יבול שיא
הרפת והחלב
Screenshot 2023 02 21 124100

צעירים וצעירות משפיעים בקיבוצים – סמדר כהן, 34, מקיבוץ חצור

< 1 דק' קריאה

שיתוף:

התפקיד שלי:

מייסדת וחברה בוועדת צעירים (בשיתוף עם תום נדיל), עובדת בתוכנית 'ניצוץ' במנהל שירותים החברתיים באשדוד, כמלווה של חיילים ומלש"בים במצבי סיכון.

מה הביא אותך לצוות צעירים בקיבוצך?

אחרי מספר שנים כמדריכת נעורים בחצור, בהן נהניתי מאוד מהעבודה ומההשפעה הקהילתית שבה, חיפשתי את האתגר הבא שלי. הצטרפתי לתוכניות המנהיגות 'שבילים' ו'אפיקים' של רשת הצעירים של התנועה הקיבוצית, ובמסגרת שיח שקיימנו שם על תחום הצעירים בקיבוצים הבנתי שבמקביל להתפתחות המקצועית שלי במסגרת השלטון המקומי, גם לתחום הצעירים בחצור יש לאן להתפתח ולהתקדם. כך יצא שהצטרפנו כמה צעירים לצוות האמהות שהיה עד אז 'וועדת בנים' בקיבוץ ושינינו את הטייטל ל'וועדת צעירימ.ות'. מאז אנחנו צוות משותף עם מטרות מדויקות יותר ושאיפה מתמדת לאפשר מרחב לצעירים להיות מעורבים ומשפיעים בקהילה ועל עצמם.

מה את אוהבת בעבודה בעיריית אשדוד?

תוכנית ניצוץ נבנתה בשיתוף פעולה של צה"ל ומשרד הרווחה, ומלבד אשדוד היא פועלת ביותר מ-30 רשויות בארץ. במסגרת עבודתי אני מלווה מלש"בים וחיילים המתמודדים עם נסיבות חיים שבגינן הם צריכים ליווי וסיוע. המטרה היא לסייע להם למצות את יכולותיהם וזכויותיהם, להיות עבורם דמות משמעותית במהלך התקופה המאתגרת של השירות הצבאי. במסגרת העבודה אני נמצאת בקשר שוטף עם גורמים בצבא ובעיר, לצד ליווי הצעירים באופן אישי.

חשה סיפוק והשפעה מהעבודה?

בהחלט. אני מרגישה שאני עוזרת לצעירים הללו המבקשים להתגייס ולמצות את יכולותיהם בשרות הצבאי. ואני מרגישה שאני משפיעה בצוות הצעירים, אנחנו כתובת עבור הצעירים בקהילה, קידמנו נושאים חשובים מול הנהלת הקיבוץ וקיימנו אירועי גיבוש שחיזקו את הקשרים בינינו.

מה השאיפות שלך?

להמשיך לחזק ולבסס את תחום הצעירים בחצור, גם בעיני הצעירים עצמם וגם בעיני הקיבוץ. חשוב לי שהצעירים ירגישו חלק מהקהילה, שהתקופה מסיום יב' והלאה תעצים את תחושת השייכות לקיבוץ ולא תרחיק את הצעירים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן