יבול שיא
הרפת והחלב
Screenshot 2023 07 16 105100

עדכון מהתאחדות חקלאי ישראל

3 דק' קריאה

שיתוף:

  1. יום החקלאות  – כולנו ביקשנו לקיים יום חקלאות משמעותי מכובד ופורה, אולם על רקע השיבושים ומגבלות התנועה ביום שלישי האחרון ולאחר התלבטויות רבות ודיונים בין כל השותפים, הוחלט לדחות את יום החקלאות. ברגע שיהיו לנו עדכונים על המועד החדש נעדכן.
  2. בג"ץ המשתלמים –אחד מההחלטות המשפטיות החשובות בתחום החלקאות התקבלה בשבוע שעבר, כאשר  . בג״צ דחה את העתירה של קו לעובד כנגד תכנית ההכשרה החקלאית למשתלמים. קו לעובד ניסו במהלך כל המשפט לצבוע את התכנית בצבעים של עבדות וסחר בבני אדם. לשמחתנו העתירה נדחתה ודבריה של הנשיאה חיות ראויים לאזכור והדהוד, שכן לא בכל יום אנו רואים כזה פרגון בדרגים ובמקומות האלה לחקלאות הישראלית:

איני סבורה כי עלה בידי העותרת לעמוד בנטל המוטל עליה לבסס את הטענה לפיה תכנית המשתלמים מהווה למעשה "אחיזת עיניים", ושאין לראות בה תכנית לימודית.

הידע שנצבר בישראל בתחום החקלאות הוא מקור לגאווה עבורנו ברמה העולמית, ואחת המטרות שהתכנית נושא העתירה הציבה לעצמה היא כי משתתפיה     "יהפכו עם שובם למדינות מוצאם ל'שגרירים של ישראל'"

תכנית הכשרה חקלאית למשתלמים ממדינות מתפתחות, המקנה להם ידע ויכולות מודרניים, המבוססים על הישגיה המתקדמים של החקלאות הישראלית, היא לא רק אפשרית, כעניין משפטי, אלא גם ראויה ומבורכת, מכל בחינה אפשרית: אנושית, ערכית ומדינית.

  • פתיחת הייבוא לחלב ניגר – שר האוצר, בצלאל סמוטריץ,  יצא ביום חמישי האחרון (13/7) בהצהרה  שהחליט לחתם על הצו ולהסיר את המכס על חלב בכלל, כולל חלב עיזים וחלב עם אחוזי שומן של עד  6% לתקופה של שלושה חודשים. הצהרתו של סמוטריץ' היא הפרה גסה של כל ההסכמים שנחתמו ובגינם הסכימו המחלבות והרפתנים להפחתת העלאת המחירים.  הבעיה לאי היצור היא מסחרית (הנחות גבוהות שהרשתות מבקשות מהמחלבות). ההחלטה של השר לא נכונה ולא נותנת מענה לחוסר שהיה בחלב קרטון 3%. זוהי פגיעה אנושה באמון בין החקלאים לבין הממשלה והחלטה שתגרום נזק אדיר לשוק החלב הישראלי ובסופו של יום גם לצרכן הישראלי. על החלטתו של שר האוצר הפועל מטעם בית המדרש של קהלת, אמר קהלת עצמו: "הבל הבלים הכל הבל".
  • הצעת חוק להסדרת והצבה של כוורות וייצור דבש – ביום שני התקיים הדיון בוועדת הכלכלה. היה דיון ער,  שרק המחיש עד כמה הנושא חשוב ועוד יותר עד כמה חברי הכנסת לא מבינים את החשיבות של האבקה ומיקומו האסטרטגי של הענף בחקלאות הישראלית. מדובר בדיון ראשוני בלבד וככל הנראה ימשיך במושב הבא של הכנסת.
  • וועדה לעובדים זרים – הוועדה לעובדים זרים של ההתאחדות בחרה פה אחד ביענקלה מוסקוביץ להיות יו"ר הוועדה ולהוביל את מגוון הנושאים שעל הפרק בתקופה הקרובה. אין לי ספק שיענקלה הוא האיש הנכון לתפקיד לאור היכרותו עם הנושא וקשריו עם כל העוסקים בדבר במשרדי הממשלה הרבים ובתחום כולו. אני מאחל ליענקלה הצלחה!!
  • הצעת חוק סימון ארץ מקור –לאחר שחבר הכנסת דוד ביטן הגיש רביזיה לחוק, הוועדה קיימה דיון מחדש בחוק, בסיומו הוחלט שהחוק ייכנס לתוקף בעוד חמישה חודשים.  לצערנו, אחד מהשינויים בחוק התקבל לאחר שהיו"ר הועדה ביטן ישב עם רשת ויקטורי והבין שיש להם קושי בסימון ארץ המקור בקניות אונליין של בשר, עופות ודגים. לכן הוחלט להחריג את המוצרים הללו מחובת סימון בקניות באונליין בלבד. ח"כ ביטן נתן לעוסקים בענף זמן היערכות של חמישה חודשים ואז החוק ייכנס לתוקף (לקניות באינטרנט תוך שבעה חודשים). מנכ"ל משרד הכלכלה אמנון מרחב, שנכח בדיון ציין שההצעה חסרת היגיון ואינה ברת אכיפה. בנוסף ציין  מרחב שהוא תומך בפתיחת הייבוא ושהייבוא החקלאי יהיה כמו באירופה (45% מהתוצרת החקלאית) תהיה הצדקה לחוק.
  • תיקון חשוב של חה"כ אלון שוסטר – חבר הכנסת אלון שוסטר קידם תיקון חקיקה חשוב שמעסיק לא ישלם שכר כפול לעובדים זרים ביום הבחירות לרשויות המקומיות. התיקון הוא חלק מסדרה של תיקונים של חוק הרשויות המקומיות שאושרו השבוע במליאה בכנסת. התיקון בא לעשות צדק עם המעסיקים שעד היום, באופן אבסורדי, אולצו לשלם לעובד זר, מתוקף חוק שנועד לעודד הצבעה, על עבודתו ביום הבחירה, למרות שאין לו זכות בחירה,. התיקון יכלול עובדים זרים המועסקים בענפים הבאים: חקלאות, סיעוד (המועסק ע"י מטופל ולא ע"י חברה), מלונאות, הסעדה, בניין או תעשייה. יישר כח אלון!!
  • מזכ"ל חדש נבחר להתאחדות ביום רביעי המזכירות אישרה את מינויו של אורי דורמן למזכ״ל התאחדות חקלאי ישראל. אורי דורמן, יליד קיבוץ גבעת ברנר, הוא תושב קדמת צבי ברמת הגולן, ופועל בתחומי החקלאות מאז שנת 1981. לאורך השנים כיהן דורמן בשורת תפקידים בכירים בתנועה הקיבוצית והחקלאית ביניהם: יו"ר של  מספר רב של קיבוצים  יו"ר דירקטוריון צמח בננות, יו"ר מועצת הפירות,  חבר בדירקטוריון של קרן קיימת לישראל, יו"ר מי גולן ועוד. בהזדמנות זו אני מאחל לאורי הצלחה רבה בתפקיד – הצלחתו הצלחת החקלאות בישראל.

נמשיך להיאבק בשבילכם ולמענכם,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

"בדרך כלל אני כותבת על אחרים," אומרת עדינה בר-אל, כתבת העיתון, חברת מושב ניר-ישראל * "הפעם החלטתי לכתוב עלי, ויותר נכון – על כל בני הדור שלי, הדור שגדל עם המדינה החדשה, הדור שהוריו
8 דק' קריאה
בצל המלחמה, ובצל הביטולים במערכת החינוך לאור המצב הביטחוני והאיום האיראני, הצליחו בתנועה החדשה בשומר החדש לקיים את מפעלי פסח המסורתיים כשהשנה המסעות היו מרגשים במיוחד.החניכים והחניכות צעדו בעקבות הגיבורים והגיבורות, וערכו מפגן הזדהות
2 דק' קריאה
בעקבות ביקורו של המחנך הנודע יאנוש קורצ'אק באשדות יעקב הוא שלח לילדי בית הספר מיקרוסקופ, מפות וציוד לימודי יקר. הילדים החזירו בחוברת בה דמיינו כיצד יסתיים ספרו "המלך מתיא הראשון" בכתבה משולבים קטעים מכתבה
3 דק' קריאה
למה חשוב שהטילים האיראנים יהיו מדויקים ואיך זה קשור לסדרת המשטרה C.S.I לאס וגאס? הרפתקאות הדי בן עמר בלילה אביבי אחד שלא ישכח   בעשר בלילה ירדה חניה זוגתי-לחיים-ארוכים מחדרה וניצבה בפתח החדר שלי.  "עשרות
4 דק' קריאה
אנשי תנועות הנוער הציוניות, אשר רבים מהם הפכו לחברי קיבוצים, פעלו ב-1944 בבודפשט להצלת יהודים תוך סיכון חייהם. בני הדור השני, "שגרירי המחתרת", פועלים כדי שמפעלם של ההורים לא יישכח *תמונה ראשית: משה אלפן,
6 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן