יבול שיא
הרפת והחלב
1 שרפה חפציבה שבת בערב

שרפת חורש סמוך לחפציבה

< 1 דק' קריאה

שיתוף:

תושבי הקיבוץ פונו מבתיהם לאחר שהלהבות התקדמו לעבר הבתים בהרחבה

שרפה פרצה בשיפולי הגלבוע, כקילומטר מערבית לקיבוץ חפציבה בשבת בשעות הערב המוקדמות. בתחילה היה נראה כי המצב בשליטה, אך בשלב מסוים שינתה הרוח את כיוונה והלהבות התקדמו לעבר בתי הקיבוץ באזור ההרחבה. 

כוחות כיבוי וניידות משטרה הגיעו למקום, ועל אף שתושבי קו הבתים הראשון פונו, לא חדרה השרפה לקו הקיבוץ והתושבים חזרו לבתיהם.  

ביום א' בצוהריים התחדשה השרפה בחלק העליון של הגלבוע. הגורם לשרפה עדיין נמצא בחקירה. 

"ראיתי את העשן והתייצבתי לסייע" 

לירן אטיאס לוחם אש, מפקד צוות תחנת שומרון בבקעת הירדן, ותושב ההרחבה בחפציבה מספר: "השקיתי את הגינה וראיתי עשן מתמר מאזור הלולים. כלוחם אש יש לי ציוד שאוכל לסייע בכל עת וברגע שראיתי את העשן לבשתי את המדים והתייצבתי לסייע. תוך כדי הנסיעה למקום שבו שיערתי שפרצה השרפה, הבנתי שהמיקום מרוחק מהלולים. יצרתי קשר עם מוקד 102, העברתי דיווח מה מצב השטח וכמה כוחות צריך בשטח ויצרתי קשר עם מפקד תחנת יזרעאל. כבאות והצלה נתנו היקף כוחות ומענה מהיר ומקצועי. ברגע שהגיע הצוות הראשון למקום הצטרפתי אליהם לפעולות הכיבוי".  

כתושב הקיבוץ העביר גם לרב"ש בקשה לסיוע במתנדבים והמלצות לחברים ולתושבים להסתגר בבתים ולסגור חלונות. כאשר הגיעה ההחלטה לפנות את שכונת ההרחבה מחשש שהשרפה תגיע לאזור הבתים, פונתה גם משפחתו.  

לירן ממליץ על חישוף שטח וניקוש עשבייה סביב הבתים על מנת לייצר קווי חיץ ומזער נזקים במקרי שרפות. "מעבר לכך נעשית חשיבה להקמת יחידה באזור שתתן מענה ראשוני לאירועי שרפות, רעידות אדמה או חילוצים מיוחדים בשעת חירום".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן