יבול שיא
הרפת והחלב
Screenshot 2023 01 30 152209

המינוי האחרון של עודד פורר

2 דק' קריאה

שיתוף:

שר החקלאות היוצא עודד פורר חתם את פרק העבודה שלו במתחם בית דגן במינוי מנהל לתפקיד ראש מינהל המחקר החקלאי. ימים אחדים לפני שעזב את הלשכה הודיע השר לד"ר שמואל אסולין, שהוא ממנה אותו לתפקיד ממלא מקום ראש המינהל לתקופה קצובה.

זמן קצר קודם לכן הודיע השר פורר לפרופסור אורי ירמיהו, שהיה מ"מ ראש המינהל לאורך שלושה חודשים – שהוא סיים את תפקידו. פרופסור ירמיהו שב לתפקידו הקודם כסגן ראש המינהל למחקר.

שיבוצו של ד"ר אסולין הוא עוד שיבוץ של ממלא מקום בלבד באחד התפקידים הבכירים בחקלאות ישראל. במהלך 20 חודשי פורר במשרד החקלאות הירבה השר לשבץ ממלאי מקום לתפקידים בכירים, בלא לבצע הלכה למעשה מכרזים לתפקידים אלה. אם כבר התקיים מכרז לתפקיד כזה או אחר, הנהגת המשרד בחרה בעובד מזוהה עם מפלגתו של השר פורר – "ישראל ביתנו".

ממלא מקום ראש מינהל המחקר החקלאי החדש ימשיך בתפקידו כממונה על קשרי חוץ במינהל המחקר. בהכשרתו הוא חוקר בתחום המים מהמכון לקרקע ומים במינהל המחקר.

חשוב מאד לציין כי זה שנה וחודש לא היה ראש למינהל המחקר החקלאי, תופעה שלא הייתה כדוגמתה מעולם! פרופסור אלי פיינרמן היה ראש מינהל המחקר האחרון במינוי רשמי. מאז פרישתו בחודש דצמבר 2021, התנהל מכון וולקני עם ממלאי מקום: פרופסור עבד גרה ופרופסור אורי ירמיהו, ולאורך כל התקופה הזו לא קיימה הנהלת משרד החקלאות מכרז מסודר לתפקיד הבכיר.

לא ברור מה הביא את הנהגת המשרד בתקופת השר פורר לבקש ממספר בכירים במחקר החקלאי בדרגת פרופסור לוותר על מועמדותם למכרזים בתפקידים בכירים, אם אכן לא היו כלל מכרזים.

ההערכה בקרב העובדים הבכירים במינהל המחקר החקלאי, שההנהגה החדשה במשרד החקלאות תחליט על קיום מכרזים לתפקידים שונים, בכלל זה לתפקידים שמאוישים כרגע על ידי ממלאי מקום.

נודע כי נציבות שירות המדינה הינחתה את משרד החקלאות שגימלאי שהיה קודם פרישתו, בעמדה בכירה במשרד, אינו יכול להגיש מועמדות למשרות בכירות, בכלל זה ראש מינהל המחקר החקלאי.

ד"ר שמואל אסולין, ממלא מקום ראש מינהל המחקר החקלאי, נמנה עם מגישי המועמדות לתפקיד ראש מינהל המחקר. לא ברור מה יהיה מעמדו של פרופסור אמריטוס איתמר גלזר שהיה קודם יציאתו לגימלאות סגן ראש המינהל למחקר ושנחשב מועמד מוביל לתפקיד ראש מינהל המחקר הבא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

"בדרך כלל אני כותבת על אחרים," אומרת עדינה בר-אל, כתבת העיתון, חברת מושב ניר-ישראל * "הפעם החלטתי לכתוב עלי, ויותר נכון – על כל בני הדור שלי, הדור שגדל עם המדינה החדשה, הדור שהוריו
8 דק' קריאה
בצל המלחמה, ובצל הביטולים במערכת החינוך לאור המצב הביטחוני והאיום האיראני, הצליחו בתנועה החדשה בשומר החדש לקיים את מפעלי פסח המסורתיים כשהשנה המסעות היו מרגשים במיוחד.החניכים והחניכות צעדו בעקבות הגיבורים והגיבורות, וערכו מפגן הזדהות
2 דק' קריאה
בעקבות ביקורו של המחנך הנודע יאנוש קורצ'אק באשדות יעקב הוא שלח לילדי בית הספר מיקרוסקופ, מפות וציוד לימודי יקר. הילדים החזירו בחוברת בה דמיינו כיצד יסתיים ספרו "המלך מתיא הראשון" בכתבה משולבים קטעים מכתבה
3 דק' קריאה
למה חשוב שהטילים האיראנים יהיו מדויקים ואיך זה קשור לסדרת המשטרה C.S.I לאס וגאס? הרפתקאות הדי בן עמר בלילה אביבי אחד שלא ישכח   בעשר בלילה ירדה חניה זוגתי-לחיים-ארוכים מחדרה וניצבה בפתח החדר שלי.  "עשרות
4 דק' קריאה
אנשי תנועות הנוער הציוניות, אשר רבים מהם הפכו לחברי קיבוצים, פעלו ב-1944 בבודפשט להצלת יהודים תוך סיכון חייהם. בני הדור השני, "שגרירי המחתרת", פועלים כדי שמפעלם של ההורים לא יישכח *תמונה ראשית: משה אלפן,
6 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן