יבול שיא
הרפת והחלב
Screenshot 2024 02 13 114627

שוחררו בפעולה הרואית

2 דק' קריאה

שיתוף:

לאחר 129 ימים בשבי חולצו במבצע צבאי פרננדו מרמן ולואיס הר שנחטפו מניר יצחק

*תמונה ראשית: פרננדו מרמן. אחיה של קלרה מרמן ששוחררה בפעימה החמישית עם אחותה ואחייניתה 

פרננדו מרמן, אחיה של קלרה מרמן ובן זוגה לואיס הר (מקיבוץ אורים), שנחטפו יחד עם קלרה, אחותה גבריאלה ליימברג, ואחייניתה מיאה ליימברג, חולצו במבצע חילוץ הרואי מבית ברפיח.
בני המשפחה נחטפו יחד מביתה של קלרה בקיבוץ ניר יצחק בשבת השחורה של ה-7 באוקטובר והוחזקו יחד בשבי חמאס עד לשחרורן של קלרה, גבריאלה וביתה מיאה, שיצאה יחד עם כלבתה בלה, בפעימה החמישית ב-28 בנובמבר.
לפי מה שהותר לפרסום כוחות צה"ל, שב"כ וימ"מ הגיעו לרפיח סביב השעה שתיים לפנות בוקר בלילה שבין ראשון לשני. הכוחות הגיעו בצורה חשאית לבניין בו הוחזקו החטופים, פרצו את דלת המבנה בקומה השנייה וחילצו את החטופים. במקום התנהל קרב מול מחבלים חמושים ואש שנפתחה על הכוח ממבנים סמוכים. כוחות הקרקע נעזרו בסיוע אווירי ובמעטפת של כוחות שייטת 13 וחטיבה 7 של השריון. החטופים פונו במסוק לבית החולים שיבא, ומצבם מוגדר טוב.

Screenshot 2024 02 13 114502
לואיס הר. אדם מקסים, עדין, רקדן 

שמחה מהולה בציפייה
בקיבוץ אורים התרגשו ושמחו על חזרתו של לואיס הר, חבר הקיבוץ. טלי אופנהיימר מדינה, חברת הקיבוץ מספרת על לואיס הר "איש משפחה בעל משפחה מלוכדת ואוהבת. אדם מקסים, עדין, רקדן, שחקן. לואיס הוא חבר שלנו ומי שקיבל אותי ואת בעלי בוועדת קליטה כשהגענו לאורים. אנחנו שמחים מאוד לחזרתו ומחכים לעוד בשורות טובות״.
הקיבוצים אורים, גבולות וצאלים, לא נכללו ביישובים שפונו על ידי המדינה כיוון שהם מרוחקים מעל 7 ק"מ מהגבול. מועצת אשכול פינתה את תושבי הקיבוצים האלה על חשבונה, אך בסוף החודש יסתיים הסדר זה והתושבים יחזרו לבתיהם, על אף שבאורים, למשל, רוב בתי הקיבוץ אינם ממוגנים.
סוסי לונסקי, מנהלת הקהילה של ניר יצחק מסרה: "משמח מאוד ומרגש. לואיס ופרננדו נחטפו מהבית של קלרה יחד עם מיאה וגבריאלה. משפחה שלמה שזוכה להתאחד היום אחרי 129 ימים בשבי. זה עוזר להחזיר איזושהי תחושת שליטה על החירות שנלקחה מכולנו. זאת חובה של מדינת ישראל להחזיר את כל האזרחים שנחטפו הביתה.
השמחה הזאת מהולה ברגשות מעורבים על כל האזרחים שנחטפו וכלואים ומצבם הולך ומידרדר. ובעיקר לאנשים שלנו-ליאור רודאייף שאנחנו דואגים לו מאוד. אנחנו לא יודעים עדיין מה מצבו, רק שנחטף פצוע. אורן גולדין וטל חיימי נהרגו ונחטפו ויש לכולנו חובה להביא אותם לקבורה בבית״.
חברי קיבוץ ניר יצחק נמצאים באיילות "בחדרי מלון קטנים, על כל המשתמע מכך" לדברי לונסקי. "אנחנו כאן עד שנוכל לחזור בבטחה לבית שלנו ולהמשיך לגדל שם ילדים ולהפריח את הנגב כמו שעשינו ב-70 השנים האחרונות. אנחנו לא מדברים עדיין על חזרה הביתה. הבית שלנו הוא לא מקום בטוח כרגע. כולנו מאוד רוצים לחזור לקיבוץ אבל זה יוכל לקרות רק כשיתאפשר ביטחון מלא״.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

למה לא מגייסים מחדש את המילואים, מפנים את תושבי רפיח למחנה אוהלים הומניטרי ונכנסים במלוא העוצמה לרפיח, לדיר אל-בלאח, למחנות המרכז וגם למקומות שהיינו בהם וחמאס חוזר ומשתלט עליהם? במוצאי שמחת תורה 7 באוקטובר,
3 דק' קריאה
נתניהו שואף למשוך את הלחימה כמה שרק אפשר. איך יכול להיות שגנץ ואייזנקוט, חברי קבינט המלחמה, לא יוצאים נגדו? רבים ודאי ראו את סרטו המפורסם של הבמאי ג'ונתן דמי, "שתיקת הכבשים". בפרפרזה ישראלית מעט
3 דק' קריאה
עצרת הפתיחה לאירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה תתקיים ביד מרדכי, שחבריו לחמו על הגנתו בטבחהשבת השחורה. זהו האירוע הגדול הראשון שנערך בעוטף מאז 7 באוקטובר עצרת הפתיחה לאירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה תערך כבכל
3 דק' קריאה
ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן