יבול שיא
הרפת והחלב
IMG 20230622 WA0015

"קוראים לי בכנסת איציק, כביש 66, חולבסקי"

4 דק' קריאה

שיתוף:

איציק חולבסקי (עין השופט) רוצה להיות ראש מועצת מגידו בפעם השלישית למרות הטענה שמה שלא עשה בשתי קדנציות, כבר לא יעשה. הוא רואה בהעברת השטחים ליקנעם עילית הצלחה מפני שהם קיבלו רק רבע ממה שרצו, וגאה בכך שמפקד מג"ב שולח צוותים מכל הארץ ללמוד את שיטות הפעולה של מחלקת הביטחון במועצה

במועצה האזורית מגידו יש 13 יישובים: תשעה קיבוצים, שלושה מושבים ומושבה אחת. ראשי המועצה היו תמיד קיבוצניקים, ובדרך כלל בבחירות התייצב מול ראש מועצה מכהן מתמודד קיבוצניק אחד ומתמודד מושבניק. בבחירות הנוכחיות מתייצבים מול ראש המועצה איציק חולבסקי (עין השופט), המתמודד על קדנציה שלישית, שלושה חברי קיבוצים: גיל לין ממשמר העמק, רותי באום מגבעת עוז ועידית אריאל מגבעת עוז, ובת קיבוץ עין השופט המתגוררת במושב עין העמק, עו"ד יעלה חגי-לוי.  

איך אתה מסביר את ריבוי המתמודדים, אני שואל את חולבסקי, שממהר לנפק כמה הסברים. "קודם כל, אנשים רואים איזו מרכזיות והובלה יש למועצה אזורית מגידו בהרבה תחומים, והם רוצים להיות חלק מזה ולהוביל את זה. הם רואים איך המועצה מובילה את המאבק נגד שדה התעופה בעמק יזרעאל, נגד אתר גז בחגית, נגד השתוללות טרקטורונים בשטחים פתוחים, והם אומרים שזה מקום טוב להיות בו. זה חלק משאיפות אישיות לגיטימיות. ויש הסבר נוסף. הייתה תחושה שבמגידו ראשי מועצה עושים שתי קדנציות, ולכן התייצבו יותר מתמודדים לקראת הקדנציה השלישית שלי". 

אומרים שמה שלא הספקת לעשות בשתי קדנציות, כבר לא תעשה. למה אתה מתמודד על עוד קדנציה? 

"אני כופר באמירה הזאת. הודעתי שאעשה קדנציה שלישית ואחרונה, כדי להשלים שני פרויקטים אדירים שלולא העבודה שלי עליהם בשבע השנים האחרונות הם לא היו מגיעים לבשלות, וללא המשך ליווי שלי כראש מועצה בשנים הקרובות הם עלולים לא להתבצע. התוכניות שעשינו יכלו להישאר במגירה ולהעלות אבק, ואני הבאתי אותן לסף הביצוע בתנאים קשים של ממשלות מתחלפות, חמש מערכות בחירות בשלוש שנים וחצי, ותקציב שעבר רק בשנה אחת 2022-2021. הצלחתי לעבוד עם ממשלות ימין ושמאל ועם ממשלה פריטטית, ולהביא את הפרויקטים האדירים האלו לסף הביצוע, ובישראל עד שטרקטור לא עולה על השטח אתה לא יודע אם הפרויקט יבוצע".   

הפרויקט הראשון שעליו הוא מדבר הוא הרחבת כביש 66, שהיה כביש דמים, לשני נתיבים בכל כיוון עם מחלפונים, מעברים חקלאיים ושביל אופניים. "זה פרויקט אדיר למועצה האזורית מגידו ולכל מי שנוסע באזור", מסביר חולבסקי, "והוא הולך לביצוע ב-2025, בזכות העבודה שעשיתי בשנים האחרונות. זה לא היה קורה עם ראש מועצה אחר. אני הבאתי את זה בהתחלה לשר התחבורה דאז ישראל כץ, שלא רצה לשמוע על הכביש הזה. לא ויתרתי. הבאתי אותו לקדמת הבמה, צעד אחרי צעד, עם מאבקים, הפגנות וישיבות בכנסת. איתן כבל אמר לי שקוראים לי בכנסת איציק, כביש 66, חולבסקי. אני לא מכיר ראש רשות שעבד ככה על כביש, 24/7, מבוקר עד לילה, והביא אותו לסף ביצוע. נכון לעכשיו הוא הולך להיכנס לתוכנית החומש ולביצוע ב-2025, אבל זה יכול להיות לא מובטח. יכול להיות מצב של הסלמה ביהודה ושומרון שתחייב סלילת כבישים עוקפים, וזה יכול להוריד כביש מסוים למקום נמוך בסדר העדיפות, ורק ראש מועצה כמוני שהוא מחובר, מקושר ומנוסה יכול להבטיח שזה בטוח יתבצע".

בזכות עבודה מול השרים 

הפרויקט השני שהוא מנוע צמיחה גדול של המועצה, הוא הקמת אזור תעשייה יהודי-ערבי ליד מעבר סאלם, העתקת כלא מגידו והקמת אשכול כליאה ושיקום בתחום המועצה, פיתוח תיירות בכלא מגידו שיתפנה לתיירות סביב רצפת פסיפס של הכנסייה הנוצרית הראשונה, והקמת פארק הקיני ליד קיבוץ מגידו. "יש לי תוכנית להפוך את האזור הזה לפארק של טיולים ותיירות", אומר חולבסקי, "במקום פארק של השתוללות טרקטורונים וסוסים. זה מנוע הצמיחה הבא של המועצה, והוא שקול לאזור תעשייה. התוכנית הזו יכולה להעלות אבק במגירה, ורק בזכות עבודה שלי מול השרים לביטחון פנים היא הגיעה להחלטת ממשלה ולתקצוב, והיא הולכת להתבצע ב-2025 אבל גם פה עד שהטרקטורים לא יעלו על השטח לא נדע אם זה קורה. רק ראש מועצה כמוני שמחובר לכל המערכת השלטונית,  ויודע לעבוד עם כולם למרות שכולם יודעים שאני איש מפלגת העבודה, יכול לקדם ככה את האינטרסים של המועצה. לכן האמירה שמה שלא הספקתי לעשות בעשר שנים כבר לא אעשה היא לא נכונה, כי היא לא תואמת את הקצב שבו מוסדות התכנון והביצוע הממלכתיים עובדים".

Screenshot 2023 06 27 142420
איציק חולבסקי. "רק ראש מועצה כמוני, שמחובר לכל המערכת השלטונית ויודע לעבוד עם כולם, יכול לקדם ככה את האינטרסים של המועצה". צילום: מהאלבום הפרטי

צריך אדם מוכשר, בלי קשר למגדר 

איציק חולבסקי (68), חבר עין השופט, נשוי לג'וזפין, אבא לשלושה: גל, אמיר ורוני, כיהן חמש שנים כגזבר המועצה האזורית מגידו ועשר שנים כראש המועצה. לפני כן היה מנהל הכספים של עין השופט ושלושת המפעלים של הקיבוץ. הוא אדום בנשמתו, אוהד שרוף של הפועל תל אביב בעיקר בכדורסל ובכדורגל. כשהוא נשאל אם דלתו במועצה פתוחה לכל תושב, הוא משיב שכל תושב יכול להיפגש איתו אבל על פי נוהל מסוים שבו התושב צריך לדבר קודם עם מנהל המחלקה שבעניינה הוא רוצה לדבר עם ראש המועצה. "מי שלא מרוצה מהתשובה שקיבל ממנהל המחלקה, פונה ללשכה שלי ומקבל פגישה". 

במאבק שלך נגד העברת שטחים ליקנעם עילית נכשלת. בג"ץ קבע שצריך להעביר להם 580 דונם. 

"כדי לנהל מאבק כזה צריך שלראש המועצה תהיה מנהיגות. נאבקתי מול סימון אלפסי, ראש עיריית יקנעם עילית, שקיבל גיבוי ממשה כחלון שהיה שר האוצר ויואב גלנט שהיה שר השיכון. בהתחלה אלפסי רצה שיעברו אליו שלושה יישובים ממגידו ו-2,000 דונם. אחרי מאבק עיקש ונחוש של שבע שנים, הוא מקבל רבע ממה שהוא רצה וגם את זה אני מקווה שאשכנע את מי שיחליף אותו בבחירות הקרובות לא לבנות על השטח הזה".   

למה שלא תתמוך באחת הנשים שמתמודדות מולך, כדי שתהיה למגידו ראשת מועצה ראשונה? 

"אני מסביר למה אני צריך להישאר עוד קדנציה, ואני אשמח אם אחרי הקדנציה השלישית שלי תעמוד בראש המועצה אישה מתאימה ומוכשרת. אני מתנגד לאמירה שצריך אישה לתפקיד. צריך אדם מוכשר בלי קשר למגדר. המבחן לראשות מועצה זה היכולות והרזומה שלך. התושבים צריכים לבדוק את הרקורד של כל אחד מהמתמודדות או המתמודדים, ולהחליט אם הרקורד הזה מתאים כדי להוביל את המועצה. להוביל מועצה זו היכולת להיאבק על הקרקעות לא רק מול יקנעם עילית אלא גם מול אום אל-פחם שרוצים ממגידו 4,000 דונם, ואני עומד נחוש מולם. זה להוביל מערכת חינוך ששר החינוך לשעבר, שי פירון, אומר עליה שהיא מעוררת השראה, מחלקת תרבות שלנו שהיא שם דבר, מחלקת ספורט לתפארת, ומחלקת ביטחון שמפקד מג"ב, ניצב אמיר כהן, שולח צוותים מכל הארץ ללמוד את שיטות הפעולה של מבצעי האכיפה שלה. הדברים האלו לא קורים בלי שראש המועצה מעורב, מוביל את התחומים האלו, נותן גיבוי ויודע לתקצב אותם". 

איך אתה מעריך את הסיכויים שלך להיבחר? השאלה היא אם צברת יותר תומכים ממתנגדים בשתי הקדנציות. 

"אני מרגיש ביטחון בתמיכה בי. יש לי בסיס איתן בכל היישובים, של אנשים שיודעים להעריך את העבודה שעשיתי, את המנהיגות שלי, את המאבקים שהובלתי ואת ההישגים שהבאתי למועצה. יהיו גם אנשים שמתנגדים לי ויתמכו באחרים, וזה בסדר גמור. זה מאבק דמוקרטי שבסופו אני מרגיש שאנצח בבחירות האלו".

תגובה אחת

  1. שקרן ובוגד.
    מדהים איך 10 שנים בשלטון גורמים לאדם לזנוח את ערכיו.
    פרויקט הדגל שלך ההרחבה בעין העמק היא כשלון ונזק כמו כל שאר "ההישגים" שלך.
    תעשה טובה לעצמך ולנו ולך הביתה – כבר ככה זה יהיה בבושת פנים.
    אתה בלתי נסבל.
    שקרן ובוגד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן