אחרי אסונות גדולים. אופיר גדל עם התפקיד. הכרתי אותו כחבר מליאת המועצה, כמי שעסק גם בעידוד יזמים צעירים, וכמובן כראש מועצה. הוא סיים כהונה טובה מאד של התפתחות, והוא לא חף מרצון להשתפר. צחוק הגורל שאחד הפרויקטים שהוא עמל עליו כל כך הרבה, והוא היה כל כך גאה בו, היה הקמת פארק תעסוקה ישראלי-פלסטינאי במעבר ארז, המעבר שממנו פרצו כוחות הרשע, שאם וכאשר הפרויקט יתגשם ראוי לקרוא לו 'פארק אופיר'. הפארק נועד לתת תעסוקה בתחום היזמות וההייטק לאנשי עזה שירצו שלום ולא מלחמה. פרויקט נוסף שהוא היה גאה בו היו סיורים בשער הנגב שהוא ארגן לאנשי חקלאות, אנשי חינוך, אנשי בריאות ואנשי כלכלה מעזה. הוא עשה את זה בשקט, מתחת לרדאר, והם יצאו מהמפגשים בדמעות של התרגשות".     

ערן דורון, ראש המועצה האזורית רמת הנגב: "אופיר ליבשטיין היה בראש ובראשונה יזם חברתי שהקים ויזם את פסטיבל דרום אדום יחד עם קהילתו. דוגמא למה שמאפיין את אופיר יותר מכל, החיבור לקהילה, לאנשים. 

לאופיר היה חזון ברור לגבי עתידה של מ.א שער הנגב, אך באותה נשימה, היה לו חשוב לא פחות הנושא של עמיות יהודית וחיזוק הקשר עם יהדות התפוצות. באופן אישי, אופיר היה שותף לדרך, חבר, איש עם לב גדול מאד שרצה לעשות, ועשה הרבה טוב לעולם הזה". 

גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית אשכול: "אופיר ליבשטיין היה חבר אמיתי. ידענו לעבוד טוב ביחד. ידענו להתקשר אחד לשני גם בשמחות וגם לעזרה בימים קשים. הוא חבר שיחסר לי. חבר שהאופן שבו הוא נהרג, הראה איזה אדם ערכי הוא היה. הוא נלחם על מה שהוא מאמין, והוא שילם על זה בחייו. הוא נפל בקרב על הבית".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן