יבול שיא
הרפת והחלב
אבי דיאמנט

אבי דיאמנט, כורם ופעיל אזורי – נכנס לפוליטיקה

3 דק' קריאה

שיתוף:

בראשית שנות המדינה המילה חקלאי נהנתה ממעמד די מכובד וראוי. מי שהיה ראש הממשלה לוי אשכול ז"ל, שנתבקש בהיבחרו לכנסת ישראל לציין את מקצועו, כתב ללא היסוס: חקלאי.

לאורך שנים הועם זוהרו של איש האדמה. המטלות והמשוכות שניצבו בדרכו של החקלאי, גרמו לפחיתה במעמדו עד כדי כך שחקלאים וותיקים, אינם רואים בעיניהם דור ממשיך מקרב בני הדור השני במשפחתם.

מדי פעם שמענו על חקלאי שמבקש לשנות כיוון ולהסב את מקצועו אל משכן הכנסת ולעסוק בפוליטיקה, אולי משם יביא את התשואה הראויה לעתיד התחום הכול כך חיוני וחשוב במדינה.

גילוי נאות: אינני שש להציג גורמים פוליטיים מכל קצווי הקשת, בראיונות חודשיים ואולם יש בי מחשבה שנייה לתת ביטוי לאיש השדה והאדמה שמוכן לנסות ולזנק אל העגלה הסהרורית שאופפת את הפוליטיקה בישראל.

והנה, בשבועות האחרונים אנו שומעים על מי שמשנה כיוון ומבקש לזכות בנתח ראוי בשדה הפוליטי ומציג מועמדות למשרת ראש מועצה אזורית, שלב ראשון אולי בדרך אל הפוליטיקה הארצית, שמיקומה בכנסת בירושלים.

אבי דיאמנט, צבר שנולד במושב תאשור בנגב, מתמודד על משרת ראש המועצה האזורית לכיש. הוא מתגורר במושב הנושא את שם המועצה האזורית מאז שנת 2007. החל בגידול זנים של ענבים על שטח של 30 דונם. היום המשק החקלאי שלו פרוש על 260 דונם של ענבי מאכל ואך טבעי שהוא משווק את תוצרתו הטרייה דרך האגודה החקלאית של המושב במותג "ענבי טלי".

אבי דיאמנט החליט "ללכת" על ראשות המועצה האזורית לפני שלושה-ארבעה חודשים: "למען ילדינו ונכדינו. יש לי ניסיון ויידע ואני מבקש להפוך את המועצה למצליחה בכל התחומים: חינוך, יזמות, שירותים לתושב וחקלאות. אני רוצה לשפר את הקיים, מפני שלדעתי מועצה אזורית לכיש חייבת לעבור שלב שיקדם אותה אל עתיד טוב יותר".

בתחום המועצה האזורית לכיש 14,000 תושבים בתשעה עשר ישובים: 14 מושבי עובדים, שלושה ישובים קהילתיים ושני מושבים שיתופיים. שלושה מהישובים נמצאים בשלב של הרחבה: שחר, הישוב הקהילתי אליאב ועוצם.

בראש המועצה עומד זה ארבע תקופות כהונה דני מורביה ואבי דיאמנט סבור שיש לו את היכולות להחליף אותו בבחירות שיהיו ב-31 באוקטובר השנה.

אבי דיאמנט מוקף חברים, ידידים ומעריצים רבים. הרבה בזכות אופיו המיוחד ולא פחות על רקע היותו בזוגיות זה 26 שנים עם בת מושב לכיש, אורלי אזולאי, מנהלת התפעול של "ענבי טלי". הם הורים לחמישה ילדים משני פרקי חיים וסב וסבתא לחמישה נכדים.

אבי דיאמנט רואה ברכה בעמלו כחקלאי השוקד יום יום על טיפוח המשק החקלאי שלו שמצליח, לדבריו, גם בזכות השיווק המאורגן של 'ענבי טלי'. "אני בא למאבק על ראשות המועצה עם ניסיון הכי רב והכי טוב ורציני" מעיד על עצמו.

הוא שכר אנשי מקצוע שמעצבים את פעילותו עד הקלפי. הוא ייאבק על קולם של 8000 בעלי זכות הצבעה ביישובי המועצה. רק 200 מהם חקלאים.

בדף המסרים שיצא לאור וחושף את אבי לכל קול פוטנציאלי נכתב כי נולד במושב תאשור, במועצה האזורית בני שמעון לפני 64 שנים, וכי הוא "איש של עשייה, לא עומד במקום ומאחוריו ניסיון ניהולי מוכח. הוא היה סמנכ"ל מפעל הסוכר הישראלי "סוגת", שם בנה מערכות תפעול ולוגיסטיקה רחבות. אחר כך כיהן כמנכ"ל "לואי דרייפוס ישראל", חברת הסחר השלישית בעולם.

"כשהחלטתי לעבור לחקלאות, בניתי מאפס את המשק. הערכים המובילים בכל העשייה שלי הם מצוינות ויעילות".

בדרך הציבורית היה דירקטור בחברה הציבורית "חממה מאיר סחר בע"מ" ויושב ראש אגודת המים "מי לכיש עציון". שלוש תקופות היה נציג מושב לכיש במליאת המועצה האזורית ובשנת 2019 בחרה בו המועצה כממלא מקום ראש המועצה והוא עשה זאת בהתנדבות מלאה.

בחודש דצמבר 2022 סיים את תפקידו כיושב ראש האגודה החקלאית של מושב לכיש ואולם עוד קודם לכן היה יושב ראש האגודה הקהילתית שלוש תקופות כהונה, חבר מינהלת העברת מרלו"ג( מרכז לוגיסטי) של 'ענבי טלי' למרכז העסקי של המושב ושותף פעיל בבניית מאגר המים הגדול במדינה לחמישה מיליון מטרים מעוקבים מים.

אבי דיאמנט מבטיח לבוחרים בו "מועצה מצליחה" כי "מגיעה לנו מועצה מצוינת". בין ההבטחות שלו: "שוק איכרים, במתחם גדול על כביש 40, כשבכל יום ה' בשבוע יביאו חקלאי האזור את מרכולתם הטרייה למכירה ובצוותא עם אמני האזור יהפכו את המקום לשוק ססגוני והפנינג חווייתי".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

"בדרך כלל אני כותבת על אחרים," אומרת עדינה בר-אל, כתבת העיתון, חברת מושב ניר-ישראל * "הפעם החלטתי לכתוב עלי, ויותר נכון – על כל בני הדור שלי, הדור שגדל עם המדינה החדשה, הדור שהוריו
8 דק' קריאה
בצל המלחמה, ובצל הביטולים במערכת החינוך לאור המצב הביטחוני והאיום האיראני, הצליחו בתנועה החדשה בשומר החדש לקיים את מפעלי פסח המסורתיים כשהשנה המסעות היו מרגשים במיוחד.החניכים והחניכות צעדו בעקבות הגיבורים והגיבורות, וערכו מפגן הזדהות
2 דק' קריאה
בעקבות ביקורו של המחנך הנודע יאנוש קורצ'אק באשדות יעקב הוא שלח לילדי בית הספר מיקרוסקופ, מפות וציוד לימודי יקר. הילדים החזירו בחוברת בה דמיינו כיצד יסתיים ספרו "המלך מתיא הראשון" בכתבה משולבים קטעים מכתבה
3 דק' קריאה
למה חשוב שהטילים האיראנים יהיו מדויקים ואיך זה קשור לסדרת המשטרה C.S.I לאס וגאס? הרפתקאות הדי בן עמר בלילה אביבי אחד שלא ישכח   בעשר בלילה ירדה חניה זוגתי-לחיים-ארוכים מחדרה וניצבה בפתח החדר שלי.  "עשרות
4 דק' קריאה
אנשי תנועות הנוער הציוניות, אשר רבים מהם הפכו לחברי קיבוצים, פעלו ב-1944 בבודפשט להצלת יהודים תוך סיכון חייהם. בני הדור השני, "שגרירי המחתרת", פועלים כדי שמפעלם של ההורים לא יישכח *תמונה ראשית: משה אלפן,
6 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן