יבול שיא
הרפת והחלב
צילום מסך 2023 07 25 121241

ביום הפתוח של אוריג'ין זרעים

2 דק' קריאה

שיתוף:

בין היתר הוצג זן מלון חדש, "פונטו", בעל מראה שונה משאר המלונים, בעל חיי מדף ארוכים וטעם מיוחד * כן הושק השנה "צ'אק" – אבטיח שמתאים לעונה המוקדמת, משתילות מוקדמות בערבה ועד סוף ינואר, זן עם יבול גבוה וסביל להשקיה מתונה

ביום חמישי (13/7) התקיים בבני דרום יום פתוח לחברת אוריג'ין זרעים. היום הפתוח המתקיים מדי שנה, הינו אחד מני רבים שהפכו למסורת מבורכת של החברה – מפגש של חקלאים, חברות שיווק, נציגי רשתות שיווק, כל אנשי המו"פים השונים, חקלאים ותומכי חקלאות, חוקרים ואנשי שדה.

אחד הדברים החשובים בפיתוח בשוק הישראלי נקרא "מלון 365". הכוונה היא לגידול 365 יום בשנה ואספקה רציפה של המוצר, כמובן בהתאמה לזנים. מדובר בפיתוח מוצרים עם ערך מוסף גם לחקלאי וגם לצרכן, שיתבטא בחיי מדף ארוכים, בטעמים מיוחדים, מתיקות סוכרים מגוונים, יבול גבוה לדונם, עמידויות למחלות.

מיכאל בנאור, מנהל שוק ישראל באוריג'ין, מסר כי: "השנה, בשתילות של נובמבר עד ינואר-פברואר בערבה, נשתל מלון מטיפוס אננס בשם 'אביב' – פעם ראשונה בעונה הזאת נשתל מלון שיש לו חיי מדף טובים ומאפשרים למגדל גמישות בקטיף, לעומת זנים אחרים. בזן הזה נשמר גם ריח מצוין וגם הגודל והמתיקות הרצויים. חשוב לציים שעד היום לא היו מוצרים עם חיי מדף שמתאימים לעונת הגידול הזאת.

"בסדרת המלונים מטיפוס האננס יש גם זן 'רובי' המתאים לשתילות מרץ-אפריל, זן בעל חיי מדף, ולאחר מכן יש את זן ה'ג'סטין' – מלון מסוג גליה, עם חיי מדף ארוכים, שמתאים לשתילות מאי עד תחילת אוגוסט. שלושת הזנים הללו הם עם ציפה כתומה. יש לנו גם זנים מיוחדים כמו 'דליסיה' מטיפוס ילו קנרי, שהיתרון שלו הינו חיי מדף ארוכים וטעם מצוין – ועוד זנים אחרים המפותחים ע"י צוות טיפוח של החברה.

לצד הזנים הוותיקים ובכל הגדלים שהוצגו בתערוכה, מוסיף מיכאל בנאור, הוצג גם פיתוח של מלון מזן חדש בשם "פונטו" השונה חיצונית מכל שאר סוגי המלונים בארץ, בעל חיי מדף ארוכים וטעם מיוחד. באבטיח הושק השנה אבטיח בשם "צ'אק", שמתאים לעונה המוקדמת, החל משתילות מוקדמות בערבה ועד סוף ינואר. יש לו יבול גבוה לדונם והוא סביל להשקיה מתונה.

חגית ומאיר יפרח
חגית שגב ומאיר יפרח ביום הפתוח בבני אור

בנאור: "בפלפל יש זן חדש בשם 'ג'ורדי' שנשתל בימים אלה בפארן ובצופר, זן אדום בעל יכולת חידוש מצוינת, זן שנותן המון פירות, מתחדש מהר יותר ומתאים לתאריכים שהשוק מביא לפדיון גבוה לחקלאים."

בעגבניות הושק הזן מסוג "אשלי" – עגבנייה בינונית בצבע אדום עז, במשקל 80 גר'. מדובר בעגבניה עם חיי מדף ארוכים, המשווקת בתוך מארזים ולצידה הוצגו זני עגבניות מובילים בארץ.

לצד הפיתוחים הוצגו המוצרים המסורתיים כמו דלעת ערמונים, קישואי זוקיני וכן דלעות מיוחדות לנוי ולמאכל.

ברצוננו לברך את חברת אוריג'ין וכמובן את העומד בראשה ד"ר אייל ורדי, את עובדיה ולהודות להם על יום מאורגן ונעים, מבורך ופורה – וכמובן לברך את משתתפי הכנס החקלאים והאחרים, על יום חשוב המייצר שיתופי פעולה ויוזמות משותפות ומבורכות, ישר כח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן