יבול שיא
הרפת והחלב
במיצפור ההידרופוני של משה עמר

סיור בעוטף עזה

2 דק' קריאה

שיתוף:

סיכום סיור מזכירות בחברת אוסם בשדרות, בקיבוץ נחל עוז ובמצפור ההידרופוני של משה עמר שנערך ב-1.5.23

במפעל אוסם-נסטלה בשדרות קיבל את פנינו גידי גולדמן, מנהל המפעל אשר סקר את  הפעילות בחברה. בתחילה ציין גידי את העובדה כי המפעל הינו בטווח 4 ק"מ מגבול עזה והוסיף כי המפעל אף חווה נפילת טיל בעבר.

קווי ייצור במפעל אוסם בשדרות אלי אוזן
קווי ייצור במפעל אוסם בשדרות

חברת "נסטלה" העולמית רכשה את חברת אוסם המייצרת לא מעט מוצרים: מוצרי מזון: סלטים, מהצומח וקולינרי וכן חטיפים שונים, מאפים, חטיפים שונים, מוצרי בונז'ור ועוד. גידי מציין כי חברת "נסטלה"  היא חברת המזון הגדולה בעולם, פעילה ב-187 מדינות, משווקת כמיליארד מוצרים בכל יום, מעסיקה 273,000 עובדים. ברשותה כ-376 מפעלים ב-84 מדינות במחזור של 91.1 מיליארד דולר. הנהלת החברה יושבת בשוויץ.

במסגרת הסיור במפעל אוסם נחשפנו לחלק מקווי הייצור המופעלים ברמה טכנולוגית מאוד מתקדמת החוסכת בכח-אדם רב. עוד מציין גידי כי חברת "נסטלה" מתאימה את מוצריה לטעמים בכל מדינה ומדינה ושיתוף הפעולה שלה עם חברת אוסם שחגגה 80 שנה לקיומה מוצלח ביותר.

משה עמר מסביר על המיצפור ההידרופוני בסיור
משה עמר מסביר על המיצפור ההידרופוני בסיור

מחברת אוסם שדרות המשכנו בדרכנו לקיבוץ נחל עוז השוכן צמוד לגדר הגבול עם עזה. תחילה צפינו בתערוכת צילומים המשותפים לציירים ברצועת עזה ובנחל עוז. בהמשך קיבלנו הסברים מפיה של בתיה הולין, בת הקיבוץ. בתיה מצלמת תמונות בעזרת הטלפון שלה תוך כדי סיור לאורך גדר הקיבוץ, הגובל כאמור עם גדר גבול עזה.

באולם הכנסים קיבלה את פנינו יפעת בן שושן, ממושב נתיב העשרה.

יענקל'ה כהן, חבר הקיבוץ וחבר מזכירות ארגון מגדלי ירקות, שהגיע לקיבוץ בשנת 1953, הינו היוזם של פרוייקט תפו"א בקיבוץ, והצליח לגייס כספים מגורמים שונים להקמת הפרויקט שעלותו כ-8 מיליון ₪. מועצת הצמחים השתתפה גם היא בהקמת הפרוייקט. שם הפרוייקט: מרכז ביטחון וחקלאות, שהוקם על בסיס מבנה נטוש שקיבל יענקל'ה מהקיבוץ.

מרכז המבקרים בנחל עוז
מרכז המבקרים בנחל עוז

בהזדמנות זו סקר יענקל'ה בפני חברי המזכירות את ההיסטוריה של קיבוץ נחל עוז, מיום הקמתו ביוני 1953.

כבוד גדול ליענקל'ה על הפרוייקט המוצלח.

לאחר ארוחת הצהריים הגענו למצפור החממות ההידרופוניות של משה עמר ממושב שרשרת ונחשפנו לגידולי החסה בשיטה ההידרופונית. הגידול הינו ברמה טכנולוגית גבוהה המשווק לכל חלקי הארץ.

ברכות והצלחה למשה עמר שהינו גם חבר במזכירות הארגון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן