יבול שיא
הרפת והחלב
shutterstock 2190809595

טרור חקלאי

2 דק' קריאה

שיתוף:

יואל זילברמן, מנכ"ל ומייסד השומר החדש: "מצופה ממדינת ישראל לפצות את החקלאים באופן מיידי על נזקי הטרור החקלאי עד שתוכל להעניק לאזרחים ביטחון אישי על מלא"

משטרת ישראל פשטה על הכפר טובא זנגריה לאחר התגברות אירועי הפשיעה באזור. אחד המקרים הבולטים באזור שעלה לכותרות הוא המקרה של חוות חלב ודבש, חווה חקלאית הממוקמת במורדות רמת הגולן, ליד הכנרת. החל מהקמת החווה בפסח בשנה שעברה סופג החקלאי איומים חוזרים ונשנים מגורמים עברייניים באזור. בשנה האחרונה בוצעו לעבר החווה ירי, חיתוכי גדר, מכתבי איומים, הנחת מטען דמה והתפרצות אלימה לחווה. 

תושב טובא זנגריה ניסה לפלוש לחווה על פי החשד, איים על בעל החווה ותקף אותו. לאחר מספר שעות הגיע שוב עם שותף ויחד הם ניסו לדרוס ולתקוף בשנית את בעל החווה.
צוותי השומר החדש מלווים את החקלאי בצמידות בשטח ומסייעים בשמירות והגברת הנוכחות בשטח.

ה. מחוות חלב ודבש: "החוויה היומיומית פה זו אווירה של מלחמה. יש פה ממש מלחמה על הבית, מלחמה על האדמה, מלחמה על השטח. מלחמה שלא צפויה להיגמר. הם לא מתכננים לרדת מהשטח הזה. מאוד חשוב להבין שהאזור הזה הוא אזור עם מאות אלפי אם לא מיליוני מטיילים בשנה, שנמצאים בסכנה תמידית. שלא נדבר על סכנה של גניבות, אלא על סכנה של פגיעה ממש בחיי אדם". 

לצד הסיוע לחווה, בארגון פועלים לסייע לחקלאים נוספים הנפגעים מטרור חקלאי בחודש האחרון, ומעידים כי התופעה כבר שכיחה ברחבי הארץ.

על פי דו"ח הפשיעה של השומר החדש לשנת 2022, 73% מהמשיבים בכל הארץ חוו ניסיון לגביית דמי חסות. מתוכם כ-40% הודו שנאלצו לשלם בפועל.
הפרוטקשן גם חוצה אזורים: 63% בירושלים ו-72% בגוש דן, באזורים מרוחקים יותר השכיחות עולה – 90% בהר הנגב ו-93% בגליל המזרחי ומזרח רמת הגולן.

מחצית מהמשיבים לסקר בדו"ח, באזור הדרום השיבו כי יש חשש גבוה לחיי אדם כתוצאה מפעילות עבריינית של גביית דמי חסות. בנוסף, 55% העידו כי לא דיווחו למשטרה על ניסיונות הסחיטה. חוסר היכולת לשמור על אנונימיות ולקבל הגנה אפקטיבית הם בין המניעים להיעדר דיווח למשטרה.

יואל זילברמן, מנכ"ל ומייסד השומר החדש: "האירוע בחוות חלב ודבש הוא לא הראשון ולא האחרון. חקלאי ישראל משלמים מדי שנה מיליארד ומאתיים שקלים כתוצאה מנזקי הפרוטקשן. חסרים כוחות משטרה רבים בשטח והנושא רחוק מלהיפתר. מדינת ישראל לא החליטה עדיין שהיא רוצה להכריע את האירוע הזה. בפועל, היקף הפרוטקשן הולך וגדל וזה ימשיך ויתרחב לתחומים נוספים. מצופה ממדינת ישראל לפצות את החקלאים באופן מיידי על נזקי הטרור החקלאי עד שתוכל להעניק לאזרחים ביטחון אישי על מלא".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

"בדרך כלל אני כותבת על אחרים," אומרת עדינה בר-אל, כתבת העיתון, חברת מושב ניר-ישראל * "הפעם החלטתי לכתוב עלי, ויותר נכון – על כל בני הדור שלי, הדור שגדל עם המדינה החדשה, הדור שהוריו
8 דק' קריאה
בצל המלחמה, ובצל הביטולים במערכת החינוך לאור המצב הביטחוני והאיום האיראני, הצליחו בתנועה החדשה בשומר החדש לקיים את מפעלי פסח המסורתיים כשהשנה המסעות היו מרגשים במיוחד.החניכים והחניכות צעדו בעקבות הגיבורים והגיבורות, וערכו מפגן הזדהות
2 דק' קריאה
בעקבות ביקורו של המחנך הנודע יאנוש קורצ'אק באשדות יעקב הוא שלח לילדי בית הספר מיקרוסקופ, מפות וציוד לימודי יקר. הילדים החזירו בחוברת בה דמיינו כיצד יסתיים ספרו "המלך מתיא הראשון" בכתבה משולבים קטעים מכתבה
3 דק' קריאה
למה חשוב שהטילים האיראנים יהיו מדויקים ואיך זה קשור לסדרת המשטרה C.S.I לאס וגאס? הרפתקאות הדי בן עמר בלילה אביבי אחד שלא ישכח   בעשר בלילה ירדה חניה זוגתי-לחיים-ארוכים מחדרה וניצבה בפתח החדר שלי.  "עשרות
4 דק' קריאה
אנשי תנועות הנוער הציוניות, אשר רבים מהם הפכו לחברי קיבוצים, פעלו ב-1944 בבודפשט להצלת יהודים תוך סיכון חייהם. בני הדור השני, "שגרירי המחתרת", פועלים כדי שמפעלם של ההורים לא יישכח *תמונה ראשית: משה אלפן,
6 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן