יבול שיא
הרפת והחלב
צילום מסך 2023 07 25 092006

"תהיו פוליטיים, אל תחכו שתהיו גדולים"

2 דק' קריאה

שיתוף:

חוגגים 110 שנים לתנועת השומר הצעיר בשומרייה, מחנה הקיץ הגדול בישראל וברוח המאבק על הדמוקרטיה הישראלית

תנועת השומר הצעיר, תנועת הנוער הציונית הראשונה, מציינת 110 שנים להיווסדה בסדרת אירועים חגיגיים אליהם הוזמנו בוגרי וחניכי התנועה מכל השנים ומכל רחבי הארץ. עיקר האירועים התקיימו במסגרת "השומריה", האירוע השנתי של התנועה ביער כפר סאלד. מחנה הקיץ המסורתי קיבל עיצוב מיוחד שמלמד על העבר המפואר של התנועה השזור בתולדות העם היהודי ומדינת ישראל. בפעם הראשונה הוקם מתחם מיוחד לבוגרי התנועה מכל הזמנים שאירח כנס על תפקיד התנועה במציאות הישראלית העכשווית ועל מנת להניח תשתיות להקמת רשת בוגרים חדשה. בנוסף, בוגרי התנועה ומשפחותיהם הצטרפו לחניכים ולמדריכים ללינה משותפת בשטח המחנה, באירוע הקמפינג ומחנה הקיץ הגדול בישראל. באירועים השתתפו כ-5000 חניכים וחניכות, כ-500 מהם מהחטיבה הערבית אג'יאל (דורות) ו-450 שהגיעו במיוחד מ-17 מדינות שונות.

השומרייה 2
השומריה. "היום יותר מתמיד חשוב שהנוער ייקח אחריות ויהיה מעורב. במה שקורה בחברה הישראלית". צילום: באדיבות השומר הצעיר

 "לעמוד על משמרה" 

במהלך "השומריה" הוצגה התערוכה "לעמוד על משמרה" שנוצרה בשיתוף האמן והאוצר יוסי וסיד ובמסגרתה הוצגו 11 מיצגים המשקפים את ערכי התנועה יחד עם תיעוד נדיר מפעילויות התנועה בכל הזמנים. בנוסף, נחשפו עשרת דיברות השומר הצעיר העדכניות שחודשו ברוח תקופתנו על ידי האומן והמאייר דוד פולונסקי. התנועה חתמה את האירועים החגיגיים בצעדה ברחובות חיפה (בשיתוף עיריית חיפה) שבסופה התקיימו הופעות של אומנים שונים, בהם ג'ימבו ג'יי ואקו. חוויה גדולה ועוצמתית, צעדה פוליטית שמחנכת לערכים ומדברת אותם גם החוצה- צדק חברתי, שיווין ודמוקרטיה. 

"סיפורה של תנועת השומר הצעיר שזור בסיפורה של המדינה. מהקמת הישוב בארץ ישראל, דרך מלחמות ישראל ועד המאבק על הדמוקרטיה- השומר הצעיר לקח חלק בכל הצמתים ההיסטוריים", אמרה מזכ"לית התנועה, רונית שניר. "היום יותר מתמיד חשוב שהנוער ייקח אחריות ויהיה מעורב במה שקורה בחברה הישראלית.  ולכן, חינוך פוליטי – חברתי לאור ערכי הצדק השלום והשוויון הוא צו השעה. גאה בתנועה שמחנכת ומתחנכת לאור ערכים אלו יום יום. חזק ואמץ!" 

במהלך המופע המרכזי בירך בסרטון נשיא המדינה, יצחק הרצוג ואמר: "לשומר הצעיר יש אבן יסוד בתקומת ישראל, והיום, אולי יותר מתמיד, החברה הישראלית זקוקה לקולה של התנועה- קול צלול וחד של צדק, ערבות הדדית וחתירה לשלום".  

גם יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, היה בין המברכים ואמר לחניכי התנועה: "תהיו פוליטיים, אל תחכו שתהיו גדולים, אלא עכשיו. תלכו להפגנות, תקיימו משמרות מחאה, תבנו כוח פוליטי עם אנשים בגילכם. אם אתם רוצים לעשות שינוי, זה המקום שהשינוי קורה. החיים שלכם נקבעים במרחב הפוליטי, אז עדיף שתהיו שם כשמקבלים את ההחלטות. אתם הדור הבא של ההנהגה הלאומית, יש לכם תפקיד".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן